Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Gas slang vraag  (gelezen 9747 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Gas slang vraag
« Gepost op: april 12, 2015, 05:21:38 pm »

Hallo mensen,
Ik heb een vraag over mijn gasslang. Ik heb onlangs mijn Kavango weggebracht voor een service beurt en kreeg hem terug met o.a. een nieuwe gasslang. Alleen zit er nu een soort geval aan het eind (zie foto's) waarvan ik niet weet wat de functie is. En hij pas nu niet meer op mijn gassfles. Wat moet ik nu doen? Kan ik dat nieuwe geval eraf halen en de slang gewoon op mijn fles aansluiten? Alvast grote dank!





Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.372
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Gas slang vraag
« Reactie #1 Gepost op: april 12, 2015, 05:26:21 pm »

Die onzin heb ik ooit eens gehad.
Gevraagd om een slang en kreeg ik een drukregelaar erbij die ik niet wilde en dus niet paste.:(
Je kunt gewoon je oude erop draaien als hij past.
Weet niet hoe oud di is en of die aan vervanging toe is.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Herwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: gerjak tago pacific 2005
Re: Gas slang vraag
« Reactie #2 Gepost op: april 12, 2015, 05:27:28 pm »

naar mijn mening gewoon een druk regelaar, één voor een 'groene' of 'blauwe' gasfles
ik zie dat jij campinggaz hebt dus volgens mij kan deze regelaar eraf en retour ( geld terug :P :# :H :H )
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Gas slang vraag
« Reactie #3 Gepost op: april 12, 2015, 06:05:10 pm »

OK, bedankt. Gewoon eraf halen dus. Ik denk dat de oude max een paar jaar oud is. Geen idee hoe lang ze meegaan?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Gas slang vraag
« Reactie #4 Gepost op: april 12, 2015, 06:16:30 pm »

OK, bedankt. Gewoon eraf halen dus. Ik denk dat de oude max een paar jaar oud is. Geen idee hoe lang ze meegaan?
Jaar of 6 dacht ik. ff googlen. Zitten rubber onderdelen in geloof ik. Die zijn aan veroudering onderhevig en moeten dus af en toe worden vervangen. Maar voor die 6 of 7 euri is dat niet zo'n uitgave. Er staat ongetwijfeld ergens een datum op. Op die nieuwe staat april 2015. Wel een beetje raar dat ze er zomaar ongevraagd een regelaar bij doen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 868
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Gas slang vraag
« Reactie #5 Gepost op: april 12, 2015, 06:37:20 pm »

Ik vind het nog vreemder dat er niet eerst gevraagd wordt wat voor gastank er wordt gebruikt. Nu wordt er zo maar iets  geplaatst waar je niets aan hebt. 
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Gas slang vraag
« Reactie #6 Gepost op: april 12, 2015, 07:15:42 pm »

@cadillacfreak: zie ik nu trouwens dat jij op de klep van de keuken van dat voortenttapijt hebt zitten? Waarom heb je dat gedaan?
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Gas slang vraag
« Reactie #7 Gepost op: april 12, 2015, 07:50:35 pm »

Ik denk dat het van dat antislip spul is. Beschadigen je spullen niet. Hadden wij ook in de Jametic, maar dan niet op de achterklep maar op de legplankjes.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Gas slang vraag
« Reactie #8 Gepost op: april 12, 2015, 08:37:46 pm »

@Kenjo, geen idee. Dit zal er al op toen wij de Kavango (tweedehands) kochten. Ik denk dat het inderdaad bedoeld is om je spullen te beschermen of de klep tijdens het rijden.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.024
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Gas slang vraag
« Reactie #9 Gepost op: april 12, 2015, 09:26:05 pm »

Da's inderdaad een gasdrukregelaar voor een groene fles. Gasdrukregelaars gaan doorgaans 6 jaar mee. Reden van vervanging is het het drukmembraam wat er in zit. Als dat scheurt, kan de volle gasdruk van de fles (+/- 10bar) op de pitten te staan die bedoeld zijn voor +/- 30 millibar overdruk. Dan is het eten heel snel gaar.
Gelogd

Herwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: gerjak tago pacific 2005
Re: Gas slang vraag
« Reactie #10 Gepost op: april 12, 2015, 10:07:26 pm »

Het eten zal helemaal niet gaar worden want hij 'blaast' zichzelf uit, toevallig afgelopen zaterdag pannenkoeken gebakken voor een goed doel op zo'n oude gietijzeren atag gasstel met 'verkeerde' drukregelaar bestemd voor een gaskachel ::) ::)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Gas slang vraag
« Reactie #11 Gepost op: april 13, 2015, 05:14:26 am »

Het eten zal helemaal niet gaar worden want hij 'blaast' zichzelf uit, toevallig afgelopen zaterdag pannenkoeken gebakken voor een goed doel op zo'n oude gietijzeren atag gasstel met 'verkeerde' drukregelaar bestemd voor een gaskachel ::) ::)
Gaskachels werken toch ook gewoon op 30 of 50 MBar? Tenminste de mijne wel. Onze Jametic deed het prima op zowel 30 als 50 MBar. Was een mistake van de dealer die ik later heb hersteld.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.024
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Gas slang vraag
« Reactie #12 Gepost op: april 13, 2015, 11:01:33 am »

Gaskachels werken toch ook gewoon op 30 of 50 MBar? Tenminste de mijne wel. Onze Jametic deed het prima op zowel 30 als 50 MBar. Was een mistake van de dealer die ik later heb hersteld.

Niet altijd, soms werken die kachels middels een 'geknepen' leiding direct op de gastank. Maar inderdaad, meestal 30 of 50 mbar. Ik heb onze 30mbar drukregelaar vervangen door een 50 mbar (volgens de technische specs van de kookplaat was dat mogelijk), levert een stuk krachtiger branders op. 50 mbar met Campingaz aansluiting bestaat volgens mij niet.

Maar vraag aan de topic starter: waarom laat je de drukregelaar op de tank zitten? Ik zou die altijd losschroeven. Als de tank valt en de regelaar breekt af, heb je een serieus probleem.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Gas slang vraag
« Reactie #13 Gepost op: april 13, 2015, 01:11:20 pm »

Ik heb de gastank altijd in het kastje onder het gasfornuis staan. Met een riempje vastgemaakt zodat hij niet kan verschuiven. Alleen als de klapper opgeslagen wordt gaat de gastank los en idd haal ik de drukregelaar eraf.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Gas slang vraag
« Reactie #14 Gepost op: april 13, 2015, 07:47:52 pm »

Niet altijd, soms werken die kachels middels een 'geknepen' leiding direct op de gastank. Maar inderdaad, meestal 30 of 50 mbar. Ik heb onze 30mbar drukregelaar vervangen door een 50 mbar (volgens de technische specs van de kookplaat was dat mogelijk), levert een stuk krachtiger branders op. 50 mbar met Campingaz aansluiting bestaat volgens mij niet.
Bij onze Jametic had ik juist de 50 Mbar vervangen voor een 30 Mbar. Volgens Jamet hoorde er ook een 30 Mbar op. waarom de dealer er een 50 Mbar op had gezet is me een raadsel. Maar op de laagste stand ging het vlees nog veel te hard. Brandde het aan.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal