Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Alternatieven voor de rapido disselbak op een inmiddles seniore HK Flyer  (gelezen 7555 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zaazen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Alternatieven voor de rapido disselbak op een inmiddles seniore HK Flyer
« Gepost op: september 05, 2013, 10:10:16 pm »

Er zijn aardig wat topics  op het forum te vinden over de. Alutec kisten en of zelfbouwprojecten.  Er wordt wat nagedacht en aangepast.  :J
Zover ik het overzien gaat het over cocoons en kytes, maar ik heb nog niets kunnen vinden over kisten ter vervanging van de Rapido keuken / disselbak. Die van ons nadert einde levenduur afgezien, maar tentwagen zelf kan nog wat vakanties mee. Ik begrijp van HK Emmen dat de whitebox er niet oppast, ook niet met een aanpassing want de dissel zou er te kort voor zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat er geen alternatieven zijn anders dan zelf met betonplex oid aan de slag te gaan.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Alternatieven voor de rapido disselbak op een inmiddles seniore HK Flyer
« Reactie #1 Gepost op: september 06, 2013, 07:15:25 am »

Ik snap de vraag niet zo goed?

Er zij toch al heel wat mensen hier op het forum die op allerlei manieren het whitebox gegeven omzeild hebben?
Gelogd

zaazen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Alternatieven voor de rapido disselbak op een inmiddles seniore HK Flyer
« Reactie #2 Gepost op: september 06, 2013, 10:27:36 am »

Dank voor je reactie 8).

De dissel van een Flyer met een Rapidokeuken is korter dan 'nieuwere' Flyers (de whitebox-generatie), zegt HK Emmen. Anders gezegd; de alternatieven met dezelfde afmetingen als de white-box (alutec, munitiekisten ed) zouden niet geschikt zijn voor de flyers met een kortere dissel. 

Anders gezegd: ik ben op zoek naar alternatieven op de dissel voor de rapidokeuken, maar ik wil dan liever niet in de zelfbouwhoek / ambitiueze projecten terecht komen.  Of is het onzin wat er door Emmen wordt beweerd? Past een whitebox op elke flyer, ongeacht het bouwjaar?
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Alternatieven voor de rapido disselbak op een inmiddles seniore HK Flyer
« Reactie #3 Gepost op: september 06, 2013, 10:52:11 am »

De whitebox is ongeveer 53cm diep, 147cm breed en 69cm hoog (excl. frame), ik weet niet hoe dat zich verhoudt tot een rapidokeuken.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Alternatieven voor de rapido disselbak op een inmiddles seniore HK Flyer
« Reactie #4 Gepost op: september 06, 2013, 10:56:30 am »

OK nu snap ik hem ;)

Van welk jaar is jouw Flyer? Misschien kan jij de ruimte die je hebt eens meten, meten wij de onze. Ik heb dan wel een Spacer (2000) maar dat maakt niet uit is het zelfde bakje. Dan weten we het ineens.
Wij hadden een Flyer van het jaar 1991 daar paste perfect een Whitebox op.
Gelogd

zaazen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Alternatieven voor de rapido disselbak op een inmiddles seniore HK Flyer
« Reactie #5 Gepost op: september 06, 2013, 11:09:18 am »

Mieke, nu breekt mijn klomp...!!!  :Heen flyer uit 1991 en daar paste wel een whitebox op?  Onze flyer is een paar jaartjes minder oud...mmm...en geen enkele beperking met hele scherpe ochten maken? Dat vertelde HK EMMEN  ::)

Nou ja...; mijn vraag blijft wel overeind. Er worden - helaas - namelijk maar heel spaarzaam whitebox 2e hands (zonder vouwwagen erbij) aangeboden.
 
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Alternatieven voor de rapido disselbak op een inmiddles seniore HK Flyer
« Reactie #6 Gepost op: september 06, 2013, 12:18:18 pm »

Op de onze paste perfect een Whitebox. Trouwens onze "ex" zit hier nog steeds op het forum bij Robarbara ;).
Wat wel een verschil is met de huidige versie is het onderstel. Nu zitten er wielen op die je uitdraait toen was het een onderstel met wielen die je gewoon liet zakken. Dus misschien zit het hem in het onderstel, dat zou kunnen?

Maar het opent wel perspectieven he, je kan aan de slag met zelfbouw boxen. En zo'n projecten vind je hier genoeg op het forum. Er komt toch regelmatig wel eens een Whitbox voorbij op MP ze zijn wel vlug weg. Dat is waar.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Alternatieven voor de rapido disselbak op een inmiddles seniore HK Flyer
« Reactie #7 Gepost op: september 07, 2013, 12:33:51 pm »

Wanneer het inderdaad zo is dat een whitebox niet zou passen, maak je de constructie net zo, dat het wel past.
de beperking zit 'm in de voorkant van de dissel, nl het punt waarbij de handrem zit.
deze "knobbel" is zo'n 8cm hoog.
wanneer je een frame maakt die daar overheen komt is het opgelost.
en bij de flyer moet je de keuken toch er afhalen...

Gelogd

zaazen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Alternatieven voor de rapido disselbak op een inmiddles seniore HK Flyer
« Reactie #8 Gepost op: september 07, 2013, 04:40:10 pm »

Ok. Ik ben benieuwd of Mieke nog weet of ze omdie knobbel heen moest "knutselen"
Tja die kunnen moet er idd sowieso af. Tis niet voor niets dat ik tegelijkertijd denk aan een ander type HK. Aan het oude beestje wat we nu hebben ga ik niet veel euris meer besteden. Nog een of twee zomervakanties en dan mag een ander er nog een paar jaar plezier van hebben.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Alternatieven voor de rapido disselbak op een inmiddles seniore HK Flyer
« Reactie #9 Gepost op: september 07, 2013, 04:47:38 pm »

Wij hebben niet moeten knutselen. Knobbel staat niet in de weg. WB stond er trouwens gewoon op als we hem kochten er was niks aan geknutseld.
Gelogd

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re: Alternatieven voor de rapido disselbak op een inmiddles seniore HK Flyer
« Reactie #10 Gepost op: september 08, 2013, 08:47:36 pm »

De whitebox past wel alleen dan met een draagbalk en vleugelmoeren. Dit is op dezelfde manier hoe nu je Rapido keuken vast zit.
Dit onderstel van de Whitebox maakt Holtkamper niet meer.
Tegenwoordig, vanaf 1995 maakt HK een frame welke bij bevestiging in zijn geheel naar voren over de dissel geschoven wordt.
Moet de keuken eraf dan moet je het frame en keuken terug duwen. Doordat je deze beweging moet maken heb je een langere dissel nodig.
Wil je niet te veel geld uitgeven dan zou je op het onderstel van de Rapidokeuken een Alutec bak kunnen maken.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Alternatieven voor de rapido disselbak op een inmiddles seniore HK Flyer
« Reactie #11 Gepost op: september 08, 2013, 09:02:16 pm »

Dit is wat ik al dacht, de whitebox is niet veranderd wel het onderstel.
Gelogd

zaazen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Alternatieven voor de rapido disselbak op een inmiddles seniore HK Flyer
« Reactie #12 Gepost op: september 10, 2013, 11:25:49 am »

Wat voor een onderstel heeft de white box dan ( model van voor 1995)? ? Het vastzetten met vleugelmoeren herken iik :-) Maar waat de white box dan eigenlijk op? Zit er dan nog ergens uingevouwen klappoten onder? Ik ga zo eens even kijken of er ergens op de site documentatie van hk te vinden is.

De suggestie van een alukist op het rapidoondesret; dank! Over welke kist het al dan niet moet zijn, daar zijn genoeg topics over te vinden :-)
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Alternatieven voor de rapido disselbak op een inmiddles seniore HK Flyer
« Reactie #13 Gepost op: september 10, 2013, 12:06:20 pm »

Wat voor een onderstel heeft de white box dan ( model van voor 1995)? ? Het vastzetten met vleugelmoeren herken iik :-) Maar waat de white box dan eigenlijk op? Zit er dan nog ergens uingevouwen klappoten onder? Ik ga zo eens even kijken of er ergens op de site documentatie van hk te vinden is.

De suggestie van een alukist op het rapidoondesret; dank! Over welke kist het al dan niet moet zijn, daar zijn genoeg topics over te vinden :-)

foto's zeggen meer dan woorden.
zie hier wat afbeeldingen van frame whitebox
hopelijk heb je hier wat aan.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Alternatieven voor de rapido disselbak op een inmiddles seniore HK Flyer
« Reactie #14 Gepost op: september 10, 2013, 12:25:20 pm »

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=7790.0
In dit topic zie je nog een foto van onze "ex" keuken. Krijg je ook een idee.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal