Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Oppompvoortent  (gelezen 7866 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jonne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Louisiana / HK Flyer
Re: Oppompvoortent
« Reactie #15 Gepost op: augustus 19, 2016, 06:54:39 pm »

Innovatie? Ze passen op een omslachtige wijze een reeds bestaande methode toe.
Maar goed, een schaap over de dam....(in vw-land)?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Oppompvoortent
« Reactie #16 Gepost op: augustus 19, 2016, 07:33:50 pm »

Voor een vouwwagen is dit toch een innovatie. Heb het nog niet bij een ander merk gezien/gehoord. Karsten levert wel voortenten voor caravans overigens. En in de tentenwereld wordt dit systeem behalve bij Karsten, nog amper gebruikt. Bij Pauw heb ik een ander merk zien staan, maar is me even ontschoten welk. En laten we wel zijn, het geklooi met de stokken waar zovelen over klagen is wel verleden tijd. En misschien niet sneller, maar het lijkt me wel simpeler. 2 buizen oppompen en 6 korte die even lang leken op de demo. Lijkt me vrij eenvoudig om die te plaatsen. En ik zag ook nog de opmerking voorbij komen over het gewicht. Maar zou dit echt zwaarder zijn dan stokken? Het gewicht van de Karsten tent komt  niet alleen door de buizen, maar ook door de zware kwaliteit tentdoek die wordt gebruikt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

oscar

  • Gast
Re: Oppompvoortent
« Reactie #17 Gepost op: augustus 19, 2016, 07:39:26 pm »

Het enige voordeel watik hier is zie is gewicht besparing. Het blijft nog steeds tijdrovend. Ik zie meer voordeel in een Holtkamper aero cocoon windforce.
Gelogd

danny0604731

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Following Cruise Critic and more.
Re: Oppompvoortent
« Reactie #18 Gepost op: augustus 19, 2016, 08:11:31 pm »

Voor een vouwwagen is dit toch een innovatie. Heb het nog niet bij een ander merk gezien/gehoord. Karsten levert wel voortenten voor caravans overigens. En in de tentenwereld wordt dit systeem behalve bij Karsten, nog amper gebruikt. Bij Pauw heb ik een ander merk zien staan, maar is me even ontschoten welk. En laten we wel zijn, het geklooi met de stokken waar zovelen over klagen is wel verleden tijd. En misschien niet sneller, maar het lijkt me wel simpeler. 2 buizen oppompen en 6 korte die even lang leken op de demo. Lijkt me vrij eenvoudig om die te plaatsen. En ik zag ook nog de opmerking voorbij komen over het gewicht. Maar zou dit echt zwaarder zijn dan stokken? Het gewicht van de Karsten tent komt  niet alleen door de buizen, maar ook door de zware kwaliteit tentdoek die wordt gebruikt.


En bij Obelink hebben ze nu ook twee maten partytent opblaas/pompbaar. Ideaal, kan heel goed tegen windvlagen...........


Sent from my iPad using Tapatalk
Gelogd

jonne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Louisiana / HK Flyer
Re: Oppompvoortent
« Reactie #19 Gepost op: augustus 19, 2016, 08:25:53 pm »

Er zijn ondertussen al vele merken die tenten leveren met opblaasbare 'tentstokken'. Maar zoals ik al zei; misschien gaan er hier door meerdere fabrikanten over alternatieve nadenken om het gehannes met stokken tot het verleden te verbannen.
Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: Oppompvoortent
« Reactie #20 Gepost op: augustus 19, 2016, 08:33:25 pm »

Inderdaad. De tegenwoordig alom vertegenwoordigde Quequa tenten hebben ook vaak opblaaspalen. Voor die koepels wel een uitkomst omdat het anders een flink geworstel is met die lange stokken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 1999
Re: Oppompvoortent
« Reactie #21 Gepost op: augustus 19, 2016, 10:14:13 pm »

Ik vind het wel wat. Er is toch veel belangstelling voor vouwwagens met een losse voortent en dan is dit best eenvoudig. Het lijkt me in ieder geval makkelijker dan de voortent van een galleon of een cabanon, laat staan de traditionele bouwwagens als de louisiana. En ja, een simpel systeem, niet zo mooi als de Holtkamper maar die kost ook 'wat' meer (bijna 3 keer zo veel).
Gelogd

arnodoos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 87
  • Merk: kampeermiddel : jamet air
Re: Oppompvoortent
« Reactie #22 Gepost op: oktober 07, 2016, 04:48:09 pm »

Hoi, wij hebben de jamet air gekocht. Super snel opgezet en erg ruim, zeker met de opblaasbare luifel erbij.
Kan niet wachten totdat hij geleverd wordt (april 2017)
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.365
Re: Oppompvoortent
« Reactie #23 Gepost op: oktober 07, 2016, 05:30:35 pm »

Tof!

Gefeliciteerd en sterkte met wachten!

ga je een compressor gebruiken?

Gelogd
Adventure Awaits

arnodoos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 87
  • Merk: kampeermiddel : jamet air
Re: Oppompvoortent
« Reactie #24 Gepost op: oktober 07, 2016, 06:42:38 pm »

Geen idee, het hele spul zou in een kwartiertje moeten staan met de bijgeleverde handpomp..zelfs voor mij als beginner, het schijnt echt een makkie te zijn..
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.365
Re: Oppompvoortent
« Reactie #25 Gepost op: oktober 07, 2016, 07:38:27 pm »

Het opzetten ziet er inderdaad erg makkelijk uit, maar opzetten en pompen in een kwartier lijkt mij tikkie optimistisch. Een zwembadje pomp je ook niet in een kwartiertje op en dat zijn minder banen.

Maar, het zal allicht sneller gaan dan buizen..

Gelogd
Adventure Awaits

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Oppompvoortent
« Reactie #26 Gepost op: oktober 07, 2016, 07:58:12 pm »

Het opzetten ziet er inderdaad erg makkelijk uit, maar opzetten en pompen in een kwartier lijkt mij tikkie optimistisch. Een zwembadje pomp je ook niet in een kwartiertje op en dat zijn minder banen.

Maar, het zal allicht sneller gaan dan buizen..
Voornamelijk relaxter en makkelijker denk ik. En dat is ook wat waard. dat ondervonden wij tenminste bij de Cocoon. Minder stressen en geklooi met stokken etc.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Parker700

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 154
  • Merk: kampeermiddel : Zambezi original 1998
Re: Oppompvoortent
« Reactie #27 Gepost op: oktober 07, 2016, 10:16:32 pm »

Leuk zo'n oppomp tent.
Wij hebben een paar jaar een Karsten tent gehad, in de aanhanger had ik een duikfles met drukregelaar en twee slangen.
Erg leuk: buren op de camping gingen er voor zitten om mij te zien zwoegen: Helaas voor hen was ik in vier minuten (met een  bier in de hand) klaar. :O
« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2016, 11:15:56 pm door Parker700 »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Oppompvoortent
« Reactie #28 Gepost op: oktober 07, 2016, 11:17:24 pm »

Voor een vouwwagen is dit toch een innovatie. Heb het nog niet bij een ander merk gezien/gehoord.
Aart Kok heeft dit al toegepast op de Zambezi ism Karsten
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal