Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Arizona uit 2005 opknappen  (gelezen 20677 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #15 Gepost op: juni 09, 2014, 02:19:52 pm »

Pfff. Wat een nacht gehad. Toen wij naar bed gingen, zakte het bed ineens 1 centimeter! Na controle bleek dat het bed nog wel aan de schanieren vast zat, maar normaal ligt deze ook met de lange zijde een klein stuk op de wagenbak. Ben er dus, omdat ik het helemaal niet safe safe vond, maar uit gegaan en heb de rest van de nacht op een stoel geslapen. Oudste docher is ziekjes van het warme weer en ben dus niet daar gaan liggen. Iemand ervaringen met? Bij elke beweging hoor je het doorzakken van de klep tegen het metaal van de bak schuren.
Wat zakte weg? de poten in het zand/gras of had je er wel plankjes onder?
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

eptver

  • Gast
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #16 Gepost op: juni 10, 2014, 09:41:25 pm »

Had er inderdaad al keurig plankjes onder de pootjes gelegd. Om inderdaad op 2 van die dunne sprietjes te staan op een grasveld gaf mij in eerste instantie ook niet helemaal een lekker gevoel. Had nog een stuk hardhouten plank liggen welke ik in stukken van 15x20 heb gezaagd. Hierbij de schets wat ik bedoelde. Weet iemand of deze inkeping van de plaat verder op de rand van de bak moet liggen of dat dit altijd milimeter werk is?
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #17 Gepost op: juni 11, 2014, 08:34:41 am »

Soooowwww jij kan mooi schetsen....
Ik heb de vouwwagen in de stalling staan dus kan het niet controleren (we hebben dezelfde jamet jaartje jonger)
Maar volgens mij zouden die steunen aan beide einden het gewicht moeten kunnen dragen zonder dat er iets op de bak rust.
Ik heb het schuiven van het bedframe langs de wagenbak ook wel eens gehoord. En samen met mijn vrouw ga ik ook richting 180 kg :X
Kijk of er geen overdreven speling in onderdelen zit, bij ons bleek eens een van de lange pennen die de tentstokken met het frame van de wagenbak verbond lam geworden (metaalmoe) Gelukkig stonden we bij Osebos waar in het dorp een ouderwetse ijzerwarenhandel zit, die ook apartere maten moeren en bouten kon leveren.
Heeft het onderdeel naadloos voor ons nagemaakt......
Gelogd

Marnix van Bruchem

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 59
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 1999 met doek uit 2005
  • willen is kunnen
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #18 Gepost op: juni 11, 2014, 03:00:08 pm »



Bij ons is het zo (zie foto) ik heb de plank zelf vervangen voor een stevigere plank.

Gr. Marnix
Gelogd

eptver

  • Gast
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #19 Gepost op: juni 13, 2014, 08:56:47 pm »

Dat ziet er toch een stuk anders uit dan bij ons.... Binnenkort nog maar eens controleren.
Die katoenen band welke van de eene klap, langs de frames en weer terug naar de andere klap lopen, moeten deze langs de buitenkant van de bedden lopen of vanaf de laatste bevestiging aan het frame recht naar beneden langs de kopse kant?
Gelogd

eptver

  • Gast
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #20 Gepost op: juni 24, 2014, 09:13:04 pm »

Vandaag een set nieuwe banden besteld. Deze gaan er volgende week op. De bandenhandel zit niet ver bij m'n werk vandaan en kan dan meteen de versteviging aanbrengen aan ons bedje waar wij op liggen. Ik zal verslag leggen hoe ik dit heb gedaan. Kan handig zijn voor degene die het ook eventueel wilt doen.
Gelogd

Biabou

  • Gast
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #21 Gepost op: juni 24, 2014, 09:26:04 pm »

Wij herkennen dit probleem!
Bij ons alleen het rechterbed wanneer je de wagen instapt. De linker, waar wij zelf op slapen, heeft dit niet? Die lijkt wel prima te steunen op de rand van de bak.

Ik ben benieuwd naar je oplossing!

Ik lees mee, wacht af!  :)
Gelogd

eptver

  • Gast
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #22 Gepost op: juni 24, 2014, 10:16:12 pm »

Wij slapen aan de rechter kant. Dit is de bovenste klap. Daarom kan ik makkelijker hier aanpassingen op maken. Het zijn franse klappers, en denk ook dat deze een beetje met de franse slag in elkaar zijn gezet.
Gelogd

eptver

  • Gast
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #23 Gepost op: juni 24, 2014, 11:02:06 pm »

Dit had ik voor ogen om te maken als versteviging voor de rechter klap. Makkelijk dat we op het werk alle apparaten hier voor hebben staan! ::)
Gelogd

eptver

  • Gast
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #24 Gepost op: juni 25, 2014, 11:18:32 pm »



Bij ons is het zo (zie foto) ik heb de plank zelf vervangen voor een stevigere plank.

Gr. Marnix
Net nog even bij de vw geweest om maten op te nemen. Bij ons zit het precies hetzelfde.  Echter ik heb wel gemerkt dat de bak waar deze op ligt niet echt sterk is. De bak is dus naar "binnen" gefloept. Dat is ook te voelen. In het midden mis de bak stevigheid
Gelogd

eptver

  • Gast
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #25 Gepost op: juli 01, 2014, 01:18:53 pm »

Vandaag zijn de nieuwe banden onder de VW gekomen. Nu zullen we een stuk meer vertrouwen in de banden hebben als we in Frankrijk rijden. Morgen ga ik het bed verstevigen. Hier zal ik een netjes verslag van tikken!
Gelogd

eptver

  • Gast
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #26 Gepost op: juli 02, 2014, 09:28:01 pm »

Zo! Nog helemaal in de klus kleding, maar het lassen is klaar. Morgen spuiten en dan op de vouwwagen!
Het frame ligt hier onderste boven. De poten komen dadelijk naast de bak te staan.
Gelogd

eptver

  • Gast
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #27 Gepost op: juli 03, 2014, 09:25:37 pm »

Gisterenavond het materiaal gecontroleerd op de klapper en mijn maten klopten goed! Zijn weer meer mee terug naar genomen en hangt nu te drogen aan de boom
Gelogd

eptver

  • Gast
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #28 Gepost op: juli 06, 2014, 01:44:53 pm »

Vandaag de versteviging van het bed gemonteerd op de vw.
Bovenstaand de originele klep. Eerst de klep vij gemaakt van de pootjes en de bandjes welke hey matras op zijn plek houden verwijderd van de plank.

In de bestaande koker gaten geboord en m6 draad ingetapt.
. Daarna was het enkel nog schroeven en vast zetten!

Nog genoeg plek voor een ondertentje. Het is echt degelijk sterk! Deze zakt niet meer door!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #29 Gepost op: juli 06, 2014, 02:20:30 pm »

Heel netjes gemaakt  :J
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal