Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Demontage Roofrack Holtkamper Cocoon mogelijk?  (gelezen 3627 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ANENARIE

  • Gast
Demontage Roofrack Holtkamper Cocoon mogelijk?
« Gepost op: augustus 15, 2013, 04:23:04 pm »

Wij hebben net een HK Cocoon S met disselkeuken uit 2004 gekocht. Daar zit een Roofrack op gemonteerd. Maar in verband met de windvangerij willen we liever een Trailer Hitch waar de fietsendrager op kan. Voor we daaraan beginnen is de vraag of (schade-vrije!) demontage van het Roofrack mogelijk is.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Demontage Roofrack Holtkamper Cocoon mogelijk?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 15, 2013, 09:03:46 pm »

Volgens mij zit zoiets gewoon vastgeschroefd met knoppen die je kunt draaien. Hij zal er toch ook af moeten als je hem openklapt?
Gelogd

ANENARIE

  • Gast
Re: Demontage Roofrack Holtkamper Cocoon mogelijk?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 16, 2013, 08:04:34 pm »

Klopt Edwin. Maar het rek staat op vier steunen. Ik ben bang als ik die steunen demonteer, dat de bak gaat lekken. Nu kan ik de schroeven laten zitten natuurlijk. Maar voor ik er aan begin ben ik op zoek naar evaringen van anderen.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Demontage Roofrack Holtkamper Cocoon mogelijk?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 16, 2013, 10:50:55 pm »

Klopt Edwin. Maar het rek staat op vier steunen. Ik ben bang als ik die steunen demonteer, dat de bak gaat lekken. Nu kan ik de schroeven laten zitten natuurlijk. Maar voor ik er aan begin ben ik op zoek naar evaringen van anderen.

Als je het geheel demonteert en de bouten terug plaatst mbv sikaflex of mbv afdekdoppen in de sikaflex, hoef je niet bang te zijn voor lekkage.
Wordt veel gebruikt in de watersport.

Maar is de montage niet dan niet op de alu. buitenbeugels, die rondom de bak zitten?
Dan heb je toch nooit last van evt. lekkage?
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2013, 10:58:00 pm door mars »
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Demontage Roofrack Holtkamper Cocoon mogelijk?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 17, 2013, 06:49:32 am »

Precies je kunt de steunen zonder problemen losmaken van het Alu frame.
Tenzij je dat echt heel onhandig aanpakt en bijvoorbeeld uitschiet met gereedschap kan dat nooit lekkage veroorzaken
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Demontage Roofrack Holtkamper Cocoon mogelijk?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 17, 2013, 07:59:08 am »

@anenarie. Je toch gewoon naar HK en besteld een trailer hitch incl. Demontage huig systeem en incl montage nieuw systeem. Je gaat toch zelf niet lopen prutsen? I:
Gelogd
Groeten,

Erik

Edwinv

  • Gast
Re: Demontage Roofrack Holtkamper Cocoon mogelijk?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 17, 2013, 08:12:57 am »

HEb je wel eens gezien op de prijslijst van de cocoon. Standaard zetten ze die bak er ' verkeerd' op. Wil je de bak omdraaien, dan moet je er voor betalen. Zou bij montage van een nieuwe wagen niet uit mogen maken.
Gelogd

ANENARIE

  • Gast
Re: Demontage Roofrack Holtkamper Cocoon mogelijk?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 26, 2013, 11:03:10 am »

De Roofrack zit inderdaad aan het alu frame en kan dus schadevrij gedemonteerd worden. Maar.... we hebben inmiddels besloten de fietsen toch bovenop te zetten. Dit weekend mee weggeweest en bevalt prima.

Groet en dank voor de reacties
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal