Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Hoe kan ik zien hoe oud mij Holtkamper Flyer is?  (gelezen 4215 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dennisschreur

  • Gast
Hoe kan ik zien hoe oud mij Holtkamper Flyer is?
« Gepost op: augustus 22, 2013, 04:24:39 pm »

Hallo allemaal,

Ik ben erg benieuwd naar de werkelijke leeftijd van mijn onlangs aangeschafte Holtkamper Flyer. Het is (waarschijnlijk) voor zijn leeftijd een hele nette en goed onderhouden vouwwagen. Maar goed, dat is wel een beetje afhankelijk van zijn werkelijke leeftijd...  :)

Voorop staat dat ik er erg blij mee ben, dat is alvast een goed begin. Maar ik zou graag willen weten hoe oud hij is.

Heeft iemand een simpele manier om achter de leeftijd te komen?

Gelogd

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re: Hoe kan ik zien hoe oud mij Holtkamper Flyer is?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 22, 2013, 09:09:45 pm »

Flyer ziet er netjes uit. Op de dissel kan een bouwjaar staan. Maar daar zijn ze ergens in de jaren midden 90 mee gestopt.
Verder staat er een jaartal op de velg. Deze getallen staan voor productieweek en jaar van de velg. Tent kan natuurlijk iets jonger zijn.
Gelogd

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re: Hoe kan ik zien hoe oud mij Holtkamper Flyer is?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 22, 2013, 09:12:45 pm »

Zo te zien is het model van 1993 - 1996.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Hoe kan ik zien hoe oud mij Holtkamper Flyer is?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 22, 2013, 09:25:42 pm »

Flyer ziet er netjes uit. Op de dissel kan een bouwjaar staan. Maar daar zijn ze ergens in de jaren midden 90 mee gestopt.
Verder staat er een jaartal op de velg. Deze getallen staan voor productieweek en jaar van de velg. Tent kan natuurlijk iets jonger zijn.

Is dat zo? Hoe kun je het zien dan? Die van ons is dacht ik uit rond 2003 (tent uit 2011). Aan de velgen niet te zien want die zijn er bij de aankoop nieuw opgekomen...wordt het dan een gokje?
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Hoe kan ik zien hoe oud mij Holtkamper Flyer is?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 22, 2013, 09:36:37 pm »

Heb even een fotootje van de dissel genomen en ingekleurd, ik weet dat mijn wagen uit 1998 is, dat zoekt ook makkelijker,
dus ik vermoed dat in het cirkeltje de laatste 2 cijfers van het bouwjaar staan.
In het chassisnummer zitten op de 4e en 5e positie ook nog eens de cijfers 98, maar of dat het bouwjaar is of toeval weet ik niet.
Overigens zit er op de as ook nog een typeplaatje, weet niet meer of daar ook een bouwjaar op stond.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Hoe kan ik zien hoe oud mij Holtkamper Flyer is?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 22, 2013, 09:43:26 pm »

Heb even een fotootje van de dissel genomen en ingekleurd, ik weet dat mijn wagen uit 1998 is, dat zoekt ook makkelijker,
dus ik vermoed dat in het cirkeltje de laatste 2 cijfers van het bouwjaar staan.
In het chassisnummer zitten op de 4e en 5e positie ook nog eens de cijfers 98, maar of dat het bouwjaar is of toeval weet ik niet.
Overigens zit er op de as ook nog een typeplaatje, weet niet meer of daar ook een bouwjaar op stond.

Ik zal eens kijken. Niet dat het veel uit maakt. Bedankt!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal