Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Een Kyte zonder keuken  (gelezen 16511 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Karstenburgwal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 1992 :-)
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #15 Gepost op: juli 07, 2013, 10:26:16 am »

Ik kan de gedachtegang prime begrijpen   :O  hier een beetje dezelfde gedachte gehad met aanschaf van een CC; 'later' toch maar een 'keuken' er aan gezet, echter zonder gas en zonder water/spoelbak. We koken nu voornamelijk met de Cobb en een watervoorraad zit bij ons in gekochte flessen water of het komt uit een kraantje in de buurt. (http://www.cc-club.nl/files/keuken.pdf)
Veel plezier met de mooie Kyte!

WOW!!
Met veel plezier jouw uitgebreide verslag gelezen.
Bedankt voor deze leuke bijdrage.



Wat betreft de NL sticker. Deze is verplicht volgens het verdrag van Wenen.

http://wetten.overheid.nl/BWBV0003507/VertalingNL/VDRTKS1148755/HoofdstukIII/Artikel37/geldigheidsdatum_15-09-2011/afdrukken

Er staat alleen niet vermeld wat de positie van de sticker moet zijn.
Dit zal sowieso goed zichtbaar moeten zijn te samen met het kenteken.
Mij lijkt het spatbord dus niet de juiste plaats, je zou het dan vanaf links of rechts niet kunnen zien.
Succes met plaatsen.

Gelogd

Familie.Pasmans

  • Gast
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #16 Gepost op: juli 07, 2013, 10:57:46 am »

Nog even reagerend op de bed verlenging: volgens mij kan dat niet. Het frame van de vouwwagen zit normaliter tussen het slaapcompartiment en de keuken.
Gelogd

Henk1973

  • Gast
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #17 Gepost op: juli 07, 2013, 02:23:01 pm »

Wat foto's nog. De fietsendrager gemonteerd. We hadden een imperiaal op de wagen besteld, die hebben ze op de bestellijst gehad. Toen we de bestelling definitief geplaatst hebben, kregen we te horen dat ze die toch niet zouden gaan produceren omdat ze zelf nog niet tevreden waren over het geheel. Jammer want ik wil in de toekomst wel 4 fietsen kunnen vervoeren.

Dan nog een foto van de spatlap constructie en een foto van het voorlicht op het spatbord (die zit er op in verband met een type goedkeuring wisten ze ons te vertellen).

Wij hebben een opbouw op onze Kyte voor het plaatsen van 4 fietsendragers (of een boot/surfplanken/et cetera). Begrijp ik nu goed dat deze niet meer geleverd wordt? Wij zijn er op zich tevreden over (al moet je wel met twee personen zijn om hem erop te krijgen of er af te halen.)
Gelogd

TrailerFan

  • Gast
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #18 Gepost op: juli 12, 2013, 10:51:47 am »

Hallo allemaal.

Ook wij gaan een Kyte kopen... zonder keuken.
Die heeft voor ons geen toegevoegde waarde.
Het is grappig hoe men reageert als je geen keuken wil.
De verkoper in Bunnik keek mij aan alsof ik een buitenaards wezen was toen ik vroeg of de keuken weggelaten kan worden.

Waar ik nieuwsgierig naar ben is hoe een opgezette Kyte uitziet zonder het keukendeel.
Heeft iemand daar een foto van?

Groetjes.
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2013, 09:14:54 pm door TrailerFan »
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #19 Gepost op: juli 12, 2013, 12:39:26 pm »

Ook wij gaan een Kyte kopen... zonder keuken.
Dit is voor ons geen toegevoegde waarde.
Het is grappig hoe men reageert als je geen keuken wil.
De verkoper in Bunnik keek mij aan alsof ik een buitenaards wezen was toen ik vroeg of de keuken weggelaten kan worden.

ik kan de reacties wel begrijpen, aangezien ieder mens dient te eten en normaliter ook bestek en dat soort dingen bij zich heeft. Tenzij je altijd uiteten gaat, zowel 's ochtends, 's middags en 's avonds.

Het lijkt mij een rommeltje als je toch borden e.d. en een gaststel meeneemt en wellicht een koelbox. Kortom een keuken dus.
Wsl heb je in je woning ook geen keuken en rijd je een auto zonder stuur  :P

Vandaar die reacties en voor mij eigenlijk ook onbegrijpelijk. Maar jullie zullen daar een eigen visie op hebben.

Maar als van harte gefeliciteerd met de aanschaf en wellicht zien we jullie op de Holtkamper (Kyte) bijeenkomst. De poll staat ergen hier op het forum.
Gelogd
Groeten,

Erik

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #20 Gepost op: juli 12, 2013, 01:21:14 pm »

ik kan de reacties wel begrijpen, aangezien ieder mens dient te eten en normaliter ook bestek en dat soort dingen bij zich heeft. Tenzij je altijd uiteten gaat, zowel 's ochtends, 's middags en 's avonds.

Het lijkt mij een rommeltje als je toch borden e.d. en een gaststel meeneemt en wellicht een koelbox. Kortom een keuken dus.
Wsl heb je in je woning ook geen keuken en rijd je een auto zonder stuur  :P

Vandaar die reacties en voor mij eigenlijk ook onbegrijpelijk. Maar jullie zullen daar een eigen visie op hebben.

Wat een reactie. ::)
immers kamperen voor is vele, ook omgaan met minder luxe (glamping).

wanneer iemand besluit een mooie klapper te kopen maar geen uitgebreide luxe keuken te willen omdat hij/zij houdt van eenvoud is daar toch niets mee...?
ik kan me goed voorstellen dat een luxe keuken zoals bij HK geleverd wordt, nét te veel is.
koken op een campinggaz kan je heerlijke maaltijden mee bereiden, in combinatie met een bbq of Cobb :# zelf nog lekkerder.
en dat maakt een luxe keuken geen garantie voor lekker eten.
en een rommeltje hoeft het zeker niet te worden (Aldi campingkast).
neen, er zijn vele opties.....

dit is geen "eigen" visie, maar een tekort op jou eigen visie of manier van kamperen die je niet kent (??)
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2013, 01:23:03 pm door retteketed »
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #21 Gepost op: juli 12, 2013, 02:07:15 pm »

Uhhh, duhhh,

Vroeger kampeerden wij altijd met een tent en Campinggaz, met een losse kast.

Toen een jamet en een losse keuken, zo'n sleepding, werd overigens wel overzichtelijker van.

En nu de Kyte, en skottelbraai overigens. Kamperen is sowieso met minder luxe dan thuis, maar het is zeker geen Glamping, want dat is echt iets anders.

Zelf vind ik de keuken een mooi ding, maar het moet functioneel zijn en wat heet luxe. Het is voor ons vooral handig en als je dan toch met campinggaz en een (aldi) kast aan de slag gaat, dan begrijp ik het niet. Noem het een tekort aan visie. Wellicht helpt het als je begrijpt dat ik me ook niet kan vorostellen om op de fiets op vakantie te gaan met een klein tentje en dat dan leuk is.

Ik gaf allleen een reactie, zonder een oordeel, want dat moet een ieder voor zichzelf weten natuurlijk. Als iemand er een oordeel inleest, sorry daarvoor. Want zoveel mensen, zoveel wensen en meningen.

Gelogd
Groeten,

Erik

TrailerFan

  • Gast
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #22 Gepost op: juli 12, 2013, 02:40:18 pm »

Kijk, hier gebeurt min of meer hetzelfde.
Verbazing, begrip, onbegrip...
Voor de een is een keuken een must, voor de ander een optie en voor weer een ander een 'no go'.

Er zijn meerdere redenen waarom wij geen keuken willen.
Dit wil niet zeggen dat wij 3x per dag gaan uit eten.
Nee hoor, jij kunt ook kamperen zonder die keuken.

Waar wij nog geen besluit over genomen hebben is:
1) Laten we de keukenkist wel monteren, maar dan zonder opzetstuk en aparatuur of
2) laten wij de kist in zijn geheel weg.

Als we voor optie 1) kiezen kunnen wij de ruimte onder het keukendeel benaderen via de buitenkant en dat lijkt ons wel wat, maar dan zal het blad aangepast moeten worden.

Wij zijn nieuwsgierig hoe een Kyte uitzien zonder keukenkist, vandaar de vraag om een foto van een opgezette Kyte zonder keuken.

Citaat
Maar als van harte gefeliciteerd met de aanschaf
Dank je, helaas is het nog niet zover. Het zal begin 2014 worden.
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2013, 02:46:48 pm door TrailerFan »
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #23 Gepost op: juli 12, 2013, 02:47:53 pm »

Ik ben daar ook wel benieuwd naar.
Tevens vraag ik mij af wat het weglaten van de keuken met de gewichtsverdeling doet.
Gezien de afstand van de keuken tot de as verwacht ik dat de invloed van het weglaten van de keuken aanzienlijk zal zijn.
Moet je de extra laadruimte goed vullen om niet een te hoge kogeldruk te krijgen?
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #24 Gepost op: juli 12, 2013, 03:00:12 pm »


Waar wij nog geen besluit over genomen hebben is:
1) Laten we de keukenkist wel monteren, maar dan zonder opzetstuk en aparatuur of
2) laten wij de kist in zijn geheel weg.

Als we voor optie 1) kiezen kunnen wij de ruimte onder het keukendeel benaderen via de buitenkant en dat lijkt ons wel wat, maar dan zal het blad aangepast moeten worden.

Wat bedoel je met Keukenkist?
De 'keuken' is (sorry) niet meer dan een dikke plank met een 3-tal gaspitten en eventueel koeler en wasbakje. Met daarop een dikke plakke met legplankjes. Om de keuken zit een zeil.
Hoe zou je er dan van buiten bij kunnen? Via pack and go kan me voorstellen dat je er bij kan, van bovenaf.

Het gewicht lijkt mij geen probleem, het is alleen de 2 stukken hout wat het zwaar maakt, maar een kratje boodschappen en ene kratje bier op die plek is volgens mij hetzelfde gewicht.

Ai 2014, dat duurt nog effies.
Gelogd
Groeten,

Erik

TrailerFan

  • Gast
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #25 Gepost op: juli 12, 2013, 03:26:19 pm »

Wat bedoel je met Keukenkist?
De 'keuken' is (sorry) niet meer dan een dikke plank met een 3-tal gaspitten en eventueel koeler en wasbakje. Met daarop een dikke plakke met legplankjes. Om de keuken zit een zeil.

Je hebt gelijk, het is in feite een dikke plaat met daaroverheen een extra plaat
die uitgeklapt de 'achterwand' vormt van de keuken. Ik wilde de keuken niet degraderen tot een plank en wat zeil  :K

Hoe zou je er dan van buiten bij kunnen? Via pack and go kan me voorstellen dat je er bij kan, van bovenaf.

Kan pack and go dan ook gebruikt worden terwijl de Kyte opgebouwd is?  :?
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #26 Gepost op: juli 12, 2013, 03:38:35 pm »


Kan pack and go dan ook gebruikt worden terwijl de Kyte opgebouwd is?  :?

Als ie uitgeklapt is, til je het bed op en dan kun je bij de bagage. Met het pack and go, doe je in feite het zelfde, maar dan ligt de hele tent op je bed.

Maar het bed reikt niet over het keukengedeelte, dus hoe is deze dan afgedicht? Is dat jullie al verteld?
Gelogd
Groeten,

Erik

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #27 Gepost op: juli 12, 2013, 03:43:11 pm »

Als ie uitgeklapt is, til je het bed op en dan kun je bij de bagage. Met het pack and go, doe je in feite het zelfde, maar dan ligt de hele tent op je bed.
:off maar wel via de andere zijde (athans, zo werkt het bij een cocoon), eigenlijk til je dan het buitensteframe op waarin ook je bed zit.
Gelogd
live life outdoors

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #28 Gepost op: juli 12, 2013, 03:45:39 pm »

Uhhh, duhhh,

Vroeger kampeerden wij altijd met een tent en Campinggaz, met een losse kast.

Toen een jamet en een losse keuken, zo'n sleepding, werd overigens wel overzichtelijker van.

En nu de Kyte, en skottelbraai overigens. Kamperen is sowieso met minder luxe dan thuis, maar het is zeker geen Glamping, want dat is echt iets anders.

Zelf vind ik de keuken een mooi ding, maar het moet functioneel zijn en wat heet luxe. Het is voor ons vooral handig en als je dan toch met campinggaz en een (aldi) kast aan de slag gaat, dan begrijp ik het niet. Noem het een tekort aan visie. Wellicht helpt het als je begrijpt dat ik me ook niet kan vorostellen om op de fiets op vakantie te gaan met een klein tentje en dat dan leuk is.

Ik gaf allleen een reactie, zonder een oordeel, want dat moet een ieder voor zichzelf weten natuurlijk. Als iemand er een oordeel inleest, sorry daarvoor. Want zoveel mensen, zoveel wensen en meningen.

 :# :#
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #29 Gepost op: juli 12, 2013, 03:47:41 pm »

:off maar wel via de andere zijde (athans, zo werkt het bij een cocoon), eigenlijk til je dan het buitensteframe op waarin ook je bed zit.

Nee, bij de Kyte is het allebei aan de zelfde kant.
Gelogd
Groeten,

Erik
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal