Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Hoeveel en welke haringen Odyssee?  (gelezen 767 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Hoeveel en welke haringen Odyssee?
« Gepost op: maart 05, 2024, 05:03:45 pm »

Hallo,

We hebben net een tweedehands Odyssee GL 2.2 uit 2022 gekocht :> maar we hebben er 0 haringen bij gekregen huil

Hoeveel en welk type haringen kan je aanraden?

Bestemmingen dit jaar zijn Nederland, noord- en zuid-Frankrijk, Italië, Duitsland en mogelijk Zwitserland en  Oostenrijk
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Hoeveel en welke haringen Odyssee?
« Reactie #1 Gepost op: maart 05, 2024, 05:15:02 pm »

Hoeveel weet ik niet maar ik gebruik eigenlijk alleen rots haringen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Hoeveel en welke haringen Odyssee?
« Reactie #2 Gepost op: maart 05, 2024, 06:58:33 pm »

Beetje jammer als mensen hun wagen op die manier verkopen. mss zijn ze gewoon vergeten ze er bij te doen en zou je er nog een mailtje aan kunnen wagen?
Maar goed, ik heb even een plaatje op gezocht:


Dan tel ik even snel 19 haringen, doe dit maal 2 en je zit waarschijnlijk wel goed.

Hoeveel weet ik niet maar ik gebruik eigenlijk alleen rots haringen.


hmm... als je dan op zandgrond staat dan heb je wel een probleem.. .

zelf had ik altijd gewoon de haringen in V vorm of van die kunststof haringen. In Nederland kom je daar altijd mee weg, en eigenlijk op heel veel plaatsen wel. wordt het steniger dan is het lastig. Afgelopen jaar kreeg ik geen haring goed de grond in.. toen ben ik naar een kampeerwinkel in Duitsland geweest en heb daar rotspennen gekocht. Dat ging Fabuleus!
Plaatjes van Bol



Kleine tip van mij.. bezuinig niet op je haringen. Ga gewoon naar een kampeerwinkel toe en kies lekker degelijke. Die zijn mss een paar euro duurder, maar daar wordt je op lange termijn echt wel blij van.
Gelogd
Adventure Awaits

Caspers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi T&T
Re: Hoeveel en welke haringen Odyssee?
« Reactie #3 Gepost op: maart 05, 2024, 07:06:38 pm »

Rotspennen, dubbele aantal van aantal benodigd. scheerlijnen van de luifel/ voorkant met stormharingen. Simpele openoog grond pennen voor grond kleden en loopvlakken.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Gelogd

broodink

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.0
Re: Hoeveel en welke haringen Odyssee?
« Reactie #4 Gepost op: maart 05, 2024, 08:19:27 pm »

Wij hebben een Odyssee uit 2021 gehad. Maar als je alle haringen wil zetten dus ook de luifel etc. Dan heb je er +/- 70 nodig :)85]. Let er wel op dat er ook een extra grote haring bij hoort te zitten om het uitklapbare bed (bed die je openklapt) vast te zetten op de grond. Dat is een dikke pen van +/- 8mm dik en 40cm lang.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.378
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Hoeveel en welke haringen Odyssee?
« Reactie #5 Gepost op: maart 05, 2024, 08:39:16 pm »

Voor de plaatsen die je aangeeft zou ik de twee soorten die poldertoerist aangeeft, alle twee zeker voorzien. In de bergen moet je wel vaker die rotspennen gaan gebruiken. En ik heb ook altijd op overschot een deel mee. Ook in de bergen is het risico groter dat je van tijd wel eens eentje in de vernieling klopt op een paar hardnekkige stenen. Haringen op overschot kan nooit kwaad en zoveel kosten die nu ook weer niet.


Verschiet wel van het aantal haringen dat hier opgegeven wordt, dat is evenveel als die van de safari. Maar mogelijk is dat vooral door de luifel die ook heel wat haringen vraagt.

Gelogd

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: Hoeveel en welke haringen Odyssee?
« Reactie #6 Gepost op: maart 05, 2024, 10:46:55 pm »

Bedankt voor het advies. Binnenkort maar een tripje naar de OutdoorXL voor haringen en nog wat ander spul.

Ik dacht er zelf aan om bij mooi weer max. de helft van de haringen langs de wand vast te zetten en de stormbanden weg te laten. Is dit te doen? En vanaf wat voor wind is er meer nodig?

(Je kan veel zeggen over een Trigano Odyssee maar ongeveer zo aerodynamisch als een lege vrachtwagen  :X )

Edit: De wagen is bij een handelaar gekocht. Deze heeft ‘m zo ontvangen van de vorige eigenaar. Hij heeft er wel een waterpomp bij gedaan, die was ook afwezig. Is dat normaal?
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2024, 10:48:59 pm door Kevin2 »
Gelogd

A l e x

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.0
Re: Hoeveel en welke haringen Odyssee?
« Reactie #7 Gepost op: maart 05, 2024, 10:59:19 pm »

Onze Odyssee uit 2020 (zoals de foto uit een paar berichten terug) zet ik altijd op met de helft van de haringe.  Ik ben nogal kritisch maar daarmee staat ie al super strak. Ik heb altijd wel voldoende (meer) haringen bij voor zowel gras als rots ondergrond.

Stormbanden plaats ik altijd. Dit kost qua tijd amper extra, maar komt de storm opzetten ben je altijd te laat, of misschien niet eens aanwezig. De luifel vangt veel wind als de wind verkeerd staat.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Hoeveel en welke haringen Odyssee?
« Reactie #8 Gepost op: maart 06, 2024, 03:24:34 pm »

Wij hebben een ouder model Odyssee (2017) maar dat zal in aantal haringen niet veel uitmaken.
Ik heb de haringen die poldertoerist laat zien en kom daar in NL en Duitsland wel mee weg, sta eigenlijk altijd op grasgronden. Voor de stormbanden aan de luifel gebruik ik die dikkere V-pennen (3X)
Als je alles wil vastzetten zijn dit grofweg de aantallen:
10 voorkant en 24 rondom is 34
5 voor scheerlijnen luifel plus 12 haringen is 17
# haringen voortent
10 en 4 voor de deuren is 14
2 scheerlijnen voortent en 2 achter--> 4 grote haringen
Slikranden 20 tot 30 haringen
Grondzeil 4 haringen
Ondertent 4 haringen
Bijzettent 4 grondzeil 2 scheerlijnen 6 haringen
Totaal wagen met luifel en bijzettent 120 haringen.
Maar met minder dan de helft kom je wel weg bij normaal weer.
Als ik langer sta doe ik ze vaak op de hoeken en dan om en om (of om de 3 gaten) op de lange rechte stukken.
Gelogd

Lager

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 35
  • Merk Vouwwagen: Trigano ocean
Re: Hoeveel en welke haringen Odyssee?
« Reactie #9 Gepost op: maart 06, 2024, 05:25:50 pm »

Ik had 1 model oudere Odyssee. Zette deze altijd op met ongeveer de helft van de benodigde haringen. Rotspennen en/of v-vorm. De rest met eenvoudige plastic versies.

Altijd stormband, want zoals gezegd gaat het altijd precies hard waaien als je lekker een dag op stap bent. 1x die fout gemaakt, blauwe lucht, lekker weer eerst even boodschappen halen dan doen we de rest wel afspannen. Uurtje later, strakke wind uit het dal zo op de luifel die als een vlaggetje aan de wagen hing….
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal