Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen van Decathlon  (gelezen 6506 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #60 Gepost op: februari 12, 2024, 12:00:44 pm »

De Franse Jamet mag tot max 650 of 675 kg. die zijn ook geremd.
Dat heeft te maken met het onderstel waarvoor gekozen is.
Gelogd

Rinusdevos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #61 Gepost op: februari 12, 2024, 10:33:01 pm »

Iemand dit ding al in het wild gespot?
Ik vind het een vreemde poging van decathlon; ze blinken uit in redelijke tot goede sport- en kampeerspullen. Maar deze prijs/kwaliteit verhouding vind ik verre van overtuigend (als je geen aanhanger nodig hebt). Zoals al eerder vermeld, een polyester vouwwagen is niet comfortabel. Dat zou prima in katoen moeten kunnen. Of maak 'm dan heel erg licht, zodat deze beter door een EV is te trekken.
Al met al snap ik deze keuze niet en ben ik benieuwd of ik er 1 ooit tegen ga komen (moet er wel bij vermelden dat ik slechts eens in de 10 jaar in Frankrijk op vakantie ga).
De opblaasvariant is er zo op het eerste gezicht niet beter geworden, op de door mij aangehaalde punten. Je zou verwachten dat ze gaan inzetten op vouwwagen die in combinatie met een EV een enorme vooruitgang is, maar daar blinken deze 2 modellen helaas niet in uit. (ik zou ook never nooit een polyester vouwwagen kopen).
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #62 Gepost op: februari 12, 2024, 10:42:22 pm »

Ze maken heel veel polyester tenten en zien dat vouwwagens een succes zijn tegenwoordig en hebben daarom getracht om hun gekende tentaanpak op een aanhangwagen te zetten. Meer moet je er niet achter zoeken denk ik. Daar aanhangwagens niet direct dingen zijn waar ze veel ervaring mee hebben, een zo eenvoudig mogelijk exemplaar gekozen dat dus niet geremd is en zo meer. Minder onderhoud en service door hen aan te bieden.


Maar kan je zeker wel volgen in je commentaar en ook mij overtuigt het niet direct. De tenten die ze aanbieden spreken een totaal ander publiek aan dan vouwwagenpubliek en het laadvermogen is inderdaad veel te laag. Gaat of verdwijnen of ze gaan het concept nog wel aanpassen en leren uit de feedback die ze nu krijgen. Ik vermoed een beetje het laatste. Iets basis op de markt gooien als eerste versie en vooral leren uit de feedback, om daarna een aangepaste versie uit te brengen dat al wat rekening houd met de feedback en zo langzaam maar zeker laten groeien tot iets dat veel gevraagd wordt. Een techniek die voor heel wat producten tegenwoordig wordt toegepast. Eerste mag gerust mislukken, als ze er veel uit leren van wat de markt wil en daar dan op verder bouwen.

Gelogd

Rinusdevos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #63 Gepost op: februari 12, 2024, 10:51:40 pm »

Ben benieuwd wat ze uiteindelijk doen met de feedback (en tot welk publiek ze zich richten). Ze zijn natuurlijk een partij die met gemak wat geld kan storten in de ontwikkeling van zo'n ding en rustig bekijken wat de klanten er mee doen.
Ik had eigenlijk gehoopt dat ze iets lichters zouden gaan maken, dat zou ook beter passen bij de keuze voor polyester m.i.. Of een hele innovatieve katoenen tent, maar kennelijk laten ze dat aan de wat meer noordelijke landen over.

Ik heb overigens ook zo'n polyester tentje van ze (voor de kids). Geweldig ding: https://www.decathlon.nl/p/kampeertent-voor-2-personen-2-seconds-easy-fresh-black/_/R-p-308355?mc=8553541&c=WIT_BLAUW 2 Jaar terug hebben ze er een 'voortent' voor ontwikkeld, net zo geweldig! https://www.decathlon.nl/p/voortent-voor-2-seconds-easy-fresh/_/R-p-335656?mc=8667850
Dat gevoel mist volledig bij de vouwwagen die ze nu hebben gemaakt.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal