Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Vervangen binnentent Flyer  (gelezen 8698 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Vervangen binnentent Flyer
« Gepost op: juli 15, 2013, 11:33:21 am »

Wij hebben een Flyer Expedition uit 1990. Die is in goede staat, alleen de binnentent is aan het desintegreren. We hebben hem al een paar keer gewassen, maar toen ik hem daarna weer ophing viel er zoveel stof/doek uit dat alles bezaaid was met pluis. Dat kan dus niet langer :N.

Nu wil ik er graag een nieuwe in, maar tweedehands lijkt er niet veel mogelijk te zijn. Ik heb wat vragen uitgezet bij tentenreparateurs/makers, maar ik zou graag nog wat tips krijgen van anderen die hetzelfde probleem hebben gehad. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Is bestellen bij Holtkamper een idee, of is dat duur?
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Mieke

  • Gast
Re: Vervangen binnentent Flyer
« Reactie #1 Gepost op: juli 15, 2013, 08:01:13 pm »

Enkele jaren geleden het zelfde meegemaakt. Bij HK zij ze nog te krijgen maar redelijk duur, als ik me niet vergis rond 400  - 500 euro. Ik heb dan verschillende tentreparateurs aangeschreven maar die vroegen ofwel een patroon ( had ik niet) of verwezen me terug naar HK.
Ik heb toen zelf op Mp een advertentie geplaatst en heb geluk gehad, voor 100 euro heb ik een over gekocht van mensen wiens Flyer in een ongeluk gecrasht was.
Nu ben ik dus zoekende naar een binnentent voor een Spacer, nog moeilijker wanr de Spacer had vroeger geen binnentent, dus ik ben aangewezen op een nieuw model (de tropical) of op het verstellen van een Flyer binnentent. Maar voor die Flyer binnentent wil ik dan wel niet teveel geld neertellen ;)
Gelogd

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Vervangen binnentent Flyer
« Reactie #2 Gepost op: juli 18, 2013, 08:54:15 pm »

We zijn er nog niet uit wat we gaan doen met onze binnentent. Eerst straks maar eens op vakantie en kijken of het gaat.
Ik heb inmiddels wel de maten genomen en alles in een overzicht gezet. Ik heb het toegevoegd, misschien dat anderen daar hun voordeel mee kunnen doen.

Ik heb dit gebruikt om tentenmakers een aanbieding te vragen. Prijzen zijn nog niet zo laag als ik had gehoopt  ::)
Ik ga binnenkort eens buurten bij de lokale kleermaker, om te horen wat zij hiervan vinden. Wordt vervolgd...
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Vervangen binnentent Flyer
« Reactie #3 Gepost op: juli 19, 2013, 09:45:34 am »

Het goede nieuws is dat Holtkamper mij netjes een prijs heeft opgegeven voor een nieuwe binnentent voor een Flyer. Het slechte nieuws is dat deze 745 Euro mag opleveren...

Dat valt buiten het budget (de Flyer zelf heeft me minder gekost), dus moet ik iets anders verzinnen.
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Vervangen binnentent Flyer
« Reactie #4 Gepost op: juli 19, 2013, 11:10:31 am »

Het goede nieuws is dat Holtkamper mij netjes een prijs heeft opgegeven voor een nieuwe binnentent voor een Flyer. Het slechte nieuws is dat deze 745 Euro mag opleveren...

Dat valt buiten het budget (de Flyer zelf heeft me minder gekost), dus moet ik iets anders verzinnen.

ik zou zeggen, neem eens kontakt op met atomatent in uden.
http://www.atomatent.nl/

maakt ook geruik van inleverpunten zodat je nooit ver hoeft te rijden.
goed en betaalbaar.....
Gelogd

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Vervangen binnentent Flyer
« Reactie #5 Gepost op: juli 19, 2013, 12:23:52 pm »

ik zou zeggen, neem eens kontakt op met atomatent

Ik heb al contact met ze gehad,  maar ze kunnen pas in de loop van augustus en goede aanbieding voor me maken. Voorlopige prijs indicatie was 500, maar ze gaven al aan dat dit vrij ruim was. Hopelijk kom ik er met hen uit.
« Laatst bewerkt op: juli 19, 2013, 12:48:59 pm door Alexander O »
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Mieke

  • Gast
Re: Vervangen binnentent Flyer
« Reactie #6 Gepost op: juli 19, 2013, 07:18:25 pm »

Ik neem aan dat tweedehand via MP dus niks is geworden? Was ze al verkocht?
Die nieuwprijzen zijn echt wel  ::). Nu die nieuwe bij HK zijn wel iets anders geworden dan de oude, ik meen me te herinneren dat ook aan het klepgedeelte nu een afgesloten stuk zit en niet alleen een hemel. Dus meer afgesloten. Ook een ander soort stof.
Wij hebben het eerste jaar gekampeerd zonder binnentent, gaat ook hoor maar met binnentent is het gewoon gezelliger en het geeft meer privacy als je kids bij hebt. Zoals ik al zei de Spacer heeft ook geen binnentent alleen een afsluitgordijn tussen bed en klep.
Ik heb mij eigen gezelligheid gecreeërd dmv een zelf gemaakte hemel, in een donkere kleur, in afwachting tot ik ooit eens een tweedehands op de kop kan tikken.

Wat is jouw reden dat je een binnentent wil?
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Vervangen binnentent Flyer
« Reactie #7 Gepost op: juli 19, 2013, 08:54:53 pm »

Het slechte nieuws is dat deze 745 Euro mag opleveren...
? 745,- pfff is dat wel reëel zo'n prijs  :(
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Vervangen binnentent Flyer
« Reactie #8 Gepost op: juli 19, 2013, 11:05:38 pm »


Wat is jouw reden dat je een binnentent wil?

Onze 23 jaar oude originele binnentent valt een beetje uit elkaar. En dat levert nogal een stoffige slaapomgeving op. We gaan zien hoe het komende vakantie gaat, maar misschien is zonder dan wel beter... En via marktplaats wilde niet lukken, ze hadden geen binnentent op dit moment.
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Vervangen binnentent Flyer
« Reactie #9 Gepost op: juli 19, 2013, 11:08:09 pm »

? 745,- pfff is dat wel reëel zo'n prijs  :(

Ik vraag met het ook af. Voor 745 Euro kun je hele mooie complete tenten kopen, buitentent, binnentent, stokken, haringen alles compleet. En deze binnentent is niet bepaald moeilijk om te maken, want hij is recht en relatief simpel. Maar ja, Holtkamper is natuurlijk de beste/duurste die er is...
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Flipover

  • Gast
Re: Vervangen binnentent Flyer
« Reactie #10 Gepost op: juli 19, 2013, 11:40:31 pm »

Jouw tekening van de binnenrent is erg mooi!  WW zo mooi dat ik me afvraag of je hem dan ook niet zelf kan maken?
Gelogd

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Vervangen binnentent Flyer
« Reactie #11 Gepost op: juli 20, 2013, 09:20:39 am »

Bedankt  :#

Ik zit in de engineering, ofwel tekeningen maken en anderen het werk laten uitvoeren :H
Als ik er met atomatent niet uitkom pak ik misschien wel de naaimachine van mijn vrouw en ga ik eens proberen. Zoals een Engelse presentator nogal eens pleegt te zeggen: How hard can it be?  I:
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Vervangen binnentent Flyer
« Reactie #12 Gepost op: juli 20, 2013, 02:30:09 pm »

Zoals een Engelse presentator nogal eens pleegt te zeggen: How hard can it be?  I:
Het pijnlijke daarvan is dat het juist de Engelsen zijn die er als het op de uitvoering aankomt niet zelden ernstig laten afweten.
Niet voor niets is de stelregel dat je bij een product
De Engelsen het moet laten bedenken;
de Italianen het moet laten ontwerpen;
de Duitsers het moet laten bouwen;
de Fransen er reclame voor moet laten maken;
de Nederlanders het moet laten verkopen.
:)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Vervangen binnentent Flyer
« Reactie #13 Gepost op: juli 20, 2013, 09:10:36 pm »

Bedankt  :#

Ik zit in de engineering, ofwel tekeningen maken en anderen het werk laten uitvoeren :H
Als ik er met atomatent niet uitkom pak ik misschien wel de naaimachine van mijn vrouw en ga ik eens proberen. Zoals een Engelse presentator nogal eens pleegt te zeggen: How hard can it be?  I:
Als het dan toch geen moeite is  ;) En als je zin hebt om een zaakje te beginnen, kan je er dan ook eentje voor onze Spacer maken? :#
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Vervangen binnentent Flyer
« Reactie #14 Gepost op: juli 21, 2013, 02:17:44 pm »

O wauw, dat is handig! De onze schijnt goed uit de was gekomen te zijn (ik heb het zelf nog niet gezien) dus misschien nu nog niet nodig. Zijn die binnententen over de jaren heen redelijk dezelfde maatvoering gebleven? Want ik heb geen idee hoe oud de onze is.
Overigens zit ik er wel aan te denken om als ik het ga doen, te gaan werken met donkere stof en hier en daar wat extra muggengaas.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal