Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Luifel HK Cocoon afspannen  (gelezen 4562 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fdr76

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon
Luifel HK Cocoon afspannen
« Gepost op: april 29, 2013, 07:23:08 pm »

Heeft er iemand tips of foto's hoe de luifel van de Cocoon af gespannen kan worden zonder dat er water zakken ontstaan? Wij krijgen de zaken niet weg, het betreft vooral aan de linkerjant.:'(

Verstuurd van mijn GT-P3110 met Tapatalk
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Luifel HK Cocoon afspannen
« Reactie #1 Gepost op: april 29, 2013, 07:55:07 pm »

Zorg dat de luifelstokken even hoog staan als de hoogte bij de wagen op dezelfde plek.
Uit mijn hoofd staat de stok rechts, als je voor de wagen staat, lager als de stok links.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Luifel HK Cocoon afspannen
« Reactie #2 Gepost op: april 29, 2013, 08:36:42 pm »

de stokken links en rechts moeten idd op gelijke hoogte staan met de tent van de wagen zelf. (en in het verlengde van de wagen)
De middelste stok is op meerdere manieren te plaatsen.

Je zou bij regen eventueel de hoekstokken iets diagonaal naar binnen kunnen plaatsen. Dan wel even opnieuw afspannen.

Succes.
Gelogd
live life outdoors

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Luifel HK Cocoon afspannen
« Reactie #3 Gepost op: april 29, 2013, 08:39:04 pm »

ook een tip om aan het dak de stormlus een scheerlijn te spannen, hierdoor een goot die het water sneller afvoert.
de hoofdmast wat hoog zetten en de hoekbuizen net zo hoog of lager als de hoeken van de wagen/tent.

Gelogd

fdr76

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon
Links verkeerd
« Reactie #4 Gepost op: mei 01, 2013, 10:31:19 am »

Helaas blijft de linkerkant een waterzak staan. Het lijkt wel of de stiknaad verkeerd loopt...
Rechts staat wel goed.
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: Luifel HK Cocoon afspannen
« Reactie #5 Gepost op: mei 05, 2013, 11:20:53 am »

Vorig jaar tijdens onze "ophaalsessie" bij HK enkele foto's gemaakt. Wellicht heb je hier wat aan
Gelogd

fdr76

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon
Re: Luifel HK Cocoon afspannen
« Reactie #6 Gepost op: mei 11, 2013, 06:57:07 pm »

Oplossing was dus om de luifel aan de zijkanten te voorzien van een extra scheerlijn. Bedankt voor de tip! Ik vind het wel jammer dat hij dan niet meer super strak staat..het wordt wat rommelig de luifel lijn.

Ik heb twee opties geprobeerd, zie foto's welke wijze doen jullie het?
1) scheerlijn aan de bestaande haring aan onderkant vastmaken
2) extra haring plaatsen

Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Luifel HK Cocoon afspannen
« Reactie #7 Gepost op: mei 11, 2013, 07:05:28 pm »

Oplossing was dus om de luifel aan de zijkanten te voorzien van een extra scheerlijn. Bedankt voor de tip! Ik vind het wel jammer dat hij dan niet meer super strak staat..het wordt wat rommelig de luifel lijn.

Ik heb twee opties geprobeerd, zie foto's welke wijze doen jullie het?
1) scheerlijn aan de bestaande haring aan onderkant vastmaken
2) extra haring plaatsen

2/ ik plaats dan een extra haring. goot werkt prima zo...
Gelogd

LdeBruin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Luifel HK Cocoon afspannen
« Reactie #8 Gepost op: mei 12, 2013, 08:46:14 pm »

Op basis van vier jaar kamperen met de Cocoon, ook regelmatig met regen, is het mijn ervaring dat je de luifel perfect strak krijgt (dus ook zonder waterzakken e.d.) als je:
1. alle drie de stokken op de juiste lengte zet (zoals eerdere tips)
2. alle drie de scheerlijnen onder de juiste hoek zet.

Met name de twee scheerlijnen van de twee buitenste luifelstokken komen nauw. Deze moeten onder een hoek van 45 graden (van boven bekeken) staan t.o.v. de luifel. Zodat ze de luifel even hard naar voren als naar opzij trekken. Ook helpt het als je de scheerlijnen niet te kort maakt, maar iets langer laat. (dus iets verder weg van de tent zetten).

De scheerlijn aan de middelste grote luifelstok moet precies haaks op de luifel staan, zodat deze het midden van de luifel alleen naar voren trekt.

En natuurlijk met de witte haken ertussen (twee voor de zijluifelstok scheerlijnen en drie voor de scheerlijn van de middelste luifelstok) zodat je de juiste spanning erop kan zetten.

Extra scheerlijnen voor 'watergoten' e.d. zijn wat mij betreft dan niet nodig...
Gelogd
Leendert de Bruin - Holtkamper Kyte XL

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Luifel HK Cocoon afspannen
« Reactie #9 Gepost op: mei 12, 2013, 11:10:41 pm »

Op basis van vier jaar kamperen met de Cocoon, ook regelmatig met regen, is het mijn ervaring dat je de luifel perfect strak krijgt (dus ook zonder waterzakken e.d.) als je:
1. alle drie de stokken op de juiste lengte zet (zoals eerdere tips)
2. alle drie de scheerlijnen onder de juiste hoek zet.

Met name de twee scheerlijnen van de twee buitenste luifelstokken komen nauw. Deze moeten onder een hoek van 45 graden (van boven bekeken) staan t.o.v. de luifel. Zodat ze de luifel even hard naar voren als naar opzij trekken. Ook helpt het als je de scheerlijnen niet te kort maakt, maar iets langer laat. (dus iets verder weg van de tent zetten).

De scheerlijn aan de middelste grote luifelstok moet precies haaks op de luifel staan, zodat deze het midden van de luifel alleen naar voren trekt.

En natuurlijk met de witte haken ertussen (twee voor de zijluifelstok scheerlijnen en drie voor de scheerlijn van de middelste luifelstok) zodat je de juiste spanning erop kan zetten.

Extra scheerlijnen voor 'watergoten' e.d. zijn wat mij betreft dan niet nodig...

klopt helemaal.
er zijn redenen om hiervan af te wijken als:
*de ondergrond niet geheel vlak is
* afspanruimte ontoereikend is

wij kamperen zoveel mogelijk op "natuurterreinen" en dan heb je geregeld kleinere veldjes of beperkte afspanruimte en dan is de oplossing van een gootje een goed alternatief.

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal