Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: A: Karinthie: Faak am See: Camping Poglitsch  (gelezen 7306 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
A: Karinthie: Faak am See: Camping Poglitsch
« Gepost op: augustus 02, 2018, 05:41:19 pm »

Van 9 t/m 26 juli 2018 hier gestaan. Het is een middelgrote, overzichtelijke camping. Net als bij de (meeste) andere campings in dit gebied geen afgebakende plaatsen, maar 'straten' met grasvelden waar je met hulp van het personeel een vrij plekje mag kiezen (ongeveer tussen 2 boompjes). 'Plekken' zijn lekker breed, maar het veld is niet zo diep, dus met 2 kampeermiddelen met voortent met luifel tegenover elkaar gaat niet. Daarom onze luifel niet gebruikt. De camping heeft diverse buitenspeeltuintjes en een binnenspeeltuin. Voldoende Nederlandse speelkameraadjes voor onze zoon van 8 en dochter van 6. Samen gaan ze de hele camping over, dus geen omkijken naar (behalve af en toe ze moeten gaan zoeken voor het eten of vertrek naar een uitstapje). Vanaf de camping heb je een mooi uitzicht op de Mittagskogel, een kale bergtop.

De camping ligt niet direct aan het meer, maar heeft een eigen zwemmeertje met ligweide (alleen voor campinggasten, maar er wordt door buitenstaanders ook gebruik van gemaakt en hier wordt niet op gehandhaafd). Het water is qua temperatuur goed te doen, na even doorkomen... Vanaf het zwemmeertje kun je met door de camping gratis beschikbaar gestelde kano's (peddels kun je bij de receptie lenen) of je eigen boot of SUP door het riet naar het grote meer varen.  Beetje ouderwets is de 'Mittagsruhe' tussen 13.00 u en 15.00 u. Slagboom en receptie zijn dan dicht. Wifi is gratis, met bereik over de hele camping, maar werkt apart, met bij de receptie af te halen printjes met inlogcodes (die niet altijd meer werken, omdat de jeugd ze gebruikt heeft zonder het blaadje weg te halen). Soms is het even wachten op bezetting bij de receptie, omdat ze / hij dan over de camping loopt met andere gasten.

De camping heeft een eigen winkeltje (met ook brood) en net buiten de camping is er een Spar met een groter assortiment. In Villach (10 min met de auto) een Billa, Lidl, Hofer (Aldi), grotere Spar, McDonalds en Subway. Op hetzelfde industrieterrein ook tankstations, een BMW Motorrad dealer, een winkel van Louis.de (motorkleding e.d.), een bouwmarkt (OBI) en een camping-/buitensportwinkel a la De Wit (Falle www.falle.at). Op de camping is ook een goede pizzeria. Hier hebben we 2x lekker gegeten. Op 5 minuten lopen vanaf de camping nog 2 restaurants. 1 met Oostenrijkse keuken en 1 Italiaans restaurant (wat luxer, dus GEEN pizza's). 10-15 min lopen vanaf de camping de 'VVV' en een bank met pinautomaat. Bij de VVV ter plekke de Karnten Card gekocht (dochter van 6 was gratis). Ideaal voor gratis of gereduceerd tarief bij diverse uitstapjes in de omgeving. Hier krijg je ook een boekje en plattegronden van mee en voor de kids een boekje waar ze stickers van de 'attracties' in kunnen verzamelen. Ik zal een apart topic maken met dingen die wij gedaan hebben.

Het weer was wisselend tijdens ons verblijf. Je zit in de bergen, dus diverse keren een (onweers)bui gehad, ook 's nachts. Maar ook volop zon en rond de 30 graden.

http://www.kindercamping.at/nl/
 
    * Vriendelijkheid personeel: 7 (soms een beetje kortaf)
    * Sanitair: 8 (netjes, ruim voldoende wc's en douches, bij de heren deels onlangs gerenoveerd, maar te weinig plankjes en haakjes)
    * Schoonheid van de camping zelf: 9
    * Animatie team: niet aanwezig, maar er worden wel activiteiten georganiseerd, zowel voor kinderen (ritje met de trekker, poppenkast) als volwassenen (fietsen, voetbal). Hier geen gebruik van gemaakt.
    * Voorzieningen: 8
    * Eet gelegenheden op de camping: 9 (live pizzabakker met open steenoven)
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: A: Karinthie: Faak am See: Camping Poglitsch
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2018, 09:55:41 am »

Dank je wel voor de mooie en complete recensie. Uiteraard heb ik de camping op de kaart gezet
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: A: Karinthie: Faak am See: Camping Poglitsch
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2018, 12:39:46 pm »

Wij staan op dezelfde camping en ik kan me grotendeels vinden in bovenstaand verhaal.

De verdeling is inderdaad vrij wat soms voor wat vreemde en rommelige indeling zorgt. Omdat er geen vaste plaatsen zijn kent de camping ook geen reserveringssysteem. Wij kregen ondanks dat we al vroeg gereserveerd hadden een plekje toegewezen aan het sportveld wat erg achteraf ligt en ver van alle voorzieningen. Geen leuke plek om 2,5 week met jonge kinderen te moeten staan! Gelukkig zag ik de volgende ochtend een vrije plaats op de camping zelf en mochten we daarheen verhuizen, hier kon ik de vouwwagen overdwars neerzetten zodat we ook de luifel konden gebruiken.

Het sanitair vind ik wel minder vooral het oude gedeelte, maar ook het nieuwe gedeelte ruikt vaak niet fris.

Het zwemmeertje is super, water is schoon en helder. Bij de strandjes is het ondiep dus lekker om te spelen. In mijn beleving is de campingkant alleen voor campinggasten en de overzijde publiekelijk toegankelijk. Ook heeft de camping nog een strandje aan de Faakersee zelf, alleen voor campinggasten.

Speeltuintjes zijn simpel maar voldoende, binnenspeel ruimte is leuk. Animatie is beperkt en alleen Duitstalig.

Camping heeft ook een snackbar waar je patat met schnitsel/bradwurst/kipnuggets kunt krijgen ook afhaal. Pizza's zijn inderdaad super lekker, ook eventueel afhaal.

Deze regio is erg centraal voor vele uitstapjes de Karten card is daarbij zeer voordelig.

Ik geeft de camping een 7,5.
De camping is aan te raden maar zeker niet de beste camping ooit.
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: A: Karinthie: Faak am See: Camping Poglitsch
« Reactie #3 Gepost op: augustus 03, 2018, 02:13:39 pm »

Goede aanvulling!  WW
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal