Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Flyer met scheuren  (gelezen 6442 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ingvar

  • Gast
Flyer met scheuren
« Gepost op: april 14, 2013, 12:34:19 pm »

Dag mensen!
Ik lees al een tijdje mee, maar nu is het tijd om ook eens te posten, want we zijn inmiddels eigenaar van een vouwwagen! Ik zal me nog even voorstellen wanneer ik het voorsteltopic heb gevonden :)

Direct maar een vraagje: gisteren hebben we een Holtkamper Flyer uit (denk ik) 1998 gekocht. De wagen ziet er uitstekend uit: goed onderhouden, bak en stokken zien er uitstekend uit, tent is mooi schoon. Maar... er zitten wel twee forse scheuren in het tentdoek. Een bij de slaapbak; een gebruikelijke zwakke plek, geloof ik.
De andere scheur ziet er wat serieuzer uit: op de aansluiting van de voortent en de slaaptent (op de deksel). echt een flinke jaap. Gevolg van wat onhandig inklappen, denk ik: het doek is niet vergaan ofzo.
 Daar moeten we dus wat aan doen. Het liefst op een enigszins betaalbare manier, want heel veel budget hebben we niet  :+

Heeft iemand een idee hoe we dit kunnen opknappen? het hoeft niet onzichtbaar, maar het lijkt me wel van belang dat de scheur niet verder doorgaat. Heeft iemand ervaring met Tea-Aid? Bij Esvo zijn ze er nogal lovend over...
Zie http://www.esvocampingshop.com/nl/tentaccessoires/tentdoekreparatie/tentreparatie-nl.html

nog even wat plaatjes van de scheuren:



Tips en adviezen zijn erg welkom! dank, medeklappers!
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re: Flyer met scheuren
« Reactie #1 Gepost op: april 14, 2013, 12:39:39 pm »

Je geeft eigenlijk zelf al het antwoord.....Tea aid. Maar ik kan me voorstellen dat er meer reperateurs zijn.
Reperaties zullen niet echt schokkend zijn, idem voor de kosten.
Kan je de tent bij een flyer los maken van de wagen....is makkelijker voor jou als de reperateur
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Flyer met scheuren
« Reactie #2 Gepost op: april 14, 2013, 12:43:57 pm »

Die scheur op dat hoekpunt moet je gelijk een dik stuk bisonyl onder zetten.  De punt van de bedlade kan daar aardig snijden en met een stuk bescherming voorkom je niet alleen wederom doorscheuren, maar zou je het ook dicht kunnen maken.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

buzz

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: holtkamper flyer
Re: Flyer met scheuren
« Reactie #3 Gepost op: april 14, 2013, 02:00:26 pm »

Ik had vorig jaar een nog grotere scheur in de flyer, daar hebben ze bij obelink een stuk overheen gezet en ik was nog geen 30 euro kwijt!

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Gelogd

ingvar

  • Gast
Re: Flyer met scheuren
« Reactie #4 Gepost op: april 14, 2013, 02:22:27 pm »

Ik had vorig jaar een nog grotere scheur in de flyer, daar hebben ze bij obelink een stuk overheen gezet en ik was nog geen 30 euro kwijt!

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Zo, dat valt me mee! heb je eerst zelf de tent van de wagen gehaald, of de hele kar bij Obelink ingeleverd?
Gelogd

buzz

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: holtkamper flyer
Re: Flyer met scheuren
« Reactie #5 Gepost op: april 14, 2013, 02:49:59 pm »

Ik heb zelf de tent eraf gehaald, staat ook wel ergens op het forum hoe dit het handigst gaat. soms kun je op de reparatie wachten. Er zit een duitse die neemt 50 euro per uur, in mijn geval was ze er een half uur mee bezig + wat garen en een lap. Wel handig als je de tent zo op vouwt met de reparatie bovenop of evt. met een stukje tape aangeven, anders is ze al een half uur kwijt aan zoeken.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Flyer met scheuren
« Reactie #6 Gepost op: april 16, 2013, 07:28:16 pm »

Onze flyer had ook een aantal losgelaten naden of te wel scheuren...met de naaimachine naar buiten.
De tent half los gemaakt en naaien maar...kost dus alleen stroom, garen en een daggie (in ons geval dan).
Op die hoeken hebben ik verstevigd met kunststof/bisonyl en geplakt omdat ik daar niet met de machine kon komen.
Evt. een beide zijde beplakken. Dit spul is bij iedere kampeermarkt wel te koop.

Ik heb ook alle klittenband vervangen, omdat die vergaan waren. En alles heeft het goed gehouden.

Maar de tent is vrij eenvoudig van de bak en deksel te halen, dus wegbrengen is ook een zeer goede optie.
Gelogd

sarah

  • Gast
Re: Flyer met scheuren
« Reactie #7 Gepost op: april 18, 2013, 11:34:10 am »

Doen ze nog meer reparaties bij obelink? Ritsen?
Gelogd

buzz

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: holtkamper flyer
Re: Flyer met scheuren
« Reactie #8 Gepost op: april 18, 2013, 12:45:12 pm »

Mij broer heeft er al eens  een pees aan zn tent laten zetten en een rits laten vervangen.....

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Gelogd

sarah

  • Gast
Re: Flyer met scheuren
« Reactie #9 Gepost op: april 18, 2013, 06:20:28 pm »

Hmmm want ik heb een kapotte rits, los klittenband, en bij de deksel van de flyer zit in de rechterhoek onderin ( als je voor de flyer staat) een opening tussen tent en deksel. En er is een elastiekje waarmee je het doek iets meer kan vastzetten maar er blijft nog een behoorlijke spleetopening. Dus ik ga obelink bellen!
Gelogd

schefferdjmj

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
  • holtkamper volger pur sang
Re: Flyer met scheuren
« Reactie #10 Gepost op: april 19, 2013, 11:35:49 am »

kunt dit ook laten doen bij ATOMA tent : echte professionals en zeker niet te duur !!
Gelogd

sarah

  • Gast
Re: Flyer met scheuren
« Reactie #11 Gepost op: april 19, 2013, 02:02:05 pm »

 WAar zitten die dan? Woon zelf in het oosten vh land
Gelogd

Dammetje

  • Gast
Flyer met scheuren
« Reactie #12 Gepost op: mei 08, 2013, 11:02:15 pm »

Ik zou ook naar Atoma tent gaan. Je kunt dan ook eerst het doek eens laten beoordelen middelseen scheurproef.  Met een tent van 98 is het altijd maar afwachten hoeveel sta weken hij heeft gehad. Katoenen doek van goede kwaliteit gaat GEMIDDELD zo'n 50 tot 60 staweken mee, afhankelijk van de omstandigheden. (vocht, zee etc). Middels een proef kan men beoordelen of het doek het nog waard is om te herstellen. Wellicht is het beter de tent of delen er van te vervangen. Atoma kun je blindelings vertrouwen op een goed oordeel. Hiervoor durf ik mijn woord te geven..


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal