Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Reizen naar de regio rond Gap en Embrun  (gelezen 6705 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gulpje

  • Gast
Reizen naar de regio rond Gap en Embrun
« Gepost op: oktober 20, 2010, 09:52:27 am »

Voor het komende jaar lijkt ons bovengenoemd gebied wel wat. Echter, we zijn beginnende vouwwagenkampeerders en nog maar één keer eerder met de vw weggeweeest. Overigens wel al vaker in Frankrijk geweest, maar niet daar.
Naar Gap lijkt het me dat je via Grenoble rijdt en dan de n85 pakt, route Napoleon. Hoe is deze weg? We hebben een niet al te zware auto (1.4).  Is deze weg te doen voor ons of heeft iemand een alternatief?
Alvast bedankt.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:Reizen naar de regio rond Gap en Embrun
« Reactie #1 Gepost op: oktober 20, 2010, 01:19:22 pm »

Dat is wel te doen, als je maar op tijd terug schakeld, de route vinden wij erg mooi. De wegen zijn goed en het leuke is dat je in een keer midden in een dorpje staat. Een alternatief is via deA480 dan de A51/N75, dit wordt de D1075. Vervolgens de D944 naar Veynes, en dan richtieng Gap. Deze route is iets minder steil. Wij hebben de Route Napolion 3 keer gereden . Dit jaar zijn we via de alternatieve route terug gegaan. Deze rijdt wel iets om. Waar wil je naar toe? Wat ik je nog mee wil geven kijk goed op internet naar de mogelijk heden in dat gebied. Wij zijn er nu 2 keer geweest. Wij stonden op camping Le Nautic in Prunires. Dit is tussen Gap en Embrun. Een leuke camping aan het meer. Je kunt daar vandaan veel uit stapjes maken. Ook een tocht om het meer is erg mooi en goed te doen. Bij de stuwdam is een museum met een tentoonstelling over het tot stand komen van het meer in 1955. Kijk op internet op de volgende website's www.camping-frankrijk.nl; www.weginfrankrijk.nl dan naar Haute Alpes. Een paar aanraders zijn Les Orres met de lift naar boven(2500mtr) en een mooi uitzicht over het meer.  La Grave, dan met de lift naar 3200 mtr, naar de gletsjer. Je kunt via www.serreponcon-tourisme.com informatie op vragen(info@serreponcon-tourisme.com) Je krijgt dan leuke infomatie op gestuurd.(wel in het frans) Zo zijn er nog veel meer mogelijk heden. Wij hebben wel in Grenoble over nacht in een Etap hotel, het voordeel is dat je de volgende dag lekker uit gerust verder kunt, dan niet zo ver meer hoeft te rijden. Wij zijn zonder kinderen en zijn ook 50+ dus vandaar de over nachting. Als je verder nog wat wil weten kan dat ook via een PB tje.
Henk
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:Reizen naar de regio rond Gap en Embrun
« Reactie #2 Gepost op: oktober 20, 2010, 08:22:48 pm »

Bedankt voor de informatie, erg fijn.
Camping le nautic is één van de campings op ons lijstje. Er lijken veel mooie en betaalbare campings in dat gebied te zitten. Tot dusver gaat ons voorkeur ook uit naar het gebied tussen Gap en Embrun. Lijkt me wat centraal te liggen voor uitstapjes. We gaan komend jaar voor het eerst in het hoogseizoen (ws half juli), is dus wennen. Is het een erg druk en toeristisch gebied? Maw, moeten we een camping boeken of kun je er gemakkelijk een plekje krijgen?
Route napoleon lijkt ons prachtig, was gewoon benieuwd of dat met vw te doen is. We hebben veel vaker in de bergen gereden, maar dus nooit met vw. Wij (gezin met 1 kind) willen er minimaal 2 dagen over rijden.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Reizen naar de regio rond Gap en Embrun
« Reactie #3 Gepost op: oktober 20, 2010, 09:32:51 pm »

Wij zijn daar geweest in 2002. Prima te rijden, wat Henk CC zegt gewoon op tijd terug schakelen. Prachtig gebied. Wij zijn ook naar La Grave, 'La Meije', geweest. Hier kan je met de kabelbaan naar boven tot 3300 m. Toen wij daar waren was er de nacht daarvoor 20 cm sneeuw gevallen. Beneden was het 30 graden en boven verse sneeuw. Ook was er een ijsgrot met sculpturen. Als je in de buurt bent zeker een aanrader. Ook het Martel Pad (de Baou tunnel en de Trescaire tunnel, zaklamp meenemen) is mooi, een 12 km. wandelroute. Hebben wij toen gedeeltelijk gelopen kinderen waren nog te klein. Het Martel Pad vlakbij Castellane (op camping Internationaal gestaan). In deze omgeving kan een wandelaar z'n hart op halen. Wij gaan zeker nog eens terug vooral nu onze kinderen wat groter zijn en wat verder kunnen wandelen.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:Reizen naar de regio rond Gap en Embrun
« Reactie #4 Gepost op: oktober 20, 2010, 10:38:41 pm »

Als je naar Le Nautic wilt, kan je vanaf 1 januari pas boeken. Wij boeken denk ik ook weer, maar wij gaan half augustus pas. De plaatsen zijn af wisselend van grootte. Wij vonden de buiten ring erg leuk, met uit zicht over het meer, en op Savinnes-le-Le-Lac. Je moet er sinds dit jaar je brood bestellen. De beheerder is een aardige vent, hij spreekt alleen frans, maar zijn vriendin die er dit jaar ook was spreekt een beetje engels, maar of zij er volgend jaar weer is weten we niet. Verder is de grond erg hard dus goede rotspinnen meenemen en goede hamer. Ik zal even kijken of ik een plattegrond van de camping heb. Ik heb op www.zover.nl  een paar foto's geplaatst van de camping.
Henk
Gelogd

Alpe

  • Gast
Re:Reizen naar de regio rond Gap en Embrun
« Reactie #5 Gepost op: oktober 21, 2010, 08:30:41 pm »

Mijn advies is: NIET de n85 de route Napoleon nemen! Vooral niet met een 1.4.  (Hoe zwaar is je vw?)
Neem geen risico,s...en,
Neem de n75 die hier ook al vermeld is.
Zie tevens de ANWB-kaarten die dit ook afraden, middels een rode caravan op de kaart.

Groet, Alp
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:Reizen naar de regio rond Gap en Embrun
« Reactie #6 Gepost op: oktober 22, 2010, 12:53:37 pm »

Allen bedankt voor de informatie, heel erg fijn en nuttig.
Onze vouwwagen is onbeladen 350 kilo, niet een hele zware dus. Prima te doen met onze auto, echter nooit in de 'echte' bergen mee gereden.
Waarschijnlijk gaan we via Valence (drome) heen, daar een paar dagen blijven en via Die richting Gap. Daar twee weken blijven, of langer. Daarna via Veynes terug richting Grenoble.  Al kan nog alles wijzigen voor vertrek. Kan iemand mij vertellen of je een camping moet boeken in deze regio, of dat het prima op de bonnefooi te doen is? We gaan half juli (tour de France). Doordat we jaren in het voorseizoen zijn geweest, zijn we niet gewend te boeken.

@ Henk CC, prachtig uitzicht vanaf camping le nautic! Camping ook ideaal voor kleine kinderen, onze zoon is dan 4 jaar?
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Reizen naar de regio rond Gap en Embrun
« Reactie #7 Gepost op: oktober 22, 2010, 09:19:08 pm »

Wij gaan altijd in het hoogseizoen en boeken nooit. In al die jaren misschien 2 keer gehoord dat er geen plek was. Maar wij staan ook niet langer dan 5 dagen ik weet dus niet hoe het zit als je bijv. 2 weken op 1 plek wilt blijven staan.
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:Reizen naar de regio rond Gap en Embrun
« Reactie #8 Gepost op: oktober 24, 2010, 09:07:11 pm »

@ alpe,
Heb vandaag een nieuwe anwb kaart gehaald, staat inderdaad een rode caravan bij. Wordt afgeraden voor caravans en vw. Overigens stond er bij de route vanaf crest/die ook een caravan, een gedeelte van die route is enkel geschikt voor ervaren bestuurders met vw. Gelukkig hebben we nog even.

Vw weegt onbeladen 350 kilo, komen niet zo heel veel kilo's bij. Voorheen tent kampeerders zonder aanhanger geweest. We zijn gewend compact en lichtgewicht te pakken. Auto heeft een  1.4 motor en 100 pk. (ff nagekeken.)
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re:Reizen naar de regio rond Gap en Embrun
« Reactie #9 Gepost op: oktober 25, 2010, 12:59:48 am »

Wij hebben de route de Napoleon met een volle bagagewagen gereden, waarschijnlijk wel wat lichter en toen nog met een vol bepakte benzine C5 wagon met dakkoffer. Was toen nog prima te doen. Ik zou die route met onze vol beladen CC Panda niet meer doen.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:Reizen naar de regio rond Gap en Embrun
« Reactie #10 Gepost op: oktober 25, 2010, 08:59:30 am »

Wij rijden met een CC venezia met 2 fietsen er op en, een Opel zafira ervoor, gewoon de route Napolion. Waarom niet met een C5?? Heeft toch voldoende trekkracht??
Henk
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal