Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omlaag

Auteur Topic: Teun, lijkt ideaal?  (gelezen 64367 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #90 Gepost op: augustus 26, 2015, 07:50:16 am »


Ik heb je een Pm gestuurd
Mogen wij het niet weten? :#
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

nikkel1964

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #91 Gepost op: augustus 26, 2015, 09:56:03 am »

Mogen wij het niet weten? :#

Ik gok op een Baco 4000 tent...  :)
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #92 Gepost op: augustus 26, 2015, 10:48:52 am »

in principe doet dat er toch ook niet toe?

dit topic gaat over de nieuwe Teun tenttrailer.
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

Spokey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Baco 4000
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #93 Gepost op: augustus 26, 2015, 12:21:14 pm »

Mogen wij het niet weten? :#

Jawel hoor maar dacht anders ga ik teveel off topic  :)

Gelogd

brulmuis

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #94 Gepost op: september 28, 2018, 02:41:46 pm »

Ik kom van een 40 jaar oude oldtimer caravan voor twee personen met een luifeltje en eigen tent voor de kinderen. Wordt me te klein. bij slecht weer kunnen we geen kant op.

Ik denk dat ik ga voor de Teun. goedkoper dan de CC Flexi en Kavango en net zo stevig zij niet steviger dan de CCF. Ik begrijp dat het tentdoek van beide goed is,  de stangen van de Teun zijn dikker is mij verteld.

Mijn eisen:
- voortent die mee open klapt
- zes slaapplaatsen en twee 2 persoonsbedden
- laad en los systeem
- niet helemaal objectief: Nederlands fabricaat spreekt mij aan
- wielen op zijn minst R13.
- geen vaste keuken, wil een kleine aanhanger
- niet te groot, wil overal kunnen staan zonder bang te zijn dat ik er niet pas of een grotere plek verplicht moet reserveren. De voortent is niet om hele dagen te zitten bij slecht weer.
- uiterlijk is ook een puntje, beiden zijn mooi. Moet vooral niet teveel lijken op een bungalow tent  :N

Moet nog checken of de bedmaten vergelijkbaar zijn en of de ondertent echt geschikt is voor twee kinderen (als het moet). Sommige additionele slaaptenten van Cabanon bijvoorbeeld zijn maar 127 cm breed. daar passen geen twee tieners in. Ook weet ik nog niet hoe het zit met de ventilatie en horgaas bij de slaapcompartimenten. 

Zou ook graag willen dat de zijkanten van de voortent open kan ritsen. Dat kan niet, moet ik weer naar Trigano Odyssee. Maar dat wil ik niet.

Nog iets vergeten?  :)
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #95 Gepost op: september 30, 2018, 11:16:07 am »

)

Eigenlijk hadden wij (en hebben nog steeds) dezelfde wensen als jullie. Maar....

niet geheel onbelangrijk… de TTT4 is opgevolgd door de Alpenkreuzer Parade. Ik heb die laats eens bekeken bij Vervat en moet zeggen dat er best veel verbeteringen zijn aangebracht door Dorema. Al is de AK iets klassieker vormgegeven. Dat het doek aan alle kanten over de bak naar de grond valt heeft voordelen (veel minder tocht ) maar ook nadelen (extra doek dat moet drogen en wat extra haringen) mijn vriendin vond het wel veel mooier. Dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Dat de AK Parade op een mooi Alko onderstel staat vind ik persoonlijk een dikke verbetering.

De TTT4 is dus (vrijwel) niet meer nieuw te krijgen. Reinders heeft er nog zag ik
https://www.reinders-rekreatie.nl/caravans/?merk=teun&nieuw=&bouwjaar%5Bfrom%5D=&bouwjaar%5Bto%5D=&vestiging=&indeling=&aantal_slaapplaatsen%5Bfrom%5D=&aantal_slaapplaatsen%5Bto%5D=&lengte%5Bfrom%5D=&lengte%5Bto%5D=&gvw%5Bfrom%5D=&gvw%5Bto%5D=&prijs%5Bfrom%5D=&prijs%5Bto%5D=

De ondertent is best ruim, 2 luchtbedden past naast elkaar, maar je moet dan geen kids hebben die makkelijke ruzie maken ;-

Mocht je nog vragen hebben…. laat maar weten
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #96 Gepost op: september 30, 2018, 04:40:39 pm »


Dat het doek aan alle kanten over de bak naar de grond valt heeft voordelen (veel minder tocht ) maar ook nadelen (extra doek dat moet drogen en wat extra haringen) mijn vriendin vond het wel veel mooier. Dat is natuurlijk heel persoonlijk.


Is afhankelijk van de constructie denk ik.
Wij hebben bij onze camplet absoluut geen last van tocht. Het doek zit aan de wagenbak met een pees rondom. Hierdoor juist minder tocht dan bij onze vorige vouwwagen met doek tot de grond.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #97 Gepost op: september 30, 2018, 05:11:50 pm »

Nou ja, tocht is mss ook wel een groot woord, maar het is toch een extra buffer..

Verstuurd vanaf mijn pruts-android- Nokia telefoon met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: september 30, 2018, 05:13:45 pm door poldertoerist »
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #98 Gepost op: oktober 01, 2018, 11:58:08 am »

Denk dat de tocht vooral bij de ondertentjes te merken is omdat die dan wat minder bescherming hebben met dit soort modellen. Voor ons zou dat ook niet uitmaken want er ligt niemand in maar als er wel mensen in liggen merken die dat wel denk ik.
Waarom valt de Odyssee af? Is een beetje hetzelfde idee als de TTT maar dan ietsie groter? Wij hebben de zijtent erbij dan wordt een grotere plek wel een vereiste.
Gelogd

brulmuis

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #99 Gepost op: oktober 07, 2018, 09:25:50 pm »

Kom diverse Teun vouwwagens tegen. Bravo en de Jong in Hillegom hebben er 1.
Tweedehands voor 4000 euro ook
Worden ze niet meer gemaakt? Nu al niet meer?  :?
Is toch van Dorema? Kan inderdaad niks vinden, sommige links verwijzen naar www.teun.nl maar daar is ook niets te vinden.
Dat is toch wel een nadeel, kan je nergens terecht als je schade hebt.

Ik vind de Alpenkreuzer zo vierkant en saai uitzien.  Combi camp flexi ook leuk maar de TT heeft grotere bedden, hogere stahoogte en heeft een origineel uiterlijk. En goedkoper ook maar zeker lagere restwaarde...

Tsja, wat dan?

Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #100 Gepost op: oktober 07, 2018, 10:43:23 pm »

@xray inderdaad is de TTT4 net ff groter/ruimer dan de odyssee. Dat was voor ons ook een reden om na de galleon  niet voor de odyssee te kiezen. Dat plus toch ook de originelere vormgeving van de TTT4, het aanwezige easypack systeem, en we wilden geen keuken.. Beetje zelfde als brulmuis dus.

@brulmuis.  Ik zou me om de restwaarde niet zo'n zorgen maken.. Volgens mij is dat bij vouwwagens überhaupt niet echt relevant..

Dorema wilde graag de vouwwagen markt op en hadden hwt merk Alpenkreuzer ennde patenten van gerjak gekocht. Teun wilde Graag een vouwwagen in het assortiment en zo vonden deze twee elkaar. Dorema had zo zijn proefproject. Toen ik de TTT4 kocht, wist ik al dat Alpenkreuzer met een vergelijkbare wagennzou komen.  Alleen had ik gedacht dat die twee naast elkaar zouden blijven bestaan.. Of dat de TTT4 echt omgelabeld zou worden naar Alpenkreuzer..

Ga gewoon eens kijken bij eentje die nu te koop staan.. Als je er een goed gevoel bij hebt... Heb je toch de wagen die je graag wilde..



Verstuurd vanaf mijn pruts-android- Nokia telefoon met Tapatalk

Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

brulmuis

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #101 Gepost op: oktober 08, 2018, 04:46:33 pm »

@poldertoerist, bedankt. Ga woensdag naar de kampeerbeurs omdat dat de enige kans is alle vouwwagens op één plek te kunnen zien. goedkoper dan rondje NL doen.   :J

Loop ik daar nog een keer bij Combi Camp/Aart Kok naar binnen. Valt vast af want mij te duur maar wie weet. Odyssee en Alpenkreuzer ook nog even zien. Teun staat daar vast niet maar ga ik even voor naar Hillegom.

Jouw punten deel ik, en wil in liefst geen VW hebben die iedereen heeft.  :)
vind het echt een leuk ding om te zien...

Wat zijn jouw ervaringen met je ttt4 trouwens, bevalt ie?
Gelogd

brulmuis

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #102 Gepost op: oktober 10, 2018, 09:26:30 pm »

Alpenkreuzer had op de beurs een nieuw type vouwwagen neergezet. Komt in 2019 op de markt en heeft nog geen naam. Precies hetzelfde als de Teun! Maar dan verbeterd volgens hen. Alko onderstel, 340 g/M2 doek, andere ramen maar voor de rest identiek....

Trigano Odyssee plus toch ook mooi.... Nette horren voor slaap gedeelte en voorkant tent kan ook aan de luifel geritst als je wilt...
Gelogd

famahbaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: Teun ttt4 tenttrailer
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #103 Gepost op: oktober 11, 2018, 12:06:34 pm »

Deze dus.

Wel jammer wij als Teun bezitters  investeren in een nieuw merk.
En dan schuiven ze het zo in een ander merk.
Lekker dan.  :(
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #104 Gepost op: oktober 11, 2018, 12:09:13 pm »

wel mooi!
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal