Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: NL:Camping Tolhek te Anderen (Drente) en Harskamperdennen te Harskamp (Veluwe)  (gelezen 3950 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eli

  • Gast

In mei zijn we 2x een weekend weg geweest om de vouwwagen uit te proberen.
Het 1e weekend zijn we naar Drente geweest, camping Tolhek te Anderen, bij Rolde. Een prachtige, rustige camping met hele grote, door dennenbomen omzoomde plaatsen. Het Pieterpad loopt langs de camping en er zijn daar prachtige wandelingen en fietstochten te maken (met volop hunebedden :)). Voor kinderen is er vrijwel niets te doen: een wip, glijbaan en een hertenkampje. Er is geen campingwinkel of kantine. Boodschappen kunnen in Rolde, een leuk dorp, gehaald worden. Wifi op de hele camping. Keurig en goed onderhouden sanitair en een behulpzame beheerder. Een aanrader voor de rustzoeker en natuurliefhebber, autovrij, honden toegestaan. Het was de 2e keer dat we daar zijn geweest en komen nog een keer terug; ik hoop dat het dan een keer niet regent..
Het 2e weekend zijn we naar camping Harskamperdennen, Harskamp geweest. In een natuurgebied gelegen, mooie grote plaasten, als je je hond(en) meehebt sta je op een apart veld. Dus niet-hondenliefhebbers hebben geen hinder van de honden. Niet dat onze hond ooit lastig is  :O Ook autovrij, en nieuw en netjes sanitair. Voor kinderen veel animatie en speelgelegenheid, ik zag een heleboel vrolijke kinderen die van alles aan het doen waren. Er staat ook een grote tent waar voor kinderen activiteiten zijn. Winkeltje in het ontvangstgebouw met wat basisbenodigheden en dagelijks vers brood. Erg aardige beheerders. Wifi (1 euro pd) alleen in de kantine, dat is wat minder. Kantine ziet er gezellig uit. De omgeving is voor wandelaars en fietsers fantastisch, Kootwijkerzand, natuurgebied, rust en ruimte.
Beide campings echt aan te raden, met jonge kinderen is de Harskamperdennen denk ik wat leuker. Maar ga je zonder dan is het moeilijk kiezen!
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2013, 08:38:41 pm door Alex »
Gelogd

arnold van leeuwen

  • Gast
Re: Camping Tolhek te Anderen (Drente) en Harskamperdennen te Harskamp (Veluwe)
« Reactie #1 Gepost op: mei 12, 2013, 07:52:17 pm »

Harskamperdennen hebben wij ook goede ervaringen. Ik heb er zelf ooit mijn eerste stapjes gedaan en nu loopt ons gepeupel ook over de camping. Nog edelherten gezien? Ze lopen vlak achter de camping als je vanaf het hondenveld het bos inloopt. Wij zijn net weer terug vanaf het hondenveld met onze combi-camp.
Gelogd

Eli

  • Gast
Re: Camping Tolhek te Anderen (Drente) en Harskamperdennen te Harskamp (Veluwe)
« Reactie #2 Gepost op: mei 12, 2013, 08:15:52 pm »

Edelherten, een everzwijn, heleboel konijnen, eekhoorntjes! Hond dus aangelijnd houden!
Gelogd

dennismaus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 69
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Camping Tolhek te Anderen (Drente) en Harskamperdennen te Harskamp (Veluwe)
« Reactie #3 Gepost op: mei 13, 2013, 08:11:31 am »

Wij gaan als het weer het een beetje toelaat dit weekend naar de Harskamperdennen. Wat me nou niet helemaal duidelijk is moet je nou appart voor de douche betalen of niet?
Gelogd

Eli

  • Gast
Re: Camping Tolhek te Anderen (Drente) en Harskamperdennen te Harskamp (Veluwe)
« Reactie #4 Gepost op: mei 13, 2013, 08:39:27 am »

Je krijgt per persoon (of per volwassene?) een kunststof chiphouder waar 5 euro op wordt gezet. Dat ding komt in de douche in een houder en dan heb je warm water; tijdens het douchen loopt het saldo af. Het restsaldo krijg je bij vertrek terug. Borg is 15 euro voor de chiphouder. Ik geloof dat je hem ook voor het afwassen nodig hebt, maar ik heb onze kleine 2-persoons afwasjes bij de vouwwagen gedaan dus dat weet ik niet zeker.
Veel plezier en mooi weer gewenst!
Gelogd

dennismaus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 69
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Camping Tolhek te Anderen (Drente) en Harskamperdennen te Harskamp (Veluwe)
« Reactie #5 Gepost op: mei 13, 2013, 01:32:08 pm »

En wat kost het dan per minuut bijvoorbeeld of heb je geen idee?
Gelogd

Eli

  • Gast
Re: Camping Tolhek te Anderen (Drente) en Harskamperdennen te Harskamp (Veluwe)
« Reactie #6 Gepost op: mei 13, 2013, 03:31:22 pm »

Ik denk per douche hooguit 50 ct; maar als mijn dochter mee zou zijn gegaan, hadden we vast moeten bijbetalen. Maar zij staat ook rustig een half uur te douchen  8)
Gelogd

peertjes

  • Gast
Re: Camping Tolhek te Anderen (Drente) en Harskamperdennen te Harskamp (Veluwe)
« Reactie #7 Gepost op: mei 13, 2013, 03:33:44 pm »

Harskamperdennen: je krijgt waar voor je geld;
ca de helft van de 5,= verbruikten wij/gezin in een weekend; bij ca 6 gemiddelde douchebeurten.

Dit type douchechipsleutel werkt ideaal en zie je steeds vaker op campings. Wel bleek deze chipsleutel niet uitwisselbaar met het (zelfde) systeem voor warm/afwaswater 2 meter verder [wij niet begrijpen].  Op het natuurkampeerterrein gedeelte sta je mooi achteraan op de camping, maar je bent ook verder van de receptie en wij hebben geen 2de sleutel gehaald.

Dit achterste campinggedeelte voor groene boekje kampeerders zou nog natuurlijker en vriendelijker zijn als niet zoveel kampeerders en hun gasten van de grote camping op het natuurgedeelte zouden komen (ook per fiets) voor bezoek aan het speelterrein en de doucheruimten. Terrein toegangsbordjes negeren komt daar helaas voor.
Gelogd

dennismaus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 69
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: NL:Camping Tolhek te Anderen (Drente) en Harskamperdennen te Harskamp (Veluwe)
« Reactie #8 Gepost op: mei 21, 2013, 10:01:55 pm »

Sep key is 5 euro voor 50 minuten douchen is een prima prijs voor heerlijk warm water!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal