Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: bagage in alpha  (gelezen 7197 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

smirrie

  • Gast
bagage in alpha
« Gepost op: oktober 26, 2014, 01:43:34 pm »

Hallo, wij zijn sinds gister in het bezit van een trigano alpha na 10 jaar een odysee gehad te hebben. Nu zitten we een beetje met het probleem hoe neem ik alle spullen mee. De bak onder het bed is in de alpha een stuk kleiner dan bij de odysee.
wie heeft er practische tips voor ons. We hebben een voortent en kuipzeil erbij.
alvast bedank,

mirjam
Gelogd

Nekaf

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce 2018
Re: bagage in alpha
« Reactie #1 Gepost op: oktober 26, 2014, 06:41:22 pm »

Wij hebben een alpha gehad, konden inderdaad erg weinig meenemen, als oplossing hadden wij een dakkoffer die paste tussen de " imperial" op de alpha, aangekomen op de camping dakkoffer eraf en klaar, weet het merk niet meer van de koffer, kan nog eens zoeken of ik dat nog ergens kan vinden.

Het was best een fijne kar, maar voor ons teveel werk om optezetten.
Succes en vast fijne vakantie.
Patrick
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: bagage in alpha
« Reactie #2 Gepost op: oktober 26, 2014, 06:47:24 pm »

Alpha of cc wij vonden bij beide de bagage ruimte tegenvallen
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

smirrie

  • Gast
Re: bagage in alpha
« Reactie #3 Gepost op: oktober 27, 2014, 12:22:18 pm »

Bedankt voor jullie reactie,
wat was voor jullie veel werk om op te zetten Patrick, bedoel je de voortent daarmee?
wij hebben hem juist gekocht omdat je super snel kan slapen voor een overnachting.

Ik heb zelf ook al zitten denken aan spullen op de imperiaal.

mirjam
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: bagage in alpha
« Reactie #4 Gepost op: oktober 27, 2014, 12:38:04 pm »

Alpha of cc wij vonden bij beide de bagage ruimte tegenvallen


Ik heb zelf ook al zitten denken aan spullen op de imperiaal.mirjam



Ik zou niet met de imperiaal denken; je grootste tijdwinst ben je dan al weer kwijt.



....... gewoon minder meenemen ........ voor veel kampeerders is kamperen blijkbaar een synoniem voor de spreekwoordelijke algehele volksverhuizing .......
Wij hebben geen enkel probleem met de CC en wij laden de auto nooit hoger dan de hoedenplank, die er dus gewoon in blijft zitten.
« Laatst bewerkt op: oktober 27, 2014, 12:40:08 pm door C5CCV »
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: bagage in alpha
« Reactie #5 Gepost op: oktober 27, 2014, 02:04:12 pm »

Wij  hebben de combicamp  country,  en met 3  kinderen hebben we genoeg aan de bagageruimte van de vouwwagen en de auto. Toen ze nog kleiner waren  en nog een camping bedje en buggy nodig hadden,  gebruiken we nog een dakkoffer  op de auto.  Bewust niet op de vouwwagen,  zodat hij gewoon kon blijven zitten.
Gelogd

smirrie

  • Gast
Re: bagage in alpha
« Reactie #6 Gepost op: oktober 27, 2014, 05:42:56 pm »

Ehhh minder meenemen??? 
Met 2 jongens van 10 en 16 hebben we toch echt een tentje 2 slaapzakken 2 luchtbedden en 4 stoelen en een tafel nodig. Ik zou niet weten wat ik thuis moet laten. Of wij doen iets helemaal fout.
Ik krijg stoel nr 4 niet in de wagen op dit moment. Ik denk dat we de voortent en grondzeil anders moeten opvouwen zodat er meer ruimte ontstaat. Onze kleding en een krat met eten staat in de auto.

greetz
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: bagage in alpha
« Reactie #7 Gepost op: oktober 27, 2014, 05:54:27 pm »

Wij hebben meer bij, buiten wat je nu opnoemt, maar we krijgen het er bij onze CC relatief eenvoudig in, weliswaar geen Alpha, maar redelijk vergelijkbaar denk ik.
« Laatst bewerkt op: oktober 27, 2014, 05:58:06 pm door C5CCV »
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: bagage in alpha
« Reactie #8 Gepost op: oktober 27, 2014, 06:21:53 pm »

Dakkoffer op de auto. Dan heb je ook geen stress of alles meekan.
Gelogd

Nekaf

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce 2018
Re: bagage in alpha
« Reactie #9 Gepost op: oktober 27, 2014, 08:08:55 pm »

Je kunt inderdaad snel slapen met de alpha, wagen is snel uitgeklapt, maar het aanbouwen van de rest kost nogal wat extra tijd, we hebben nu een Kyte, en dus veel opberg ruimte, wij zouden met 2 jongens van 5 en 3 niet weten wat we teveel meenemen, en met een half uurtje staat alles en geen scheerlijntjes.

We hebben met de alpha fijn gekampeerd en ik weet zeker wat jullie er ook veel plezier van zullen hebben, de prijs kwaliteit is volgens mij prima in orde bij de alpha.

Tipje, controleer de electra doosjes onder de wagen, die zijn slecht afgewerkt en dus water gevoelig.

Groet, Patrick
Gelogd

smirrie

  • Gast
Re: bagage in alpha
« Reactie #10 Gepost op: oktober 27, 2014, 09:13:19 pm »

Bedankt voor de tip wat betreft de electra doosjes, gaan we naar kijken. Verder denk ik ook dat we veel plezier gaan beleven van de alpha, het gaat ons vast lukken om alle spullen mee te nemen.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: bagage in alpha
« Reactie #11 Gepost op: oktober 27, 2014, 09:27:36 pm »

 Kun je bij de alpha  ook niet het dak van de voortent aangeritst laten zitten?
 Wij hebben wel de stoelen aangepast aan de vouwwagen. Bij de jamet hadden we dukdalf stoelen met van die neksteunen. Erg lastig met opbergen onder het bed. Nu hebben we 2 platte crespo standenstoelen, 3 paraplustoelen. Maar ook een tafel, kastje, 5slaapzakken + kussens, bijzettent en 3 grote self inflatables. allemaal onder het bed en meer. Met een beetje tetris kom je een heel eind. Nu heeft alles bij ons een vaste plek en weten we hoe we alles neer moeten leggen om de ruimte optimaal te benutten.
Gelogd

smirrie

  • Gast
Re: bagage in alpha
« Reactie #12 Gepost op: oktober 28, 2014, 09:54:58 pm »

Klopt het dak kan aangeritst blijven, zit nog te twijfelen of dat handig is want als je een overnachting onderweg doet en het is slecht weer dan zit je met dat dak op wagen :? Het zou wel in ruimte schelen.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: bagage in alpha
« Reactie #13 Gepost op: oktober 28, 2014, 11:44:43 pm »

Kan juist met regen handig zijn, want dan kun je bijvoorbeeld overdekt koken.
Gelogd

smirrie

  • Gast
Re: bagage in alpha
« Reactie #14 Gepost op: oktober 29, 2014, 06:21:08 pm »

Haha ik had juist bedacht als het regend onderweg ga ik lekker eten halen ipv zelf koken.  :>
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal