Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Zambezi river lodge  (gelezen 2645 keer)

Juttertje

• Goldmember 2025
  • Klap nerd
  • Geslacht: Vrouw
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Savanne
Zambezi river lodge
« Gepost op: juli 16, 2024, 07:49:44 am »

Ha, ik heb nog steeds een camplet savanne met veel plezier. Alleen het open klappen wordt wat te zwaar voor mn rug. Altijd wel een handje in de buurt die helpt. Maar ook stiekem aan het kijken voor een nieuwe vouwwagen. Nu is mijn ogen op de river lodge. Lijkt me een prachtwagen. Basis snel op te zetten. Niet te groot.

Kids gaan niet meer mee. Dus met zn tweetjes. Erg benieuwd naar de ervaringen van jullie? Is deze snel op te zetten? Wat zijn nadelen?
Dank alvast!!!

Verstuurd vanaf mijn CPH2493 met Tapatalk

Johan

• Klap fanaat
  • *
  • Geslacht: Man
  • Merk: kampeermiddel : Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • Welk kampeermiddel : Sinds 2009 een Zambezi River Lodge
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Zambezi river lodge
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2024, 10:14:40 am »

https://youtu.be/a0PP7o35YE4?feature=shared

https://youtu.be/havwucRpzWg?feature=shared

Let op: het is een verkoopfilmpje. Wij hebben een opgemaakt bed met dekbedden en nog een slaapzak er onder en er boven. Dan moet je de tent iets beter opvouwen dan ze hier op het filmpje doen, anders past de hoes er niet overheen.

Een vouwwagen opzetten kost tijd. Neem die tijd. Alternatief is een Caravan, een huisje of thuisblijven.
« Laatst bewerkt op: juli 16, 2024, 10:17:31 am door Johan »
Johan ZRL 2020

Juttertje

• Goldmember 2025
  • Klap nerd
« Reactie #2 Gepost op: juli 16, 2024, 11:28:47 am »

Ha, ja, is alleen de basis die ze laten zien.
Alle filmpjes op youtube zijn van Aart Kok.
Zie geen prive filmpjes over deze vouwwagen..:)28]. Vreemd toch?

Ben benieuwd of voortent veel werk is en of het makkelijk is.
En natuurlijk of deze bevalt als vouwwagen.

Hannah

• Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • Merk: kampeermiddel : Van trekkerstentje naar bungalowtent (1991) naar camplet concorde (2003) naar camplet north (2024)
« Reactie #3 Gepost op: juli 16, 2024, 12:02:10 pm »

Geen ervaring met de zambezi, maar wij hadden hetzelfde probleem met de bak van onze camplet concorde. Die werd ons na 20 jaar met onze toenemende leeftijd en bijbehorende mankementjes ook wat te zwaar.
We hebben toen verschillende opties de revue laten passeren maar kwamen toch weer uit op camplet. Om dezelfde reden als waarvoor we daar eerder voor kozen: klein, licht, handzaam, snelle opzetter, ruimte zat voor ons 2-en en als de kleinkinderen een weekendje meewillen dan kunnen die er zo bij.

Onze nieuwe north heeft een torsieveer. En wat een verschil is dat!! De bak gaat bijna vanzelf open.  :J
Dus, als je tevreden was over camplet, hoef je dat merk niet af te schrijven nu.

LarsNL

• Klap nerd
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
« Reactie #4 Gepost op: juli 16, 2024, 01:04:21 pm »

Hier de livingstone game drive dus dezelfde tent. Dissel in de voortent wilden wij niet. Was voor ons dus een nadeel. Wij zijn met 4 dus iets andere eisen waarschijnlijk. Met 2 zou ik zelden de voortent opzetten denk ik.

Uitklappen gaat makkelijk, grondzeil in basis tent ritsen is het meeste werk. Luifel zou ik laten zitten met klapen. Dan is het 3 stokken in de luifel met scheerlijn. En klaar. Binnenruimte is voor ons 2 met hond groot zat. Met 4 niet dus dan gaan bij ons de zijwanden en voortent erin. Wij hebben voor slecht weer ook een grondzeil voor de voortent, klote werk om die netjes te krijgen, schijnt met de boogluifel anders te zijn. Ik zou de lichte slaaptent nog als nadeel kunnen zien. Zelf niet veel last van. Maar we zijn nog steeds erg blij met onze wagen en heb nog geen beter alternatief voor ons gezien.

Voor ons is het grote voordeel van deze vouwwagen de flexibiliteit die we hebben met het opzetten, snel voor onderweg, basis met lekker weer, volledig met slecht weer en het hele gezin.

Basis staat in 15/20 minuten. Volledig (met luifel en zijwanden) en kastje enzo 30/40 en alles (doen we dus zelden of pas later als het weerbericht slecht wordt) 60/90 minuten, dat is dus met alle scheerlijnen tegen windstoten grondzeil van de voortent etc.

Met 2 personen kan ik me niet voorstellen dat ik de voortent op zou zetten behalve als ik heeeel veel spullen mee zou nemen en deze in kasten wil zetten. Of je moet inslaande slagregen op je keuken hebben en perse zelf willen koken…. (Met de dissel keuken steekt deze wat verder uit onder je luifel dus dit is mss vaker het geval bij die optie.

Stefan206

• Klap fanaat
  • *
  • Merk: kampeermiddel : Aart kok Zambezi Riverlodge (Boog)
  • Service monteur stadswarmte
« Reactie #5 Gepost op: juli 16, 2024, 03:15:57 pm »

Hallo, ik heb er dit jaar een aangeschaft. Een met een boogtent. Ik had hiervoor een roadmaster fam s.
De basis staat redelijksnel. De opzettijd weet ik niet. Gevoelsmatig is het een stuk sneller als de roadmaster.en ook het gemak waar het mee gaat. De Roadmaster is zwaar, lomp en onhandig. Onhandig slaat op het feit dat je veel van je baggage er uit moet halen als je een tussenstop maakt. Dat is met de Zambezi RL niet het geval. En dat ook het geval bij meerde vouwwagens van andere merken.

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk

Miirjam met Livingstone

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
« Reactie #6 Gepost op: juli 16, 2024, 08:28:09 pm »

Wij hebben een Livingstone, die is wel zwaarder dan de Zambezi, maar de tentopbouw is hetzelfde. Wij kamperen zonder voorwand: nooit gehad en niet gemist. Als het slecht weer is, gebuiken we de varioluifel. Opzetten is vanwege de ritsen best even intensief, maar als je eraan gewend bent, is het prima te doen. Het doek is waarschijnlijk iets zwaarder dan dat van een Camplet. Het openklappen gaat met z'n tweeën heel goed. Ook wij laten de luifel eraan (er staan in deze groep wat handige tips over de luifel). Als we kort staan, laten we de windhoeken en de achterent in de kar.

sevenup

• Klap fanaat
  • *
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
« Reactie #7 Gepost op: juli 16, 2024, 10:12:25 pm »

Let op: het is een verkoopfilmpje. Wij hebben een opgemaakt bed met dekbedden en nog een slaapzak er onder en er boven. Dan moet je de tent iets beter opvouwen dan ze hier op het filmpje doen, anders past de hoes er niet overheen.
Met de extender geen probleem. Alle dekens van 4 personen erop. En dan ook nog de tapijten, 2 stoelen en een tentje voor de kinderen.

Corien

• Goldmember 2025
  • Klapperraar
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone Tent&trailer
« Reactie #8 Gepost op: juli 17, 2024, 07:15:00 pm »

Wij hebben de Livingstone tenttrailer. Makkelijk en snel op te zetten. Zeker sinds we het grondzeil ingeritst laten. De luifel halen we er wel altijd af, maar met één rits zit die er zo weer aan.
Fijn is de flexibiliteit: alleen de luifel, een of twee wangen erbij of ook een voorwand. Dat laatste doen we eigenlijk nooit. Alleen als het dagen achter elkaar regent, maar dat wachten we nooit af. :)6]
Met zijn tweetjes is er genoeg ruimte om binnen te zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Juttertje

• Goldmember 2025
  • Klap nerd
« Reactie #9 Gepost op: juli 18, 2024, 06:59:40 am »

Ha, dank voor alle reacties. Leuk om te lezen. :)2]

Stefan206

• Klap fanaat
  • *
« Reactie #10 Gepost op: juli 18, 2024, 12:04:25 pm »

Ik heb wel die keuken in de voortent. Ik vindt hem niet in de weg zitten, ik  had voorheen een losse keuken. Die zetten we altijd buiten de tent, als het weer het toe laat. We hebben nog niet 1 keer onze been gestoten ofzo.
Is voor mij geen reden om niet nog eens voor deze setup te kiezen. Ik vindt de wagenbak velemaal mooier als al die andere.
En ik ben erg blij met het feit dat die van polyester is. Lichter en niet roesten op langere termijn.

Stefan206

• Klap fanaat
  • *
« Reactie #11 Gepost op: juli 18, 2024, 12:09:35 pm »

En een boogtent, is minder mooi, maaaarrrr een zee van ruimte.
Let niet op de rotzooi, we zijn net klaar met ontbijten. En oja dat panorama dak, echt heerlijk. Hij staat al de hele week open dag en nacht. Scheelt een hoop hitte in de wagentent. We staan nu in spanje, vandaar dat het ook kan.

Odnami

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Zambezi River Lodge
« Reactie #12 Gepost op: juli 18, 2024, 01:39:35 pm »

Hoe doe jij dat, met je neuswiel op een kleed onder de luifel?
« Laatst bewerkt op: juli 18, 2024, 06:26:20 pm door Odnami »

Stefan206

• Klap fanaat
  • *
« Reactie #13 Gepost op: juli 18, 2024, 07:10:57 pm »

Hoe doe jij dat, met je neuswiel op een kleed onder de luifel?
Neuswiel omhoog, kleed er onder, kijken of hij goed ligt. En dan neus wiel weer naar beneden. Ik kan het niet simpeler of moeilijker maken!

Kevin2

• Klap fanaat
  • *
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL 2.2
« Reactie #14 Gepost op: juli 18, 2024, 07:37:56 pm »

Neuswiel omhoog, kleed er onder, kijken of hij goed ligt. En dan neus wiel weer naar beneden. Ik kan het niet simpeler of moeilijker maken!

Maar met 50+kg kogeldruk lijkt me ‘neuswiel omhoog’ niet makkelijk. Of zie ik iets over het hoofd?

Edit: snap hem al, eerst de pootjes uitdraaien ::)
« Laatst bewerkt op: juli 18, 2024, 07:40:19 pm door Kevin2 »
Pagina's: 1 2 »   Omhoog

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal