Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: vuurdoop Trigano Galleon  (gelezen 5937 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
vuurdoop Trigano Galleon
« Gepost op: september 05, 2012, 12:51:11 am »

Nog twee nachtjes slapen en dan......mogen we onze nieuwe klapkar halen!!!! :>
Volledig groen gaan we dan maar meteen een weekeindje proeven, ben benieuwd of we de wagen een beetje in elkaar kunnen knutselen en hoe snel we aan de koffie zitten. KK De firma Pauw was zo vriendelijk om de levering een weekje naar voren te halen i.v.m. het mooie weer wat voor de deur staat!
Leuk leuk leuk leuk leuk leuk! Nu nog even op zoek naar een leuke camping waar ook voor mijn smurf van 5 nog wat te doen is zo laat in het seizoen.
Ben druk met "niets vergeten" en heb ook meteen maar even handig gebruik gemaakt van de paklijsten op het forum.
Als we wifi hebben zal ik zeker even berichten hoe het ons bevalt.
Gelogd

frankphilips77

  • Gast
Re: vuurdoop Trigano Galleon
« Reactie #1 Gepost op: september 05, 2012, 12:54:25 am »

Heel veel plezier met de vuurdoop! bier
Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: vuurdoop Trigano Galleon
« Reactie #2 Gepost op: september 05, 2012, 08:44:02 am »

Veel fun gewenst!
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.363
Re: vuurdoop Trigano Galleon
« Reactie #3 Gepost op: september 05, 2012, 08:46:50 am »

Leuk en spannend!

proefkamperen is heel verstandig!

Boerencamping een idee?


het is een km of 50 bij pauw vandaan, maar wat dacht je van Texel?

Leuk voor de kleine, want met de boot (altjid een beetje extra vakantie) en deze camping heeft mooie ruime plekken.  http://www.campingdehogekamp.nl/
aardige mensen die ook over de vertrektijd helemaal niet moeilijk doen.  Kan je dus op je gemak inpakken. Want opzetten is 1 maar inpakken een ander ding! En ze hebben Wifi( hoewel dat in het voorjaar nog niet helemaal super werkte) Want we zijn nieuwsgierig! Wij komen daar nu al een paar jaar en onze kids vinden het er super.

Alvast 1 belangrijke tip, de kortste liggende verbindingsstokken moeten aan de wagenbak! En ik weet ook niet hoe Pauw het je uit zal leggen, maar het eenvoudigste is om eerst de tent aan de wagen te maken die op het dak te leggen en dan het frame op te bouwen om vervolgens de tent over het frame te rollen en niet zoals ze het in het filmpje doen.


Oh ja... En foto's maken!
Veel plezier!
Gelogd
Adventure Awaits

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
Re: vuurdoop Trigano Galleon
« Reactie #4 Gepost op: september 05, 2012, 10:05:19 am »

Ok we gaan de tent zeker proberen op te zetten zoals je zegt, dank voor de tip! Zien we er gelijk uit als echte doorgewinterde klappers :P
Wat een leuke camping op texel, die hou ik op mijn lijstje staan! We gaan nu naar Rhenen, is wat dichter bij huis, want ja, iedereen komt natuurlijk even kijken en koffiedrinken.....
Foto's volgen, ik weet niet of we wifi hebben daar maar anders later.
Gezellig zo'n forum!
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: vuurdoop Trigano Galleon
« Reactie #5 Gepost op: september 05, 2012, 10:12:22 am »

Veel plezier!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.682
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: vuurdoop Trigano Galleon
« Reactie #6 Gepost op: september 05, 2012, 04:08:53 pm »

Vergeet niet om een goede afvoerslang mee te nemen. De standaard meegeleverde is te kort en lekt. ::)
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.363
Re: vuurdoop Trigano Galleon
« Reactie #7 Gepost op: september 05, 2012, 04:32:32 pm »

bij mij lekt de slang niet hoor, en hij redt het prima tot in de vuilwatertank.
Gelogd
Adventure Awaits

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: vuurdoop Trigano Galleon
« Reactie #8 Gepost op: september 05, 2012, 08:50:02 pm »

heel veel plezier en laat ons ook genieten en maak foto's van jullie mooie klapper
Gelogd
Jevipro

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
Re: vuurdoop Trigano Galleon
« Reactie #9 Gepost op: september 08, 2012, 10:50:20 am »

Net een heel verhaal getypt, weg, ff de wifi testen....
Gelogd

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
Re: vuurdoop Trigano Galleon
« Reactie #10 Gepost op: september 08, 2012, 11:08:06 am »

Nieuwe poging;
Gisteren veeeeeel te laat vertrokken met als gevolg dat we aankwamen toen het net donker werd! Handig... :(
Maar we laten ons niet kennen en gaan gewoon onze kar voor het eerst in het donker opzetten! Met dank aan de tip van poldertoerist lukt dit heel aardig; eerst de voortent eraan ritsen, die op het dak leggen en vervolgens het frame opbouwen en de tent eroverheen trekken. Ging prima! Auto ervoor met de lampen aan en gaan met die banaan. Al met al stond de tent ongeveer twee uur na aankomst, we hebben flink moeten puzzelen met het frame van de voortent, viel ons wel tegen. Maar misschien gaat het de volgende keer beter als alles gelabeld is, daat gaan we dan maar vanuit. Goed, moe maar de tent staat, luifel komt morgen wel, auto aan de kant en slapen maar. Hmmmmm.....accu leeg!!!! Komt ook morgen wel....
Heerlijk geslapen, al moeten we wel wat verzinnen voor ons bed, is wat hard, voor onze dochter prima maar wij zijn toch wat zwaarder. Op dit moment zit ik voor de voortent en manlief staat de luifel op te zetten om mij heen, hij kan niet wachten en ik wil mijn verhaal afmaken, best grappig als er een tentje om je heen word gebouwd.
Foto probeer ik te plaatsen, mislukte gisteren ook..... doeg word vervolgd!
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.363
Re: vuurdoop Trigano Galleon
« Reactie #11 Gepost op: september 08, 2012, 11:30:45 am »

veel plezier! nog een tip: koop een Edding (=watervaste stift) en merk vooral de snelspanners. midden en voor en links en rechts is hetzelfde aan elkaar, maar de wagenbakbuizen zijn korter. enne... wij hebben ook de kuip gemerkt. zodat we die gelijk goed voor de bak hebben. kleine moeite heb je de volgende keer zeker lol van!
Gelogd
Adventure Awaits

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.363
Re: vuurdoop Trigano Galleon
« Reactie #12 Gepost op: september 12, 2012, 01:26:32 pm »

Maar hoe is het verder gegaan/bevallen?
Gelogd
Adventure Awaits

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
Re: vuurdoop Trigano Galleon
« Reactie #13 Gepost op: september 12, 2012, 04:26:01 pm »

Het is ons fantastisch bevallen! Vooral het kampeergevoel was weer fijn! We hadden natuurlijk ook superweer!!!!!  Ook het inpakken ging prima, duurde toch langer als verwacht, maar we zijn ook veel tijd kwijtgeraakt aan het merken van de stokken, dus ben benieuwd hoe lang het de volgende keer duurt. De Edding is een goede tip en gaan we de volgende keer doen, nu konden we er niet meer aan komen op tijd. Maar idd goeie tip. Misschien ook nog een tip van mij: Ik heb de wagenbak geladen met die paarse kratjes van albert.nl, die passen PRECIES in de lengte twee naast elkaar in de bak, je kunt er dan 3 achter elkaar kwijt en dan in het voorste stukje zouden er ook nog twee kunnen, dus je kunt 8 kratjes in totaal kwijt. Dit heb ik dit keer niet gedaan omdat ik niet zo goed wist waar ik de bedverbreders moest laten. Volgende keer gaan die bovenop de tent en heb ik de  hele bak leeg. We hadden nu ook niet zoveel nodig natuurlijk. Heb jij lattenbodems erin? Ben benieuwd of dat werkt en of je die onder je bed kan laten tijdens transport. Wat ik wel merkte is dat de matrassen echt totaal niet ventileren dus daarvoor is een lattenbodem misschien ook goed. Ik heb "op de rits" geslapen en dat lag op zijn zachts gezegd niet heel lekker! Verder wel complimenten gehad over de wagen, word je toch een beetje trots van O0. Foto's uploaden lukt niet helaas, anders had ik graag even gepronkt!
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.363
Re: vuurdoop Trigano Galleon
« Reactie #14 Gepost op: september 12, 2012, 07:19:29 pm »

Leuk te lezen dat het jullie zo goed bevallen is. 

Waar laten jullie de tent? Als je 8 kratjes in het middenpad zet dan heb je daar toch niet heel veel ruimte meer voor over? of hebben jullie 'm in een bedbakbank (nieuw woord :J) De kratjes van Albert die ken ik niet, maar wij hebben gewoon standaard vouwkratjes van Curver daar passen er ook precies twee van naast elkaar.

De Galleon is er niet met lattenbodem, dat hebben wij dus ook niet. Maar mis het ook niet.  De rits is volgens volgens mij niet zo zeer het probleem maar meer dat het bankje iets lager is. En dat is ook precies de plek waar de rits zit. volgend jaar wil ik er een opdekmatras over.

Enne... die complimenten die herken ik wel!

voot wat betreft je foto's misschien kan je ze uploaden naar Photobucket http://www.photobucket.com dan hoef je alleen de [img] code hier maar te plakken
Gelogd
Adventure Awaits
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal