Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL  (gelezen 12806 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tenttrailer

  • Gast
Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Gepost op: mei 06, 2013, 03:18:05 pm »

Beste klappers. Nu het vakantie seizoen er weer aankomt heb ik zomaar even een vraag. Worden jullie ook soms moe van de reacties van mensen op de camping die zeggen: oh.... dit is toch zo'n vouwwagen die in 1 minuut staat... nou dat valt dus best tegen!  ::)Wij hebben een Cocoon XL en die staat nu eenmaal niet in 1 minuut, omdat je toch ook de uitbouw goed moet afspannen. Even goed gaat het natuurlijk nog best snel. Krijgen jullie ook wel eens van deze reacties en wat zeggen jullie dan?  :?
Gelogd

villeke

  • Gast
Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #1 Gepost op: mei 06, 2013, 03:26:35 pm »

Geen enkele vouwwagen staat in 1 min, of 10 min of 1 uur. Je leeft in een vw en dat "leven" kost ook tijd om in te richten. Uiteraard is er verschil tussen een RM, arizona oid of een ultrasnelle klapper maar de claim van opzetten in een minuut is sowieso onzin. Ik zeg dus niks......
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #2 Gepost op: mei 06, 2013, 03:30:07 pm »

Wij hebben ook een Cocoon XL maar die reactie hebben we nog nooit gehad. 1 minuut is helemaal niet haalbaar ja op tv en dan nog is alles versneld en hebben ze de pootjes al uitgedraaid en staat de cocoon al vlak. Wij hebben wel als reactie.. Jemig ik knipper met me ogen en walla jullie zijn klaar. Dat hebben we afgelopen meivakantie ook gehad. Ook mensen die vragen dingen maar dat vinden wij niet erg. Ben er juist trots op als ze ons mooie cocoon komen bewonderen
Gelogd
Jevipro

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #3 Gepost op: mei 06, 2013, 03:37:56 pm »

Deze reactie horen wij ook. Ik zeg dan: ' Nee joh, hoe kom je daar nou bij. Kwartiertje is toch een mooie tijd. Holtkamper zelf doet het in 12 min.' Dan verwijs ik naar het realistiche filmpje van Jelle met de schokkende beelden op de Holtkamper site.

Ik heb het al eerder geschreven, er is geen vouwwagenmerk wat zoveel emotie oproept als Holtkamper. Dat bijkt ook op dit forum keer op keer. Meestal is het ook meer een opening voor een praatje om uiteindelijk even binnen te mogen kijken.

Stoor ik me eraan? Nee helemaal niet. Ik vind onze Holtkamper een geweldige wagen en ik heb hem voor mezelf gekocht. Wat anderen vinden is niet belangrijk. Ik ken ook mensen met een dergelijk budget die er een Cara :ca voor kopen.  ::)  Moeten ze zelf weten.
Gelogd

tenttrailer

  • Gast
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #4 Gepost op: mei 06, 2013, 03:46:00 pm »

Dank voor jullie reacties. Natuurlijk ben ik trots op onze Cocoon XL en we willen ook graag dat de vw strak staat en ja, dat duurt dus even. Ook wij krijgen vaak mensen die even komen kijken en dat vinden we alleen maar leuk. Weet alleen niet zo goed wat ik moet zeggen als je dan die opmerking krijgt; alsof je je moet verdedigen. Wel zijn het altijd mensen die dit zeggen die een ander merk vouwwagen hebben. We hebben zelfs wel eens gehad dat een man naar ons toe kwam en die we tot die tijd nog niet hadden gezien, en zei: goh... zo snel gaat het toch niet. Bleek dat hij achter ons achter een hegje stond en kennelijk al die tijd had zitten gluren.. hahahaha  :> Elke dag kwam hij wel langs met opmerkingen... volgens ons gewoon de kift.... We gaan straks nog even weg, dus ben benieuwd....
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #5 Gepost op: mei 06, 2013, 04:15:53 pm »

Hahaha gewoon vragen wedstrijdje?? Wie is er sneller hahahaha
Nee hoor dat is onzin maar ik weet als mensen dat tegen ons zou zeggen dat onze reactie zal zijn..

"je moet niet alles geloven wat je op tv ziet."

Onze Cocoon staat op in 8 minuten maar dan moet het nog leefbaar worden gemaakt en dat kost altijd tijd  het is toch je 'huisje' voor een bepaalde periode van het jaar.
Gelogd
Jevipro

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #6 Gepost op: mei 06, 2013, 04:48:21 pm »

Tja, dat ene filmpje van die flyer die in 32 seconden staat alsof de duvel achter hen aan zit en waarbij de zogenaamde haringen al in de grond zitten. Ik kampeer alleen nooit op dat soort ondergronden van hardboard waar de haringen al in zitten en het terrein helemaal vlak is, en poten al uitgedraaid zijn.
Zo kan ik ook wel gaan tellen vanaf het moment dat de haringen precies op de juiste plekken zitten, poten uitgedraaid heb tot het waterpas is en ik het deksel opentrek en vervolgens als een bezetene samen met mijn vrouw de vouwwagen uitklap waarbij ik trouwens dan alleen nog maar een luifel heb.........
Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #7 Gepost op: mei 06, 2013, 05:09:39 pm »

Wij hebben een Cocoon en kennen dit soort reacties eigenlijk ook niet. Wel dat we best snel staan en dat het een mooie wagen is en of ze even mogen kijken.....

Mensen die dit soort opmerkingen maken zijn waarschijnlijk jaloers. Lekker laten kletsen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #8 Gepost op: mei 06, 2013, 05:11:14 pm »

Tja, dat ene filmpje van die flyer die in 32 seconden staat alsof de duvel achter hen aan zit en waarbij de zogenaamde haringen al in de grond zitten.
En de andere HK filmpjes waarbij twee doorgewinterde, potige HK medewerkers die die wagens -tig keer per maand opzetten waardoor ze die dingen kunnen dromen, versus de gewone kampeerder, die er een paar keer per jaar uit gaat, zijn c.q. haar relatie graag heel wil houden en bij bepaalde zaken toch weer even denkt: Hoe zat dat ook alweer? Kon ik nou beter eerst dit en dan dat of omgekeerd? En last but not least: op vakantie is en dus helemaal geen haast heeft. I:
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2013, 05:13:19 pm door Frankie »
Gelogd

tenttrailer

  • Gast
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #9 Gepost op: mei 06, 2013, 05:40:23 pm »

Je hebt helemaal gelijk Frankie!  :)
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #10 Gepost op: mei 06, 2013, 05:41:59 pm »

En de andere HK filmpjes waarbij twee doorgewinterde, potige HK medewerkers die die wagens -tig keer per maand opzetten waardoor ze die dingen kunnen dromen, versus de gewone kampeerder, die er een paar keer per jaar uit gaat, zijn c.q. haar relatie graag heel wil houden en bij bepaalde zaken toch weer even denkt: Hoe zat dat ook alweer? Kon ik nou beter eerst dit en dan dat of omgekeerd? En last but not least: op vakantie is en dus helemaal geen haast heeft. I:

Holtkamper zelf weet ook dat dat niet realistisch is, maar als je op een beurs of in een showroom realistisch gaat opzetten zullen de meeste mensen het eind niet afwachten. Tegen de tijd dat de wagen waterpas staat zijn ze al weg en missen ze waar het in essentie om gaat. Het gaat er enkel om om te demonstreren dat je niet uren bezig bent met opzetten. Daarom hebben ze ook een realistisch filmpje gemaakt voor de liefhebbers cq. serieus geinteresseerden en gebruiken ze dat blijkbaar nu ook al bij de uitleverinstructie van de Cocoon Aero. Werkt beter dan een paar A4-tjes.
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2013, 05:44:21 pm door campingloge »
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #11 Gepost op: mei 06, 2013, 05:53:32 pm »

Ik ben van mening dat dit opgaat voor alle vw. Vorig jaar onze buurman zien klungelen met zijn CC, hij kreeg het deksel  niet goed waterpas.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #12 Gepost op: mei 06, 2013, 07:04:17 pm »

nee zo'n reactie niet gehad.
wel eentje uit een andere hoek:

we kampeerden tussen veel dewaard tenten (groot en kleine) komen wij aan op de camping, met onze cocoon.
hoor ik toevallig onze nieuwe buren fluisteren tegen elkaar ( de wind stond gunstig)
"zo das best veel bagage en een grote vouwwagen voor met z'n tweeën."


later in de week kwamen onze drie kids én schoonouders die bleven met ze allen logeren...
zette we de voorluifel helemaal dicht en zetten we een bijzettent op.

de reactie van buuf "oh, nu snap ik al die bagage"


het ligt eraan waar je bent, wie er staan en meestal uit nieuwsgierigheid....
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #13 Gepost op: mei 06, 2013, 07:49:47 pm »

Wat een vermoeiende vraag.......

Heb de vraag eerlijk gezegd nooit gehoord, misschien komt het omdat wij een Cocoon S hebben pffffffffffffff
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #14 Gepost op: mei 06, 2013, 08:05:28 pm »

Nee, dat is een (nog) onbekende vraag. Wij hebben onze Cocoon XL MTT met kidsroom en kidsroom S vorige week voor het eerst opgezet. Worteldoek op maat knippen, alles drie keer verplaatsen omdat het nog geen vaste plek heeft et cetera. Onze sh overburen zeiden even later "goh, jullie stonden snel".
Is maar net wat je verwacht. Iemand die van 1 minuut uit gaat zal snel teleurgesteld zijn. Maar dat is dan ook niet realistisch. Geniet van wat je hebt en laat je vakantieplezier niet door een zeurkous bederven.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal