Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoogte wagenbak  (gelezen 10415 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dj54

  • Gast
Re:Hoogte wagenbak
« Reactie #15 Gepost op: mei 03, 2011, 10:37:39 pm »

Nee, Je moet je wagen bak met een krikje en het neuswiel eigenlijk op hoogte (waterpas) stellen en de uitdraaipootjes pas aandraaien
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.403
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re:Hoogte wagenbak
« Reactie #16 Gepost op: mei 03, 2011, 10:40:34 pm »

Maar dan rust het hele gewicht op de uitdraaipootjes en daar zijn ze volgens mij niet voor gemaakt.
Niet die van Jamet in ieder geval.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Hoogte wagenbak
« Reactie #17 Gepost op: mei 03, 2011, 10:41:53 pm »

Nee, Je moet je wagen bak met een krikje en het neuswiel eigenlijk op hoogte (waterpas) stellen en de uitdraaipootjes pas aandraaien

Als je hem met een krikje op hoogte moet stellen, waarom wordt dit dan bij geen enkele vw er bij geleverd?
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Hoogte wagenbak
« Reactie #18 Gepost op: mei 03, 2011, 10:42:44 pm »

modbreak

@ dj54, ik merk dat je je berichten nog al eens aanpast. Dit maakt het lastig om berichten te lezen en het kan ook effect hebben op de antwoorden, omdat antwoorden dan niet meer kloppen tov je berichten. Zou je hier rekening mee willen houden, dank je
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Hoogte wagenbak
« Reactie #19 Gepost op: mei 03, 2011, 10:50:09 pm »

Pootjes zijn bedoeld als steun en niet als krik om de bak op hoogte te krijgen. Dus dat dient inderdaad op een andere manier gedaan te worden. Maar dan nog ben ik van mening dat de uitgangspositie een vlakke ondergrond is en dan hoef je de wagenbak niet op een specifieke hoogte te zetten. Wellicht een wiel op een leveller, deze zijn voor ongeveer 20 euro te verkrijgen
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Hoogte wagenbak
« Reactie #20 Gepost op: mei 03, 2011, 10:59:55 pm »

Ik denk dat de uitdraai poten van de roadmaster hier bij schelen. Met die pootjes zet je de wagen goed in combi met het neuswiel maar jamet heeft die poten niet. (mooi systeem van roadmaster)
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re:Hoogte wagenbak
« Reactie #21 Gepost op: mei 04, 2011, 08:14:41 am »

Ik denk dat de uitdraai poten van de roadmaster hier bij schelen. Met die pootjes zet je de wagen goed in combi met het neuswiel maar jamet heeft die poten niet. (mooi systeem van roadmaster)

Denk dat je hier de "uitvalpootjes" bedoelt op de hoeken van de bak.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Hoogte wagenbak
« Reactie #22 Gepost op: mei 04, 2011, 09:21:45 am »

:J :J
Gelogd

dj54

  • Gast
Re:Hoogte wagenbak
« Reactie #23 Gepost op: mei 04, 2011, 04:12:52 pm »

Oke zal er op letten.

Je mag nooit met je uitdraaisteunen je caravan of vouwwagen waterpas zetten.

Bij een caravan wordt ook geen krik bijgeleverd. Maar daar mag je het ook nooit doen.
Gelogd

villeke

  • Gast
Re:Hoogte wagenbak
« Reactie #24 Gepost op: juli 01, 2012, 07:41:54 pm »

Ja, dat weet ik wel  De roadmaster family s die ik had stond het beste met bakhoogte 93 cm dan kon je de tent het beste en het strakste afspannen.

Maar ik zal het bij de jamet wel eens in de gaten houden en hier melden wat ik de beste hoogte vind.

Lang leve de zoekfunctie, want ik wilde al een nieuw topic starten totdat deze maar boven kwam:
Net terug van een weekend Concert@Sea en daarbij met de RM family S op camping Claeskinderen gestaan. Bij het opbouwen van de wagentent vond ik dat ik deze niet goed kon afspannen. Ik had het idee, dat de wagen wat te laag stond. Nu zet ik de VW op de "Roadmaster manier" op (zie: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,9208.0.html) waarbij de wielen net vrij van de grond komen. Echter ik vind dat ik hem dan dus niet goed kan afspannen. Wanneer de wagen 5-10 cm hoger staat, zou dat een stuk beter zijn. Uit bovenstaande post blijkt dat een hoogte van 93 cm van de wagenbak werkt. Maar hoe is die hoogte gemeten? Is dat de hoogte tot de bovenzijde van de wagenbak minus het deksel??
En zijn er nog andere tips om de wagentent beter af te spannen?? A.s. zaterdag gaan we echt op vakantie en ik ga er voor om de VW perfect strakgespannen neer te zetten! :K :K
 WW WW Veel dank!
Gelogd

JanW

  • Gast
Re: Hoogte wagenbak
« Reactie #25 Gepost op: juli 01, 2012, 07:52:18 pm »

Ik heb dit ook vaak met de roadmaster, en ben ook van plan om deze zomer de wagenbak bewust iets hoger te zetten. Wanneer de elastieken te kort zijn doe ik ze meestal dubbel onder de haring.
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 438
  • Merk: kampeermiddel : (G) roadmaster
Re: Hoogte wagenbak
« Reactie #26 Gepost op: juli 01, 2012, 08:18:16 pm »

  :# :# :# bij ons zijn ze dan te lang  :# :# :# :# :#
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

villeke

  • Gast
Re: Hoogte wagenbak
« Reactie #27 Gepost op: juli 01, 2012, 08:20:48 pm »

Al een idee hoe hoog? Van het weekend heb ik niet eens elastieken gebruikt maar de rotspennen direct door het oog gedaan. Niet zoals het hoort natuurlijk. Ben vergeten de hoogte van de wagenbak op te meten dus ik kan niet melden hoe hoog deze stond, maar ik weet wel dat het niet hoog genoeg was.
Maar als ik hem 10 cm hoger zet dan zweven de wielen ook minimaal 10 cm. Lijkt mij geen probleem, maar wellicht de 1 van de hardcore "Roadmasters" daar iets over weet. Ik zal mijn vraag ook eens stellen bij "vraag en antwoord" op roadmaster.nl.
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Hoogte wagenbak
« Reactie #28 Gepost op: juli 01, 2012, 08:21:26 pm »

  :# :# :# bij ons zijn ze dan te lang  :# :# :# :# :#

 :H :H :H
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Hoogte wagenbak
« Reactie #29 Gepost op: juli 01, 2012, 08:53:29 pm »

ik heb mijn vraag opnieuw gepost in het Roadmaster deel van het forum, vond het daar beter passen dus eventuele antwoorden/ideeen graag daar plaatsen: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,9810.0.html
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal