Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg  (gelezen 47542 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Qwaqa

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #45 Gepost op: mei 31, 2012, 07:52:20 pm »

maar waarom een cara :ca wegslepen terwijl hij geen overlast veroorzaakt omdat één zure buurman met wie je een keer een aanvaring had, niet te beroerd is om te melden dat je cara :ca of een klapper een dag te lang staat terwijl niemand anders daar moeite mee heeft.
Dat is de standaard 'overlast' redenering. Er is maar één zeurpiet, en verder heeft er écht niemand last van hoor, heus echt waar. Niemand klaagt toch?

Maar waar is geen 'parkeerdruk' meer? Zelfs in ons straatje kan je de auto niet altijd kwijt. En als de buurman dan zijn aanhanger parkeert en er niets mee doet vind ik dat niet altijd fijn.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed

Maar waar is geen 'parkeerdruk' meer? Zelfs in ons straatje kan je de auto niet altijd kwijt. En als de buurman dan zijn aanhanger parkeert en er niets mee doet vind ik dat niet altijd fijn.
De sleutel zit in de omstandigheden en de sociale contacten. Wij hebben op een haar na een parkeerdruk die ons de 'zegen' van betaald parkeren gaat opleveren. Maar als onze buren op het rijtje melden dat ze met hun drie koters de pinksterdagen weg zijn, is er geen hond die erover piept als die cara :ca er na vijf dagen nog steeds staat. Het is een druk gezin met twee fulltimers en drie kids. Als ze het tevoren even melden is daar alle begrip voor. :)
Gelogd

Chelsea01

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk: kampeermiddel : Een Campooz Lazy Jack 2018
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #47 Gepost op: mei 31, 2012, 08:11:43 pm »

Maar daar gaat t ook om; als er overleg is.. is er niks aan de hand.
Als een buurman even meldt dat de wagen wat langer staat, of de caravan in verband met/.. (vul maar in) heb ik alle begrip..
Maar niet doen alsof je neus bloedt en m als het ware negeren dat de wagen daar staat.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #48 Gepost op: mei 31, 2012, 08:21:45 pm »

Dat is de standaard 'overlast' redenering. Er is maar één zeurpiet, en verder heeft er écht niemand last van hoor, heus echt waar. Niemand klaagt toch?

Maar waar is geen 'parkeerdruk' meer? Zelfs in ons straatje kan je de auto niet altijd kwijt. En als de buurman dan zijn aanhanger parkeert en er niets mee doet vind ik dat niet altijd fijn.
Bij ons is het niet anders maar... de meeste hebben 2 auto's en die moeten beiden (het liefst recht) voor de deur, enkelen hebben er dan ook nog een werkauto / busje bij, wij hebben 1 auto en een paar keer per jaar komt de vouwwagen erbij.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #49 Gepost op: mei 31, 2012, 09:06:29 pm »

de meeste hebben 2 auto's en die moeten beiden (het liefst recht) voor de deur,
Zo is dat. Er is in veel gevallen helemaal geen parkeerprobleem, maar een ik-wil-vlak-voor-mijn-deur-parkeren-probleem.  :#
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #50 Gepost op: mei 31, 2012, 09:10:01 pm »

Volgens mij het enige voordeel dat Rozenburg deelgemeente is geworden van Rotterdam.
Nu mag hier de vouwwagen onbeperkt blijven staan :K
Dat wil zeggen, tot iemand een aanvraag gaat doen tot een beperking hiervan in de straat.
Nou moet ik zeggen dat niemand hier ontzettend lang zijn vouwwagen of caravan laat staan,
maar soms komt het bij ons ook zo uit dat hij wat langer staat. Door het weer, opruimen,
schoonmaken, werkrooster van mijn man.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #51 Gepost op: juni 01, 2012, 02:36:16 pm »

Ben ik even blij...

kan de vouwwagen op mijn eigen oprit zetten, met de auto er nog naast :>
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #52 Gepost op: juni 01, 2012, 04:27:37 pm »

Ben ik even blij...

kan de vouwwagen op mijn eigen oprit zetten, met de auto er nog naast :>
Dat is een aardige. Zet ik mijn auto op de oprit en mijn vouwwagen op straat, dan heb ik na 3 dagen een probleem. Maar als ik mijn vouwwagen op de oprit zet en m'n auto in de straat, dan is er niks aan de hand.  :#
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.787
  • Merk: kampeermiddel : Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #53 Gepost op: juni 01, 2012, 05:05:08 pm »

Volgens mij niet als je de vouwwagen dan vanaf de openbare weg ziet staan toch? Die regel geldt bij ons in Alkmaar in elk geval, vindt het overdreven maar het zal vast op meer plaatsen zo werken!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #54 Gepost op: juni 01, 2012, 08:36:26 pm »

Als je vouwwagen op de oprit staat, dan is ie niet uit de openbare ruimte. 'Zichtbaar vanuit de openbare ruimte', daar gaat het om. Ik denk dat dat in alle gemeentes zo is.

Ken voorbeelden vanuit verschillende plaatsen van mensen met een caravan of camper die deze op hun oprit hadden staan. Die kregen een brief van de gemeente dat dat niet mocht. Voor de caravan gold 3 dagen en voor de camper 3 maanden dat deze in de openbare ruimte mochten staan.

Die ene met de camper heeft zijn schutting toen een meter moeten verhogen, zodat de camper niet meer zichtbaar was vanuit de openbare ruimte.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

nikkel1964

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #55 Gepost op: juni 01, 2012, 09:50:05 pm »

Als je vouwwagen op de oprit staat, dan is ie niet uit de openbare ruimte. 'Zichtbaar vanuit de openbare ruimte', daar gaat het om. Ik denk dat dat in alle gemeentes zo is.

Ken voorbeelden vanuit verschillende plaatsen van mensen met een caravan of camper die deze op hun oprit hadden staan. Die kregen een brief van de gemeente dat dat niet mocht. Voor de caravan gold 3 dagen en voor de camper 3 maanden dat deze in de openbare ruimte mochten staan.

Die ene met de camper heeft zijn schutting toen een meter moeten verhogen, zodat de camper niet meer zichtbaar was vanuit de openbare ruimte.

Even nagekeken en gelukkig, bij ons is alleen sprake van "op de openbare weg" en "gemeentegrond". "Zichtbaar vanaf de openbare ruimte" is hier geen criterium. Gelukkig, kan klappie lekker naast de garage bijven staan!  :J

http://www.gemeentenoordenveld.nl/digitaal_loket/leefomgeving/caravan_stallen_op_de_openbare_weg
Gelogd

muis

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #56 Gepost op: juni 01, 2012, 11:47:28 pm »

Zo is dat. Er is in veel gevallen helemaal geen parkeerprobleem, maar een ik-wil-vlak-voor-mijn-deur-parkeren-probleem.  :#
klopt, wij hebben als bijkomstig probleem dat wij in de eerste straat niet betaald parkeren vanuit het centrum dus parkeren ze bij ons voor het winkelen maar ook bewoners uit andere straten.

Blijft toch een rare regeling als hij op je eigen oprit staat en dat dat dan niet mag omdat hij zichtbaar is vanaf de openbare weg
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #57 Gepost op: juni 01, 2012, 11:57:44 pm »

Het gaat er dan om dat je de openbare ruimte verstoort. Kennelijk. Ik vind het ook een idiote regel dat je een aanhanger/vouwwagen/caravan/camper niet zonder beperking op je eigen oprit mag plaatsen. Mijn 2,50, hoge busje mag ik er plaatsen zolang ik wil, maar mijn vouwwagen niet. Idioot.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

muis

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #58 Gepost op: juni 02, 2012, 12:04:21 am »

Amen :J
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #59 Gepost op: juni 02, 2012, 12:18:15 am »

Blijft toch een rare regeling als hij op je eigen oprit staat en dat dat dan niet mag omdat hij zichtbaar is vanaf de openbare weg
In Utrecht is het niet zozeer dat de plaatsing op de oprit zelf verboden zou zijn. Dat is hier (gelukkig) alleen verboden als de plaatsing 'schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente'.
Met een witte cara :ca van 2m30 hoog ga ik die discussie met de gemeente niet aan. Maar als het gaat om de plaatsing van een groene klapper van niet meer dan 1 meter hoog met een bruin zeil erover, omgeven door Hedera Helix, dan vind de gemeente mij in geval van een boete toch echt  onherroepelijk tegenover zich bij de rechter...
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal