Vanmorgen zijn we naar vd Slik in Zoetermeer geweest en hebben we heel goed naar de AlpenKruezer Waterfront en de Malawi met basicluifel gekeken.
Daarbij overigens heel prettig geholpen door vd Slik.
Het was wel duidelijk dat deze twee vouwwagens echt heel dicht bij elkaar zitten, wat opzet en afbreek gemak. Als je iets meer leefruimte wil dan is de Waterfront de snelste wagen. Maar dan was dus de vraag hebben we dat wel nodig. En kies je voor de wagen met alleen de basisluifel dan is er geen verschil meer. Hoe hard heb je die extra leefruimte nodig? Geen idee... Dus kregen we als tip om even een paar stoeltjes te pakken en het gewoon even te gaan ervaren. En dat hebben we gedaan.
De sfeer in de Alpenkreuzer is echt heel erg fijn. Maar als je naar buiten gaat en daar gaat zitten dan sluit het luifeltje je net even iets te veel op voor ons gevoel en onder de basicluifel van de Malawi is dat een iets andere ervaring. En dat gaf de doorslag.
Dus hebben wij besteld een Malawi 2.0 basic, met basic luifel en een kogel voor de fietsendrager op de dissel. Zonder reservewiel overigens want de verhalen die ik hier daarover gelezen heb geven mij geen gerust gevoel en ik ken mijzelf dat spookt tijdens het rijden continue door mijn hoofd.
levering zal wel ergens eind april mei zijn.
Even terug naar het begin van het zoeken.
Wat in het begin nog een rol speelde bij wel of geen vouwwagen was hoe het in de toekomst zal gaan met wel of geen elektrische auto. Nou ja.. dat zien we dan wel weer. Voorlopig rijden we benzine dus de komende jaren is er geen probleem bedacht ik mij later. Het IQ doek was een pré, maar op deze wagen niet verkrijgbaar. De harde deksel hadden we al laten varen als eis, want die wagen hadden allemaal wel te weinig ruimte in de wagentent. En we ontdekten tijdens het zoeken ook dat toegang tot de bagageruimte (van fatsoenlijk formaat) als je staat echt een harde eis was geworden.
Nog bedankt ook @peterellie voor dit plaatje
basic luifel op de Malawi 2.0
Want zo zien wij ons dus wel staan