Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL  (gelezen 12795 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #15 Gepost op: mei 06, 2013, 09:32:20 pm »

krijgen jullie hem niet op en strak binnen een minuut?  :N








 ;)
Gelogd
live life outdoors

jozefien

  • Gast
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #16 Gepost op: mei 06, 2013, 10:03:53 pm »

Wij hebben een vouwwagen met een 123 opzet systeem dat staat voor 1, 2 en 3 uur :J
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #17 Gepost op: mei 06, 2013, 10:20:19 pm »

Nee, maar wat wij wel meegemaakt hebben; Wij hadden onze Roadmaster in ongeveer drie kwartier opgezet (zonder voortent, wij ritsen de luifel aan de wagentent) toen iemand ons aansprak. Hij verbaasde zich over de snelheid waarmee we onze vw neergezet hadden en vroeg of het misschien zo'n snelle Holtkamper was. We hebben hem toen gewezen op de achterkant van de keuken, waar de naam "Roadmaster" in grote letters opgeschreven staat. De man is weggegaan om zijn vrouw te halen omdat hij dit nog nooit eerder meegemaakt had. Ook zijn vrouw was helemaal verbaasd dat het mogelijk was een vouwwagen, niet zijnde een Holtkamper, zo snel op te zetten. "Een doorsnee caravan met voortent duurt langer" hoorden wij haar zeggen. We hebben wel verteld dat wij al meer dan 20 jaar met dezelfde vw op pad gingen en goed op elkaar ingespeeld zijn. (nooit een echtscheiding gehad, noch met mijn vrouw, noch met de vw).  Ze vroegen ons toen of we bereid waren de vw af te breken en nog een keer op te zetten, zodat ze dit konden filmen. Ze hadden kennissen met een Cocoon die op feestjes en partijen nog wel eens opschepten dat mensen altijd verbaasd waren over de opzettijd. We hebben daar echter niet aan meegewerkt, het was immers vakantie........
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #18 Gepost op: mei 06, 2013, 10:25:32 pm »

Als ik wat hoor, als, dan gaat het over hoe snel het opzetten van zo'n grote vouwwagen gaat en over hoe veel ruimte er toch is.

En als ik zie hoe lang caravan bezitters bezig zijn om en voortent op te zetten of af te breken, tsja. Blijkbaar is dat niet eenvoudig.

Verstuurd van mijn Nexus 4

Gelogd

hurenkam

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style 2013
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #19 Gepost op: mei 06, 2013, 11:33:16 pm »

Tja, heb nu op de camping ook eens goed om me heen gekeken, maar kom eigenlijk tot de conclusie dat het uitklappen, en ook het strakzetten daarna, eigenlijk nog maar een klein deel van de exercitie betreft. De rest (uitpakken en inrichten) moet iedereen door, ongeacht of het nu een caravan met voortent, snelklapper, minder snelle klapper, of tent is.

Daarvoor zal vooral tellen hoeveel routine je samen hebt, en hoeveel spullen je mee hebt.
Als mensen ons vragen, dan zeg ik gewoon de waarheid, 't is voor ons nog steeds geen routine, en het kan waarschijnlijk een stuk vlugger als we beter op elkaar ingespeeld zijn. Meestal is de reactie echter toch meer in de trend 'wat heb je veel ruimte', en 'hij staat toch wel snel'.

Voor wat betreft specifiek de Cocoon... ik heb die nooit zelf uitgeklapt, maar kan me voorstellen dat mensen wellicht wat verkeerd zijn voorgelicht door misleidende reclame (of hier en daar wat grootspraak in mond op mond reclame). Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat er wellicht wat jalouzie in het spel is... ik heb een klassieke Porsche (nee echt geen dure), krijg ook regelmatig opmerkingen over die wagen... zal wel iets met de kracht en uitstraling van het merk te maken hebben, ik vermoed dat dat voor Holtkamper niet anders is.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #20 Gepost op: mei 07, 2013, 04:27:58 pm »

Mijn vader heeft het ook al gehad met zijn cocoon. Bij aankomst zette een buurman zijn stoel klaar en zei: Zo, nu wil ik wel eens zien hoe snel dat ding staat.
Waarop mijn vader rustig zijn stoeltje pakte en zijn biertje en antwoordde: Dan kun je nog lang wachten, want ík heb vakantie!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.357
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #21 Gepost op: mei 07, 2013, 08:11:42 pm »

Vorig jaar ook zo'n reactie gehad van een zielige caravanner. Ik wil me niet eens haasten en de vouwwagen met beleid en in alle rust opzetten. Dan nog hebben wij hem in de meest gevallen sneller staan dan de meeste gasten met een caravan en alleen een luifel.


En daarnaast vergeten ze nog de tijd die ze extra kwijt zijn met het rijden, maar daar hebben ze het maar niet over. Beetje triest af en toe die reactie van (een aantal) caravanners, ik vraag me alleen af 'Waarom?'


Ik heb nog nergens gelezen dat de vakantie eigenlijk een wedstrijdje is.... ::)

Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #22 Gepost op: mei 07, 2013, 10:40:33 pm »

Op de site van Trigano zie je filmpjes waar personeel van de Trigana de Olympe etc opzet.  Bij de start van het filmpje is de vouwwagen al waterpas gezet en zijn de pootjes omlaag gezet. Echter wat me ook opvalt is het gemak waarmee de man en vrouw om de vouwwagen heenlopen. Kennelijk heeft men aan de voorzijde van de vouwwagen de dissel verwijderd, waardoor het heen en weer lopen aan die zijde, bij het uitvouwen van de vouwwagen, wel heel gemakkelijk gaat.

http://www.trigano-trailertents.com/video_detail.asp?gamme=Olympe&langue=en
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #23 Gepost op: mei 08, 2013, 10:33:16 am »

Dat van die dissel was me nog nooit opgevallen. Maar die moet er dus voortaan af op de camping?  ::)

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #24 Gepost op: mei 08, 2013, 10:45:33 am »

Dat van die dissel was me nog nooit opgevallen. Maar die moet er dus voortaan af op de camping?  ::)
slijptol mee nemen en las apparaat
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Bosje

  • Gast
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #25 Gepost op: mei 10, 2013, 07:38:04 pm »

Als we het dan toch over verwachtingen hebben.... 

Denk je dat het snel gaat, om je cara :ca op de juiste plek te manoeuvreren (zelfs met mover)
En dan waterpas zetten, een voortent aanbouwen en inrichten, doen ze net zolang over, of zelfs langer.

Maar relax en geniet ook al van het opzetten, ook al lijkt het soms net werken. :**
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #26 Gepost op: mei 10, 2013, 08:18:50 pm »

Het aanbouwen van de voortent wel ja, maar het waterpas zetten? Dat gaat wel snel hoor.

En als het bij vertrek regent ben ik wel jaloers op een caravan. Dat lijkt mij dan makkelijker.

Verstuurd van mijn Nexus 4

Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #27 Gepost op: mei 30, 2013, 12:58:37 pm »

Op de site van Trigano zie je filmpjes waar personeel van de Trigana de Olympe etc opzet.......... 

http://www.trigano-trailertents.com/video_detail.asp?gamme=Olympe&langue=en

Ik zat er zojuist even naar te kijken:
1. Ik werd er alleen al van het kijken moe van;
2. Ik krijg ook het vermoeden dat ze het filmpje wel een paar keer hebben stilgezet..... KK
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #28 Gepost op: mei 30, 2013, 06:26:58 pm »

slijptol mee nemen en las apparaat

 :#
Yappa daja yippie-yippie-yee...
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Moe van reacties opzet tijd Cocoon XL
« Reactie #29 Gepost op: mei 30, 2013, 07:10:44 pm »

Vorig jaar ook zo'n reactie gehad van een zielige caravanner. Ik wil me niet eens haasten en de vouwwagen met beleid en in alle rust opzetten. Dan nog hebben wij hem in de meest gevallen sneller staan dan de meeste gasten met een caravan en alleen een luifel.


En daarnaast vergeten ze nog de tijd die ze extra kwijt zijn met het rijden, maar daar hebben ze het maar niet over. Beetje triest af en toe die reactie van (een aantal) caravanners, ik vraag me alleen af 'Waarom?'

Van veel caravanners krijg je de reactie van 'zo zijn wij ook begonnen'. Ik lig dan al in een deuk, als ik vertel dat wij al ruim 25 jaar 'zo' kamperen. De bek valt ze open......
Het lijkt alsof ze zich verheven voelen boven het klapvolk. ::)
Af en toe wel een positieve reactie, dat ze het tentgevoel toch wel missen. Tja....... ieder z'n keus.
Het liefst kamperen wij op campings met alleen maar tenten en vw's. Caravanners blijft toch een ander soort mensen. :# :# :# :# :#
Uitzonderingen daargelaten, buurman. :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal