Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Spacer of Flyer  (gelezen 7695 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jurnien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
Spacer of Flyer
« Gepost op: mei 03, 2013, 08:19:34 pm »

Beste forumleden

Ik ben op zoek naar een vouwwagen en eigenlijk wilde ik een HK Flyer. Maar nu kan ik via via aan een Spacer komen voor een zachte prijs. Nu vroeg ik me af wat de verschillen zijn. Ik wil graag camperen met mijn gezin met 2 kids. Naar mijn idee biedt de Flyer meer ruimte dan de Spacer. Of valt dat wel mee? Zijn er nog meer belangrijke verschillen?
Alvast bedankt voor je reactie

J?rgen
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Spacer of Flyer
« Reactie #1 Gepost op: mei 03, 2013, 08:27:08 pm »

De ruimte is met name anders verdeeld tussen de 2 types. Beste beschrijving ... zijn plaatjes:

Spacer:

Let op: De keukenluifel is niet de voortent. De voortent is dus 440cm breed en 455cm diep.

Flyer:

Hier is de voortent 630cm breed en 390cm diep.

De Flyer heeft iets meer vloeroppervlak, maar door de schuine wanden is dat voordeel verwaarloosbaar met de Spacer.

Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Spacer of Flyer
« Reactie #2 Gepost op: mei 03, 2013, 08:32:34 pm »

Voordeel van de flyer is dat hij uitgeklapt inderdaad een klein beetje meer ruimte biedt, op de site van Holtkamper kun je de plattegrondjes wel vergelijken. [edit: zie post PaneVino ;)]
Je hebt nog een set bankjes tot je beschikking in de wagenbak, wat met slecht weer handig kan zijn.
Nadeel is dat je de keuken altijd van de dissel moet halen om hem uit te klappen, dus als je veel rondtrekt, zul je meer handelingen moeten verrichten om hem in/uit te klappen.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Spacer of Flyer
« Reactie #3 Gepost op: mei 03, 2013, 09:54:04 pm »

Wij zijn van een Flyer naar een Spacer gegaan om volgende reden:
- bij de Spacer kan de keuken op de dissel blijven staan, bij de Flyer moet hij er altijd af.
- Wij hadden behoefte aan bergruimte die ook tijdens het verblijf beschikbaar was en dat vonden we bij ons type Spacer onder het bed. Bij de flyer heb je dan wel wat bergruimte onder de bankjes maar al wat je tussen de banken zet moet je tijdens het verblijf weer ergens anders zetten.
- De Spacer staat toch nog iets sneller dan de flyer (wat wel relatief minimaal is en misschien eerder gevoelsmatig)
- belangrijk detail vergeten: de lattenbodem bij de spacer voor ons rugje, bij de flyer slaap je op een plank soms met schotels maar nu hebben we een lattenbodem met schotels en een goed matras en slapen als roosjes.
- Spacer is gemakkelijker waterpas te stellen!
-Spacer neemt minder plek in op de camping ;)

Wat ruimte betreft:
- bij de flyer lopen de zijkanten zeer schuin af, de binnenruimte lijkt groter maar de staruimte en loopruimt is nagenoeg identiek aan die van de Spacer. Onder de schuine kanten kan je natuurlijk wel wat spul kwijt.
- Wat slaapruimte betreft is de flyer ruimer, de kids hebben daar een eigen slaapruimte maar bedenk dat kinderen vaak snel een eigen slaaptent verkiezen of je kan gaan voor een adventure tent.
- De flyer heeft natuurlijk de zitbankjes, wij merkte dat we daar nooit gebruik van maakte. Bij ons fungeerde dat eerder als omkleedruimte en rommelhok, tot mijn grote ergernis :X
« Laatst bewerkt op: mei 03, 2013, 09:59:37 pm door Mieke »
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Spacer of Flyer
« Reactie #4 Gepost op: mei 03, 2013, 11:15:24 pm »

Wij zijn van een Flyer naar een Spacer gegaan om volgende reden:
- bij de Spacer kan de keuken op de dissel blijven staan, bij de Flyer moet hij er altijd af.
- Wij hadden behoefte aan bergruimte die ook tijdens het verblijf beschikbaar was en dat vonden we bij ons type Spacer onder het bed. Bij de flyer heb je dan wel wat bergruimte onder de bankjes maar al wat je tussen de banken zet moet je tijdens het verblijf weer ergens anders zetten.
- De Spacer staat toch nog iets sneller dan de flyer (wat wel relatief minimaal is en misschien eerder gevoelsmatig)
- belangrijk detail vergeten: de lattenbodem bij de spacer voor ons rugje, bij de flyer slaap je op een plank soms met schotels maar nu hebben we een lattenbodem met schotels en een goed matras en slapen als roosjes.
- Spacer is gemakkelijker waterpas te stellen!
-Spacer neemt minder plek in op de camping ;)

Wat ruimte betreft:
- bij de flyer lopen de zijkanten zeer schuin af, de binnenruimte lijkt groter maar de staruimte en loopruimt is nagenoeg identiek aan die van de Spacer. Onder de schuine kanten kan je natuurlijk wel wat spul kwijt.
- Wat slaapruimte betreft is de flyer ruimer, de kids hebben daar een eigen slaapruimte maar bedenk dat kinderen vaak snel een eigen slaaptent verkiezen of je kan gaan voor een adventure tent.
- De flyer heeft natuurlijk de zitbankjes, wij merkte dat we daar nooit gebruik van maakte. Bij ons fungeerde dat eerder als omkleedruimte en rommelhok, tot mijn grote ergernis :X

Als mede-Spacer-bezitter: 100% mee eens. Vandaar dat wij destijds ook gekozen hebben voor een Spacer ipv Flyer.
Gelogd

KlapFrog

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer Expedition 1999
Re: Spacer of Flyer
« Reactie #5 Gepost op: mei 03, 2013, 11:20:09 pm »

Als mede-Spacer-bezitter: 100% mee eens. Vandaar dat wij destijds ook gekozen hebben voor een Spacer ipv Flyer.

Ook wij als spacer-bezitters zijn het hier 100% mee eens. Bij ons slapen de 3 kids (7, 5 en 3 jaar) tijdens overnachtingen op de klep en als we ergens langer staan dan slapen ze in hun eigen tentje naast de spacer. Vooral de bergruimte onder het bed vinden wij heerlijk.
Gelogd
Life is what happens while you are busy making other plans. (John Lennon)

eRJee71

  • Gast
Re: Spacer of Flyer
« Reactie #6 Gepost op: mei 04, 2013, 09:08:41 am »

Hier nog een ex-spacer gebruiker die erg veel plezier heeft beleefd aan de bergruimte onder bed en lattenbodem.
Nog een weekje en dan de Cocoon Aero MTT....
Gelogd

CF

  • Gast
Re: Spacer of Flyer
« Reactie #7 Gepost op: mei 04, 2013, 11:58:16 am »

Vorig jaar zouden wij (gezin met 2 kids) ook een Flyer gaan aanschaffen.
Maar nu net is de Spacer weer van stal gekomen en we zijn weer helemaal in ons nopjes.
Vooral ook door de argumenten al aangedragen door Mieke....
Wij vonden de voortent vooral ook een stuk bruikbaarder. Deze oppervlakte valt o.i. beter te benutten....
Je kunt ook makkelijk met je tafel en 4 stoelen in de voortent eten, zo nodig!!!!
Verder als grote plussen: het bed met de bijbehorende bergruimte (zowel onderweg als op de camping!!!)
En zoals al eerder gezegd slapen ook de kinderen bij ons op het deksel, het is even klimmen voor je eigen bed maar dat gaat prima, toch....

Succes met je keuze!

Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Spacer of Flyer
« Reactie #8 Gepost op: mei 04, 2013, 09:38:30 pm »

Ik vind de flyer, met zijn middendeel, welke wij wel echt gebruiken, alleen een veel gezelligere tent dan de Spacer.  Kinderen op de klep-met-binnentent, middendeel open staand en dan in de voortent-met-kuipzeil.  Super fijn om in te zitten.

Ik ben het overigens absoluut eens dat de Spacer, ondanks het kleiner vloeroppervlakte, met hoge stoelen meer ruimte biedt. Maar daarom hebben wij ook laagzitters : super kampeergevoel EN beter voor in de Flyer :)

Kampeerse!
:)




// Marcelino Pane e Vino \\
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

whizzle

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 49
Re: Spacer of Flyer
« Reactie #9 Gepost op: mei 05, 2013, 07:37:23 pm »

We hebben op dit moment een flyer en met jonge kinderen die niet in hun eigen tentje slapen vind ik hem ideaal. De bankjes zijn handig voor de benodigde luierverschoningen/omkleedmomenten ed. en ze hebben een eigen ruimte om te slapen zonder dat je over ze heen hoeft te klimmen.
Bij onze Flyer zitten 2 inritsbare ramen zodat de schuine wanden een stuk rechter worden. Hierdoor heb je veel extra ruimte. Je kunt dan prima met tafel en 4 stoelen in de hoek zitten zeg maar.
Maar, mochten de kinderen tzt in hun eigen tentje slapen dan overwegen we toch een Spacer aan te schaffen vanwege geen gesjouw met keuken, opzetgemak en bagage kunnen opbergen zonder vouwwagen te hoeven openklappen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal