Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F:meer van Annecy: Lathuille: camping la ferme  (gelezen 2397 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
F:meer van Annecy: Lathuille: camping la ferme
« Gepost op: augustus 03, 2019, 08:37:31 pm »

Hierbij een tussentijdse update en recensie van La ferme aan het meer van Annecy. We kwamen hier op de bonnefooi aan en zouden eigenlijk eerst bij de overbuurman (les fontannes) gaan vragen of ze plek hadden, maar tegen la ferme reden we tegenaan dat ik tegen mijn vrouw zei, kom we gaan daar eerst ff vragen en daar hadden ze nog mooi plek voor ons stulpje voor circa 3 weken en de toiletten leken netjes dus de kogel was door de kerk.

We staan hier nu twee weken en de volgende dingen vallen me op: lekkere broodjes en stokbroden ( en het wat dikkere ‘pain’) maar wees voor rozijnen of chocobroodjes op tijd want die raken rond half negen op.

Toiletten blijven netjes al leken het wat weinig toiletten, maar door de verdeling 100 vouwwagenplekken en 100 huisjes komt het ruim goed: ondanks hoog seizoen nooit hoeven wachten op een douche.

Zwembad is gewoon een bak met water met ruimvoldoende ligbedden eromheen. Ook is er een pierenbad, maar dat loopt door in een bad naar 90cm wat niet altijd handig is omdat er dan hele stoere jongens inspringen die hier eigenlijk te groot boor zijn. Ook moet je verplicht een speedo aan... er is ook een jacuzzi, welke ik tot nu toe niet gebruikt heb.

Staanplaatsen zijn wisselend in grootte. Wij hebben een staanplaats waar onze cabanon Monaco meer dan ruim oppast, alleen niet het meest fantastische uitzicht(plek 85). Ik had ook nog een andere kunnen krijgen voor een kortere periode maar die was beduidend kleiner en dat had dringen geworden tussen de vouwwagen en mijn auto, die je aan de staanplaats moet plaatsen. Het is een semi terrassencamping waardoor je tegen het dak van de onderliggende caradinges aankijkt.

Mooi in de buurt is het fietspad rond het meer, al moet je volgens mijn vrouw nog wel een colletje van buitencategorie opklimmen.

Wat ik wel jammer vind is dat ‘s nachts mijn fototoestel uit de vw is gestolen, maar de receptiemensen weten dan wel weer dat ik op plek 85 sta, dus dat is wel goed.

Ik zal het na mijn vakantie nog wat aanvullen en als er vragen zijn sta ik geheel ter jullie beschikking
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: F:meer van Annecy: Lathuille: camping la ferme
« Reactie #1 Gepost op: augustus 12, 2019, 07:58:16 pm »

Zoals beloofd hierbij mijn aanvulling van na mijn vakantie met cijfertjes:
  * Vriendelijkheid personeel: 10
Ze proberen je op alle mogelijke manieren verder te helpen en dat gaat in voortreffelijk engels. Toen er bij mij wat gestolen was en ik aangifte moest doen bij de politie, kon ik hem de mevrouw van de camping laten bellen als een vertaalservice (gelukkig sprak oom agent engels :)

    * Sanitair: 8
Prima schoon en voldoende aanwezig. Wel eens wisselend koud en warm water als het druk was, maar nooit hoeven wachten. Ze maken zelfs om 4 uur snachts schoon (maar wel in alle stilte)

    * Schoonheid van de camping zelf: 9
Gewoon prima op orde, personeel houd de camping goed in de gaten, ik had mijn stroomkabel per abuis in de verkeerde paal gestopt, waardoor een van mijn toekomstige buren geen stroom zou kunnen tappen. Een mannetje van de camping kwam dit in alle ordentelijkheid rechtzetten.

    * Animatie team: wel een schemaatje van gezien maar geen gebruik van gemaakt
Kind was nog te jong, dus geen gebruik van gemaakt. Het is een echte jonge gezinnencamping. veel kinderen in de leeftijd 0 tot 6 daarboven zijn ze afwezig, en dan zijn er weer 'oudjes' van 55 plus op de camping.

    * Voorzieningen: 8
Prima winkeltje, al moet je op tijd zijn voor croissants want die zijn om half negen op ( zal wel een combi zijn door de jonge kinderen die wat vroeger wakker zijn) Verder is er alleen het echt hoognodige, maar op 5 minuutjes zit een carrefour met alles wat een camping nodig heeft, dus dat snap ik heel goed.

    * Eet gelegenheden op de camping: 9
super lekker eten, vaak een dagmenu als mosselen, waarbij de rest van de kaart (uitgezonderd pizza's) niet mogelijk was. Wel zat het erg vaak vol gereserveerd, wat bij een campingrestaurant jammer is, want ik wil graag gewoon kunnen aanlanden. Afhalen was wel altijd mogelijk (inclusief losse patat)
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal