Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Stroom uit Kyte Kitchen Cocoon MTT?  (gelezen 8114 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rvesan

  • Gast
Stroom uit Kyte Kitchen Cocoon MTT?
« Gepost op: mei 08, 2013, 07:41:17 am »

In de prachtige en zeer praktische Kyte Keuken bij de Cocoon MTT zit een stekkerdoos ingebouwd met diverse stopcontacten.
Bovenop de keuken zitten ook twee stopcontacten.

Als ik stroom in de tent wil hebben kan ik die bovenop de keuken aansluiten, maar dat gaat niet als je de keuken dichtklapt/afsluit.
Als je de stopcontacten binnen in de keuken gebruikt kun je hem wel dichtklappen, maar omdat de keuken rondom volledig dicht is, moet de kabel bovenlangs naar buiten. Dat gaat prima, ook met dichte keuken, maar verdient niet de schoonheidsprijs.

Hoe doen andere bezitters van een Cocoon met Kyte keuken dit?
Let op, de situatie is anders dan bij de Kyte, want daar zit de keuken aan de wagenbak zelf. brengen.
Gelogd

Linor

  • Gast
Re: Stroom uit Kyte Kitchen Cocoon MTT?
« Reactie #1 Gepost op: mei 08, 2013, 08:15:59 am »

Wij hebben een keukenafdichting bijbesteld die we 's avonds dichtritsen, ipv de klep te sluiten. We hebben dan links achter in de keuken een stroomkabel naar binnen in de tent. Afdichting is wel relatief duur, maar zorgt er wel voor dat je niet steeds je keuken helemaal moet leeghalen en inklappen. Daarnaast mag 'officieel' de koelkast niet gebruikt worden met dichtgeklapte deksel omdat ie dan zn warmte niet kwijt kan.
Gelogd

Runningr

  • Gast
Re: Stroom uit Kyte Kitchen Cocoon MTT?
« Reactie #2 Gepost op: mei 08, 2013, 08:44:11 am »

Wij hebben ook de keukenafdichting. Inderdaad veel geld voor het stukje stof, maar had enkele voordelen:
- Bij een overnachting zonder het luifel begin het een keer te regenen. Op moeten staan om de keuken af te dichten (met de groene hoes). Koelkast moest daardoor ook uit (stond op gas). keukenafdichting is waterdicht, dus dan hoeft dit niet meer (wel de ritsen van de hoes een beetje open laten voor ventilatie)
- Als je weggaat van je kampeerplek, of 's nachts, heb je niet alles in je keuken open en bloot in het zicht staan
- En je kan dus makkelijk een elektriciteitssnoertje door de keukenafdichting richting je voortent afvoeren :)
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Stroom uit Kyte Kitchen Cocoon MTT?
« Reactie #3 Gepost op: mei 08, 2013, 09:18:47 am »

ik vermoed dat de topic starter er van uitgaat dat er geen snoer naar buiten de keuken mogelijk is bij zowel dichtklappen als dichtritsen.
De rits is van 2 zijden dicht te ritsen, dus een kleine opening is op iedere gewenste plek mogelijk.
Dat ziet er zeker niet netjes uit, maar goed is dat erg bij kamperen?
Zelf vinden wij het niet nodig om electra in de tent te hebben maar dat is een persoonlijke keus.
Achter de koelkast zit een ventilatie klep (dicht tijdens de reis, open tijdens verblijf), ik na bedenken dat een kleine aanpassing in dit rooster de mogelijkheid biedt om achterlangs een verlengkabel naar je tent te leiden zonder dat deze al te veel in het oog springt. Je zal dan wel langs de "voordeur" je kabel moeten leiden (of je ingeritste grondzeil een heel stuk openritsen - raadt ik zelf af).

 :off de keuken is overigens niet volledig gelijk aan die van de Kyte (maar komt wel heel erg in de buurt en is zeker erg fijn)
Gelogd
live life outdoors

Linor

  • Gast
Re: Stroom uit Kyte Kitchen Cocoon MTT?
« Reactie #4 Gepost op: mei 08, 2013, 01:27:15 pm »

De hoes zit maar op een paar plekken met klittenband vast aan de keuken, linksachter onder andere niet, dus daar kan het snoer dus tussen de afdichting en de keuken door, en daarna meteen door de opening in het tentdoek / grondzeil (ritsen). Stekker zit dan in het blok links bovenop de keuken. Bijna niet te zien dus.
Gelogd

Runningr

  • Gast
Re: Stroom uit Kyte Kitchen Cocoon MTT?
« Reactie #5 Gepost op: mei 08, 2013, 02:06:46 pm »

De hoes zit maar op een paar plekken met klittenband vast aan de keuken, linksachter onder andere niet, dus daar kan het snoer dus tussen de afdichting en de keuken door, en daarna meteen door de opening in het tentdoek / grondzeil (ritsen). Stekker zit dan in het blok links bovenop de keuken. Bijna niet te zien dus.

Zo doen wij het idd ook!
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: Stroom uit Kyte Kitchen Cocoon MTT?
« Reactie #6 Gepost op: mei 08, 2013, 04:33:36 pm »

Dank voor alle reacties!
Wij overwegen inderdaad om de keukenafdichting te bestellen, al vinden we die erg duur. Sommige reacties gaan er ook vanuit dat je die al hebt. Zonder lukken die oplossingen dus niet. Nu klappen we deksel van de keuken dicht en leggen het zeil los erover. Met rooster erachter open en opening in zeil kan koelkast de warmte wel kwijt (zeker in deze tijd van het jaar). Een aanpassing aan het rooster is ook een optie.
Snap eigenlijk niet dat HK met al die klittenband over de drie roosters achterop niet een kleine opening met klittenband afdichting heeft gemaakt om de stekker naar binnen te kunnen leiden. Wellicht in de toekomst?
Gelogd

HaZee

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Membrane Airco MTT
Re: Stroom uit Kyte Kitchen Cocoon MTT?
« Reactie #7 Gepost op: mei 08, 2013, 11:03:43 pm »

Vraagje; waarom zou je de keuken dicht doen? Beetje netjes houden en gewoon open laten, zou ik zeggen. Ik liet m'n gastoestel toen we nog met de tent kampeerden, ook gewoon buiten staan (wel onder een tarp).
Gelogd

wimmiw

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: hk cocoon mtt
Re: Stroom uit Kyte Kitchen Cocoon MTT?
« Reactie #8 Gepost op: mei 08, 2013, 11:09:11 pm »

wij laten vanuit de keuken een kabel via het rooster van de koeling van de ijskast lopen en dan zo naar de tent binnen ter hoogte van de wagenbak is er een opening in de tent (rits- dus niet beneden in het grondzeil) en dan zo naar een verdeeldoos binnen in tent voor licht en andere zaken Ging perfect zonder gaten maken of zo met een platte stekker
Gelogd

Runningr

  • Gast
Re: Stroom uit Kyte Kitchen Cocoon MTT?
« Reactie #9 Gepost op: mei 09, 2013, 09:18:38 am »

Vraagje; waarom zou je de keuken dicht doen? Beetje netjes houden en gewoon open laten, zou ik zeggen. Ik liet m'n gastoestel toen we nog met de tent kampeerden, ook gewoon buiten staan (wel onder een tarp).

Op het risico af om en  :off-vermaning van de moderator te krijgen: hebben in de Kyte-kitchen alles open en bloot staan op de plankjes: kruiden, servies, glazen etc. Het staat nogal in zicht. Om het nachtelijke grijgrage vingertjes het niet al te makkelijk te maken ritsen we het ding dicht. Waarschijnlijk niet nodig, maar vind het net even een fijner idee...
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Stroom uit Kyte Kitchen Cocoon MTT?
« Reactie #10 Gepost op: mei 09, 2013, 07:23:31 pm »

Op het risico af om en  :off-vermaning van de moderator te krijgen: hebben in de Kyte-kitchen alles open en bloot staan op de plankjes: kruiden, servies, glazen etc. Het staat nogal in zicht. Om het nachtelijke grijgrage vingertjes het niet al te makkelijk te maken ritsen we het ding dicht. Waarschijnlijk niet nodig, maar vind het net even een fijner idee...

+1
Gelogd

rianne-maria

  • Gast
Re: Stroom uit Kyte Kitchen Cocoon MTT?
« Reactie #11 Gepost op: mei 09, 2013, 09:53:53 pm »

Wij hebben voor de keukenafdichting zelf een hoes gemaakt van ongebleekt katoen zodat alles niet zo in het zicht staat als je weg bent.
De bovenkant hangt over het deksel en de onderkant zit met klittenband vast.
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: Stroom uit Kyte Kitchen Cocoon MTT?
« Reactie #12 Gepost op: mei 12, 2013, 11:20:54 pm »

Na de ervaring van twee korte kampeervakanties met de Cocoon in de afgelopen weken, gecombineerd met alle reacties, gaan we toch voor de keukenafdichting. Als we alles kunnen laten staan scheelt dat weer een kastje mee, en hoeven we ook niet bang te zijn dat de koelkast en keuken (van binnen) nat worden door regen in combinatie met harde wind.
Nogmaals dank voor alle tips. Moderator, er mag een slotje op.
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Stroom uit Kyte Kitchen Cocoon MTT?
« Reactie #13 Gepost op: mei 13, 2013, 02:25:28 pm »

Wij hebben zelf een keukenafdichting gemaakt, wachten tot wij een prijs winnen met onze ingestuurde " kampeermomenten" foto's  :)

Voor wat betreft stroom naar de tent heb ik een extra kabel bij de cee aansluiting aangebracht. Vandaar uit heb ik een kabel naar een lasdoos lopen onder de wagenbak. Hier een gat in de bodem van de bak geboord en op die plaats de lasdoos, incl kit, gemonteerd. In de wagenbak de kabel netjes gemonteerd en aangesloten op een stekkerdoos. Zodra ik de wagen aan de stroompaal aansluit, heb ik dus ook direct stroom in de wagenbak. Voor een extra compressor-koelkastje voor mijn  bier laat ik vanuit de lasdoos ook nog een stroomkabel naar de disselbak lopen.

Het is even werk, maar dan heb je ook wat.
« Laatst bewerkt op: mei 13, 2013, 03:51:31 pm door cewi »
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Stroom uit Kyte Kitchen Cocoon MTT?
« Reactie #14 Gepost op: mei 14, 2013, 09:18:42 pm »

Voor een extra compressor-koelkastje voor mijn  bier laat ik vanuit de lasdoos ook nog een stroomkabel naar de disselbak lopen.

Het is even werk, maar dan heb je ook wat.

Dat is een geweldige uitvinding die ik gemist heb het afgelopen klapweekend.  WW   :#
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal