Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Een Kyte zonder keuken  (gelezen 16515 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Familie.Pasmans

  • Gast
Een Kyte zonder keuken
« Gepost op: juli 05, 2013, 10:20:18 pm »

Vandaag hebben we onze workshop gehad in Emmen waarna we de Kyte XL mee naar huis hebben genomen. Eens kijken of we dit weekend ergens een veldje kunnen vinden om te zien wat er van alle instructies is blijven hangen  :)

Weer een aantal zaken anders aan de Kyte t.o.v. de showmodellen en video's. Zo hebben we spatlappen op de wagen gekregen, zit er een witte LED op de voorzijden van de spatborden en zijn de uitzetstokken voor de roofextensions tegenwoordig ook van carbon.

Aangezien je bij Holtkamper kunt configureren totdat je een ons weegt, dachten wij: laten we de keuken eens weglaten. Jaren gekampeerd met een De Waard waarbij we nooit in de tent gekookt hebben: dat zijn we dus ook niet van plan in de Kyte. Nu hebben we bakken met extra ruimte wegens het ontbreken van de keuken.

Zijn er meer Kyte bezitters met een bijzonder configuratie?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #1 Gepost op: juli 06, 2013, 07:17:00 am »

Gefeliciteerd met de aanwinst.

Begrijp ik goed dat het keukenblok er wel aanzit, maar alleen een (grote) opbergdoos is? Dit vraagt in elk geval om foto's!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Familie.Pasmans

  • Gast
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #2 Gepost op: juli 06, 2013, 08:00:04 am »

Eerst hobby project vanmorgen: de houten vloer van de wagen in de olie gezet. Goed moment voor een foto. Aan de kant het verst weg op de foto (waar je het oranje/witte deel van de tent nog ziet hangen), zit bij de Kyte normaal de keuken. Bij ons zit daar nu niets. Extra eenvoudig te benaderen mega opbergruimte.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #3 Gepost op: juli 06, 2013, 08:09:40 am »

Flinke ruimte zo!!
Als je nu niet alles mee krijgt.

Volgens mij had GJT de keuken wat anders laten maken zonder koelkast.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #4 Gepost op: juli 06, 2013, 08:15:36 am »

Dus jullie gaan alle dagen uit eten als je op vakantie bent?

Zou voor mij niets zijn, een vouwwagen zonder keuken.
Ik vind de luxe van een keuken juist een grote plus voor het vouwwagen kamperen t.o.v. het tentkamperen!
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #5 Gepost op: juli 06, 2013, 09:38:55 am »

Wij hebben geen modificaties aan onze Kyte laten doen. Zowel een keuken als watervoorziening. Net als vorige schrijver is voor ons de keuken ook een soort van luxe een handige ruimte voor koelkast, bestek e.d. Wij gebruiken overigens wel veel de Skottel, maar we zeker zo nu en dan de gaspitjes nodig hebben.

Waterkoken doen wij via de waterkoker en hiervan heb ik zelf een modificatie aangebracht door electra aan te leggen aan de Kyte inclusief 2 inbouw stopcontacten in de keuken.

Maar tjonge nu heb je wel heel veel ruimte idd, dat wordt een appeltje en eitje om alles mee te nemen.
Gelogd
Groeten,

Erik

mars

  • Gast
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #6 Gepost op: juli 06, 2013, 09:52:00 am »

Als 1e uiteraard gefeli met deze schitterende HK!
Heb je ook een foto van de spatlappen? Zijn ze met logo?
Zo n ruim jaar geleden dit al eens geopperd in Emmen, maar respons was koeltjes. Te weinig afname en niet rendabel. Heb ze dus zelf maar gemaakt. Rare jongens bij HK.....  :#

Gelogd

mars

  • Gast
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #7 Gepost op: juli 06, 2013, 10:01:04 am »

Nu ik de foto zie, zie ik meer mogelijkheden als bijv. een bedverlenging, zonder de keuken. Met enige aanpassing mogelijk volgens mij?
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #8 Gepost op: juli 06, 2013, 10:09:43 am »

Gefeliciteerd met jullie Kyte. Alleen ik zie niet de voordelen (behalve dan dat de aanschaf goedkoper zou zijn neem ik aan) om de keuken weg te laten. Je moet nu ruimte hebben voor een keukentje of iets dergelijks, koelbox en je moet toch ook kookspullen mee hebben. Dit zit nu in de standaard keuken. En je kookt onder de luifel ik neem aan dat je dit in voorgaande vakanties met de De Waard ook wel hebt gedaan bij veel wind of regen. Nee ik zou hem niet willen missen. Maar fijn dat dit mogelijk was.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #9 Gepost op: juli 06, 2013, 10:53:28 am »

Gefeliciteerd met de klapper. Ga er van genieten  :J

Zou voor mij niets zijn, een vouwwagen zonder keuken.
Ik vind de luxe van een keuken juist een grote plus voor het vouwwagen kamperen t.o.v. het tentkamperen!
Ben het hier mee eens ideaal de keuken van de vouwwagen.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #10 Gepost op: juli 06, 2013, 02:02:50 pm »

Vraag blijft wel wat je in hemelsnaam met nog meer opbergruimte moet doen? De Kyte met keuken heeft al zoveel ruimte, gevaar is dat je ongelooflijk veel spullen mee moet nemen. Al moet je natuurlijk niet vergeten dat je ook zonder Kyte keuken wel kookspullen mee moet nemen, die anders in die keuken opgeborgen zitten.

Kan me wel voorstellen dat jullie niet in de Kyte keuken willen koken, vind het maar een benauwd ingebouwd geheel, wij staan ook altijd lekker zo open mogelijk te koken. Vandaar ook onze Cocoon met afneembare keuken, die zet je overal neer.

« Laatst bewerkt op: juli 06, 2013, 02:12:43 pm door Spiegelbeeld »
Gelogd

Familie.Pasmans

  • Gast
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #11 Gepost op: juli 06, 2013, 11:51:43 pm »

Opbergruimte is bijzaak. We hebben gewoon echt niets met een keuken in een tent. Een grote koelkast (op gas en elektra) hebben we al. Die kan achter in de auto op 12V (toch handig i.p.v. de halve koelkast in de Kyte keuken die niet tijdens de reis gebruikt kan worden. Water hebben we nooit bij de tent gehad: de kraantjes zijn nooit ver lopen op de camping. Koken hebben we altijd gedaan op benzine (net als de verlichting). Misschien moeten we inderdaad het tent-kamperen nog wat meer achter ons laten  ;)
Mochten we een keuken echt gaan missen dan kan die natuurlijk altijd nog ingebouwd worden.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #12 Gepost op: juli 07, 2013, 08:13:25 am »

Ik kan de gedachtegang prime begrijpen   :O  hier een beetje dezelfde gedachte gehad met aanschaf van een CC; 'later' toch maar een 'keuken' er aan gezet, echter zonder gas en zonder water/spoelbak. We koken nu voornamelijk met de Cobb en een watervoorraad zit bij ons in gekochte flessen water of het komt uit een kraantje in de buurt. (http://www.cc-club.nl/files/keuken.pdf)
Veel plezier met de mooie Kyte!
Gelogd

Familie.Pasmans

  • Gast
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #13 Gepost op: juli 07, 2013, 08:18:49 am »

Wat foto's nog. De fietsendrager gemonteerd. We hadden een imperiaal op de wagen besteld, die hebben ze op de bestellijst gehad. Toen we de bestelling definitief geplaatst hebben, kregen we te horen dat ze die toch niet zouden gaan produceren omdat ze zelf nog niet tevreden waren over het geheel. Jammer want ik wil in de toekomst wel 4 fietsen kunnen vervoeren.

Dan nog een foto van de spatlap constructie en een foto van het voorlicht op het spatbord (die zit er op in verband met een type goedkeuring wisten ze ons te vertellen).
Gelogd

Familie.Pasmans

  • Gast
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #14 Gepost op: juli 07, 2013, 08:22:28 am »

Geen logo's of iets dergelijks op de spatlappen. Ik heb eigenlijk het idee op de NL-sticker op 1 van de spatlappen te monteren en op de ander het Holtkamper/Kyte logo.

Is het voor in het buitenland goed/voldoende om de NL-sticker op die plaats te voeren?
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal