Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Dordogne  (gelezen 9211 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

fish

  • Gast
Dordogne
« Gepost op: april 04, 2010, 09:22:17 pm »

Als je naar de Dordogne gaat, moet je dan altijd door Parijs? Of kan je die vakkundig omzeilen :?
We komen vandaag op het idee om die kant eens op te gaan ipv de Provence. Maar ik twijfel er weer aan, omdat ik foto,s heb zitten bekijken op het net, en vind alles daar wel heeeeeeeeeeeel groen. Ik vrees dat het daar vaak nat is  :?

Ik wacht op jullie tips  :*
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Dordogne
« Reactie #1 Gepost op: april 06, 2010, 08:42:59 am »

Je kunt natuurlijk altijd om Parijs heen... Wij zijn eens over Brugge - Calais - Rouen gereden. Iets meer dan 100 km om, maar een heerlijk rustige weg.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

fish

  • Gast
Re:Dordogne
« Reactie #2 Gepost op: april 06, 2010, 06:00:50 pm »

Dat is idd een optie. Ik heb het ff bekeken, en denk dat dit het gaat worden. Bedankt Ceo. :W
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Dordogne
« Reactie #3 Gepost op: april 06, 2010, 06:06:06 pm »

Nel, weet niet wanneer je vertrekt c.q. aanrijdt voor je vakantie, maar anders kunnen we in colonne rijden met een groepje klappers... :#
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Dordogne
« Reactie #4 Gepost op: april 06, 2010, 06:17:23 pm »

Lijkt me leuk. Maar als wij gaan, zijn jullie nog een paar weken aan het werk  :#
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Dordogne
« Reactie #5 Gepost op: april 06, 2010, 06:27:23 pm »

Lijkt me leuk. Maar als wij gaan, zijn jullie nog een paar weken aan het werk  :#

werk lees hobbieën
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Dordogne
« Reactie #6 Gepost op: april 06, 2010, 06:29:07 pm »

Lijkt me leuk. Maar als wij gaan, zijn jullie nog een paar weken aan het werk  :#

Jullie gaan vroeg? Heb je dan niet minder kans op problemen rond Parijs? Of is het altijd een bende rond die stad?
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Dordogne
« Reactie #7 Gepost op: april 06, 2010, 07:57:05 pm »

Geen idee hoe het daar is. Wij gaan altijd naar de Provence. We willen eens iets anders zien. Maar die tip van Ceo lijkt me een goeie  :J We vertrekken altijd op zondag rond 6 a 7 uur s,morgens. Zal dan niet veel file zijn, maar ik vind het vreselijk om door grote steden te rijden. Naar de Provence gaan we via Metz met als eerste overnachting ergens in de Jura langs de Zwitserse grens. Dus hadden we eigenlijk nooit problemen. Ik lees alleen maar negatieve berichten de kant van de Dordogne op. :?
Gelogd

Steven

  • Gast
Re:Dordogne
« Reactie #8 Gepost op: april 06, 2010, 08:27:40 pm »

De route via Parijs valt echt reuze mee! Wij zijn daar al vaak langs gegaan, vorig jaar zelfs tijdens de aankomst van de Tour de France! Een paar keer wat oponthoud gehad, maar als je het vergelijkt met de randstad viel het ons echt heel erg mee. De eerder genoemde alternatieve route is ook prima. Het aanzicht van de Eifeltoren vinden we echter echt bij vakantie horen.

Een tip als de je de Dordogne te groen/regenachtig vindt; ga naar Ile de Ré. Wij zaten vorig jaar op Camping La Grainetiere in La Flotte en Ré. Na onderzoek bleek onze keuze de juiste en stonden we op de mooiste camping van het eiland. Zie:  http://www.la-grainetiere.com/. Ile de Ré ligt aan het deel van de westkust met de meeste zonneuren. Het is geen Provence, maar eigenlijk hebben we iedere dag mooi weer gehad. Je kunt er heerlijk fietsen, dus fietsen mee! Leuke terrasjes en prachtige markten.

Even wat van onze foto's hieronder:
« Laatst bewerkt op: april 06, 2010, 08:31:02 pm door Steven »
Gelogd

GilianChantal

  • Gast
Re:Dordogne
« Reactie #9 Gepost op: april 06, 2010, 08:40:04 pm »

Wij zijn 3x door Parijs gegaan (nou ja rondweg) en 2x in de file gestaan. Zolang je geen afslag mist komt alles goed en staat alles duidelijk aangegeven.
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Dordogne
« Reactie #10 Gepost op: april 06, 2010, 08:44:51 pm »

De plaatjes zijn prachtig, maar de kust willen we nou net niet naartoe  :N We wonen zelf aan de kust en komen daar veel.
Ik vind de middeleeuwse dorpjes leuk om te bezoeken.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Dordogne
« Reactie #11 Gepost op: april 07, 2010, 12:28:35 pm »

De route via Parijs valt echt reuze mee! Wij zijn daar al vaak langs gegaan, vorig jaar zelfs tijdens de aankomst van de Tour de France! Een paar keer wat oponthoud gehad, maar als je het vergelijkt met de randstad viel het ons echt heel erg mee. De eerder genoemde alternatieve route is ook prima. Het aanzicht van de Eifeltoren vinden we echter echt bij vakantie horen.

Tja, als je zoals ik zout bloed in je aderen hebt, ga je na Calais even de snelweg af naar Cap Griz Nez. Bij geen mist (en dat schijnt weleens voor te komen) heb je daar een geweldig zicht op het kanaal. Lekker plekje voor het ontbijt. Dan begint voor mij de vakantie. (is ong. 10 km van de snelweg af).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

marruc

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
Re:Dordogne
« Reactie #12 Gepost op: mei 19, 2011, 12:32:37 am »

veel mensen krijgen koude rillingen bij het idee dat ze de rondweg van Parijs moeten nemen. Toch valt dit echt reuze mee. Ja, in de spits is het er druk en ja je moet de borden in de gaten houden. Toch staat alles, en zeker de doorgaande routes naar noord of zuid, prima aangegeven. Zolang je niet 130 gaat rijden en van te voren even uitzoekt hoe "jou" afslag heet en waar deze ongeveer moet zijn is het echt een eitje. Op de ANWB kaartjes staan vaak prima aanwijzingen welke afslagen en borden te volgen bij Parijs richting het zuiden! Parijs is alleen even slikken als je IN Parijs zelf moet zijn en niet de bordjes Centre aan wilt houden omdat je bijv. aan de oost of westkant moet zijn. Toch is dit ons ook al meerdere keren gelukt. Zodra je de ring van Parijs op komt moet je in jezelf eventjes zeggen: "ik ben op vakantie en heb alle tijd...!"

 Ik sta dagelijks vast op de Ring A10 en denk dan vaak terug aan die heerlijke rondweg rond Parijs... op weg naar een camping en lange vakantiedagen!  W:

De Dordogne is trouwens prachtig, zelfs als het een keer regent en je niet allergisch bent voor Nederlanders  8)


« Laatst bewerkt op: mei 19, 2011, 12:34:59 am door marruc »
Gelogd
...zolang het rammelt zit het nog vast...

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Dordogne
« Reactie #13 Gepost op: mei 19, 2011, 06:10:51 am »

Parijs is een eitje. Op de heenweg richting bordeaux aanhouden en op de terugweg lille aanhouden komt het altijd goed. ( indien je richting het orleans wilt natuurlijk).

Indien de rondweg vaststaat is er altijd de mogelijkheid om de N104 te nemen. Is iets meer buiten parijs om maar kost ongeveer 20 a30 minuten meer tijd. Is gewoon een weg mer twee rijstroken heen en terug. Voor parijs richting disneyland aanhouden. Dat is volgens mij de N 104. Heb deze weg vorig jaar heen en terug gebruikt en heb zo een grote file omzeilt.

Ook als je in de stad al bent en dan vast komt te staan kan je bv nog een weg naar het oosten pakken en kom je de 104 vanzelf tegen.

Iets langer en meer tijd maar minder kans op file. Doe er je voordeel mee
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Dordogne
« Reactie #14 Gepost op: mei 19, 2011, 08:59:28 am »

wij rijden het liefst op een zondag door frankrijk. geen vrachtwagens! scheelt enorm...
vorig jaar op de heenweg langs parijs was het uitgestorven, zo rustig... we reden rond 7 uur 's ochtend (zondagochtend) er door heen, nog nooit zo stil meegemaakt...
op de terugweg de route door rouen genomen. hele prettige route, alleen door rouen heen heel veel vertraging opgelopen.... we zaten wel midden in de spits..... toen was het dinsdag.....
ik denk dat het dus niet veel uitmaakt, nu moet je er alleen wel rekening mee houden dat ze aan de E19 bezig zijn in belgië.... dus antwerpen is een ramp om doorheen te komen. dat was het altijd al, maar nu :(....
maar goed, die kan je ook omzeilen, via bergen op zoom ;)
succes en veel plezier in de dordogne! is een hele mooie streek! veel te zien en ik vind het het echte frankrijk :# lekker bourgondisch W:
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal