Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Frankrijk (drinkwater)  (gelezen 10008 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

  • Gast
Re:Frankrijk (water)
« Reactie #15 Gepost op: juli 13, 2011, 12:33:54 pm »

De vraag is natuurlijk hoe vaak je water uit de kraan "drinkt". Ik gebruik water om te koken, mijn groenten mee te wassen,.... Als ik echt water "drink" omdat ik dorst heb neem ik ook flessenwater maar dat doe ik in Belgiƫ ook.
Het woord drinkwater (= drinkbaar )duidt gewoon op het feit dat het geschikt is voor consumptie en dus zeker niet schadelijk voor de gezondheid. Dat is nog iets anders dan dat het lekker is. Smaken verschillen nu eenmaal. ;) Geef mij maar een glasje wijn da's veel lekkerder dan water :#
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Frankrijk (water)
« Reactie #16 Gepost op: juli 13, 2011, 12:41:08 pm »

Het water valt in het zuiden inderdaad reuze mee.
Je moet wel opletten bij de tappunten of het allemaal fris is, soms loopt er een lange zwarte tyleenbuis naar een tappunt bij de caravan, op zich niets mis mee maar er zou maar een bacterie inzitten waar onze hollandse darmen niet goed tegenkunnen.
Dat zou jammer zijn om een paar dagen van je korte vakantie op de plee te zitten.

Voor koken gebruiken we altijd water uit de kraan, voor drinken voor de zekerheid flessenwater. 
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

dappereklapper

  • Gast
Re:Frankrijk (water)
« Reactie #17 Gepost op: juli 13, 2011, 02:33:26 pm »

Nou, dan ben ik i.i.g. gerustgesteld. Ik had van diverse mensen uit m'n omgeving van die horrorverhalen gehoord.
Het franse kraanwater zou dusdanig slecht gezuiverd zijn dat je er van aan de sjees gaat. En zoiets kan je vakantie behoorlijk verpesten...
We halen ons water wel in de winkel en uit jullie berichten blijk ik ook m'n kids gewoon te kunnen badderen (die drinken wel eens een slokje badwater tijdens het spelen in bad). Kortom: Geen zorgen en heerlijk gaan genieten in Frankrijk is wat ik ga doen!!!  :>
Gelogd

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re:Frankrijk (water)
« Reactie #18 Gepost op: juli 15, 2011, 09:18:40 am »

Hahahaha, mijn vader heeft zo'n aanvaring gehad. In ee rustig bergdorpje leek het hem een goed idee om uit kraan (zo'n oude pompkraan) op het dorpsplein een paar slokjes te nemen omdat hij dorst had.... 3 dagen schijterij later was het over :) :)
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal