Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!  (gelezen 14268 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #15 Gepost op: februari 23, 2021, 09:07:36 pm »

Als de voorwand erbij komt heb je dan ook slik lappen, anders tocht het nog door de luifelruimte.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #16 Gepost op: februari 23, 2021, 09:27:13 pm »

De watervoorziening heb ik zelf gedaan. Holtkamper een spoelbakje en een kraan laten leveren. Doorvoeren naar onder de keuken waar de tanks komen te staan voor schoon en vies water. Ook een pompaansluiting onder de keuken. Dit op basis van ervaring met de Kyte waar dit goed beviel.

De voorwand is een superoptie voor als je veel binnenruimte wil. We merkten echter dat we vooral met mooi weer kamperen en de keren dat we de voorwand er in zouden zetten zijn in al die jaren op minder dan 1 hand te tellen. Met een wat koudere avond zitten we gewoon in de basistent. Werkt prima en die is ook goed te verwarmen. Het blijft een keuze.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #17 Gepost op: februari 24, 2021, 06:27:17 pm »

Hoi Timpie,

voor een impressie opzetten en afbreken van een Kyte zie onze handleiding, hoofdstuk 2:

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=25698.0

Daar zie je ook hoe je de kindertent mee kunt invouwen, blz 53 en verder...
Gelogd

timpie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 39
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #18 Gepost op: februari 25, 2021, 09:03:19 pm »

[mention]Hemertje [/mention] [mention]GJT [/mention] bedankt voor al jullie info. Wij (en ik denk veel andere lezers) zijn jullie dankbaar voor alle ideeën, suggesties en uitzoekwerk.

De komende weken hopen we tot een keuze te komen (Aero of toch een Kyte). Overigens vinden ook wij de nieuwe Kyte minder mooi/praktisch...

We zien dat onderhandelingen met Holtkamper zinloos is. Geen korting en/of iets extra’s is mogelijk. Zou toch fijn voelen hahaha

We zijn de Aero voor ons gevoel aan het inrichten. We denken weer de ‘ouderwetse’ grijze bakken (zes zouden waarschijnlijk passen). De oude kluis hebben we uit de oude Kyte gehaald.

Wel vragen we ons af welk voorkleed jullie gebruiken onder de luifel. Bij de Aero ligt de keuken ‘in de’ luifel. We kijken nu naar een vloerkleed van isabella met de afmetingen 500 x 350. Deze kunnen we dan op maat knippen.

Wederom dank voor jullie reacties :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: februari 25, 2021, 09:16:58 pm door timpie »
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #19 Gepost op: februari 25, 2021, 09:30:06 pm »

[mention]Hemertje [/mention] [mention]GJT [/mention] bedankt voor al jullie info. Wij (en ik denk veel andere lezers) zijn jullie dankbaar voor alle ideeën, suggesties en uitzoekwerk.

De komende weken hopen we tot een keuze te komen (Aero of toch een Kyte). Overigens vinden ook wij de nieuwe Kyte minder mooi/praktisch...

We zien dat onderhandelingen met Holtkamper zinloos is. Geen korting en/of iets extra’s is mogelijk. Zou toch fijn voelen hahaha

We zijn de Aero voor ons gevoel aan het inrichten. We denken weer de ‘ouderwetse’ grijze bakken (zes zouden waarschijnlijk passen). De oude kluis hebben we uit de oude Kyte gehaald.

Wel vragen we ons af welk voorkleed jullie gebruiken onder de luifel. Bij de Aero ligt de keuken ‘in de’ luifel. We kijken nu naar een vloerkleed van isabella met de afmetingen 500 x 350. Deze kunnen we dan op maat knippen.

Wederom dank voor jullie reacties :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bij onze Kyte-S ligt de keuken ook in de luifel
we hebben een standaard tenttapijt 5x3 onder de luifel liggen, deze ligt gewoon onder de keuken door, hoef je niet te knippen
bv https://www.obelink.nl/obelink-tenttapijt.html
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #20 Gepost op: februari 25, 2021, 09:59:39 pm »

Als het mooi gras is leggen we er niks neer en dat is meestal het geval
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

TitaMeep

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #21 Gepost op: februari 25, 2021, 10:41:53 pm »

Na een Cocoon (XL) zijn wij nu uitgekomen op een Aero met Windforce. Onder de luifel (1,80m) hadden we altijd tenttapijt, maar deze is wel veel groter. Isabelle leek me ook wel wat,  maar ik wil straks eerste eens zien hoe groot het is. Want de oppervlakte zorgt er ook voor dat het een heel pak wordt dat je weer meesleept. En ik wilde juist sneller op- en afbreken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #22 Gepost op: februari 25, 2021, 11:02:17 pm »

3x5 meter is zat. Onder de Kyte hadden we 2,5x5 meter. We moeten nog even kijken hoe dat rond de keuken komt maar het is wel praktisch het tapijt hier onder te hebben voor het schoon neerzetten van de gasfles en watertanks.
Wij moeten nog nieuwe halen. Óf het wordt weer de oude ‘groene’, of Isabella Frigg. Deze laatste is wat lichter en makkelijker veegbaar.
Er is trouwens wat ruimte onder het dekzeil van de keuken. Ik denk er aan het tapijt daar neer te leggen.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #23 Gepost op: februari 25, 2021, 11:16:17 pm »

Omdat wij de wagen eerst waterpas zetten en daarna pas het kleed uitvouwen in het ingeknipt daar waar de pootjes staan. Is zo een gaatjes kleed, is al oud, uit het jaar 1999, eerst gebruikt in de flyer nu in de cocoon aero. Voordeel is ook dat je het kan schoonmaken voordat je wagen klapt of wacht op het droog worden van het tentdoek. Gasfles staat op een zwembad tegel, blijft deze ook schoon.
Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #24 Gepost op: februari 26, 2021, 11:20:35 am »

Omdat wij de wagen eerst waterpas zetten en daarna pas het kleed uitvouwen in het ingeknipt daar waar de pootjes staan. Is zo een gaatjes kleed, is al oud, uit het jaar 1999, eerst gebruikt in de flyer nu in de cocoon aero. Voordeel is ook dat je het kan schoonmaken voordat je wagen klapt of wacht op het droog worden van het tentdoek. Gasfles staat op een zwembad tegel, blijft deze ook schoon.

Wij hebben ook een paar uitsparingen gemaakt in het tapijt en verder precies op maat. 1 voor de binnentent en 1 voor onder de luifel. Als we weer weg gaan leg ik ze alleen even te drogen, en dan gaan ze zo mee. Ik leg altijd een zeiltje over de tent als hij ingeklapt is. Daar gaan de tapijten op en dan het dekzeil er over. Thuis in de tuin even afspuiten en drogen.
Gelogd

FamJan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero MTT 2022
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #25 Gepost op: oktober 11, 2021, 12:19:18 pm »

@GJT: Wij zijn op dit moment de keuze aan het maken tussen een (nieuwe) Kyte of een Aero. Een van de twijfels is inderdaad het kunnen afsluiten van de keuken in de Aero. Jij noemde dat de afdekhoes een accessoire is, maar ik zie die nergens op de lijsten van Holtkamper staan. Ook nog niet naar gevraagd om eerlijk te zijn.
Kan jij zeggen waar jij de hoes gekocht hebt?
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #26 Gepost op: oktober 11, 2021, 12:48:14 pm »

@GJT: Wij zijn op dit moment de keuze aan het maken tussen een (nieuwe) Kyte of een Aero. Een van de twijfels is inderdaad het kunnen afsluiten van de keuken in de Aero. Jij noemde dat de afdekhoes een accessoire is, maar ik zie die nergens op de lijsten van Holtkamper staan. Ook nog niet naar gevraagd om eerlijk te zijn.
Kan jij zeggen waar jij de hoes gekocht hebt?
Wij hebben die keukenafdichting ook samen met de mtt afdichting.
De keukenafdichting staat inderdaad nog niet op de prijslijst maar je kan er gewoon ernaar vragen.
Die keukenafdichting werkt voor ons zeer goed.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

FamJan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero MTT 2022
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #27 Gepost op: oktober 11, 2021, 12:59:04 pm »

Dank voor de snelle reactie.
We willen komend weekend naar Utrecht gaan om al onze vragen te beantwoorden. Ga ik zeker naar hoes vragen.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #28 Gepost op: oktober 11, 2021, 01:05:06 pm »

Wij hebben een Cocoon en een Aero met de "kytekeuken"gehad, maar echt nooit behoefte aan die hoes gehad.
Gelogd

FamJan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero MTT 2022
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #29 Gepost op: oktober 11, 2021, 02:28:09 pm »

Is meer misschien ook het gevoel dat je het kan afsluiten als je niet op de camping bent. En dat dan niet iedereen zo alles kan zien. Ligt misschien ook aan de prijs of we deze nemen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal