Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Uit welke Alpenkreuzer komt deze bermkeuken  (gelezen 3732 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mkleinsevert

  • Gast
Uit welke Alpenkreuzer komt deze bermkeuken
« Gepost op: september 17, 2010, 12:25:44 pm »

Ik kom op marktplaats een foto tegen van een bermkeuken uit een Alpenkreuzer en ik ben zeer benieuwd of iemand deze bermkeuken eerder gezien heeft en bij welk model AK deze keuken geleverd wordt (de adverteerder reageert nm. niet op mijn mails)?
Zelf heb ik een Prestige waarvan de pitten van de bermkeuken vorig jaar gesmolten zijn (drukregelaar waarschijnlijk stuk). Dit jaar hebben we twee electrische platen meegenomen (we hadden 10A op onze plek) en dat ging super. Echt een aanrader. We willen de electrische platen daarom ook blijven gebruiken en het liefst inbouwen in onze originele bermkeuken, maar dat is wel een gedoe. Als die bermkeuken op de foto nu eens op onze AK Prestige zou passen...
Snap je?

PS. Deze bermkeuken zie ik trouwens wel op foto's van wagens van het Duitse moederbedrijf Camptourist. Weet iemand welk model Camptourist overeen komt met de Prestige?
« Laatst bewerkt op: september 17, 2010, 02:00:03 pm door morris »
Gelogd

Artspret

  • Gast
Re:Uit welke Alpenkreuzer komt deze bermkeuken
« Reactie #1 Gepost op: september 17, 2010, 01:22:02 pm »

Volgens mij moet dit een Allure zijn.
Gelogd

mkleinsevert

  • Gast
Re:Uit welke Alpenkreuzer komt deze bermkeuken
« Reactie #2 Gepost op: september 17, 2010, 04:01:11 pm »

Weet iemand welk model Camptourist overeen komt met de Prestige?
Met een beetje internetten kom ik er zelf ook wel achter.. Het antwoord op mijn eigen vraag is de CT-9
Gelogd

mkleinsevert

  • Gast
Re:Uit welke Alpenkreuzer komt deze bermkeuken
« Reactie #3 Gepost op: september 20, 2010, 09:51:40 pm »

Volgens mij moet dit een Allure zijn.
Klopt idd. Artspret. Ik had vandaag contact met iemand die zijn Allure van bouwjaar 1986 op marktplaats had staan, waar nog zo'n bermkeuken in zit. Waarschijnlijk zit deze bermkeuken alleen in de wat oude allures. De nieuwere types hebben allemaal een ingebouwde driepitter met rvs werkblad. Ook kwam ik op marktplaats een Frits Berger?! tegen met eenzelfde soort bermkeuken. Frits Berger is een grote campingwinkel, die schijnbaar de Alpenkreuzer Allure als eigen merk verkocht heeft.
Gelogd

mkleinsevert

  • Gast
Re:Uit welke Alpenkreuzer komt deze bermkeuken
« Reactie #4 Gepost op: september 21, 2010, 09:24:34 pm »

De oude modellen AK Select hebben ook zo'n keuken. De Deur van een Allure past volgens mij op de kar van een Prestige. Ze zijn nm. beide 140x34cm. De kar van een Select heeft de zelfde maten als een Prestige, dus zal de deur van een Select waarschijnlijk ook wel op de kar van een Prestige passen.
« Laatst bewerkt op: september 21, 2010, 09:26:35 pm door morris »
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 485
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re:Uit welke Alpenkreuzer komt deze bermkeuken
« Reactie #5 Gepost op: mei 20, 2011, 03:01:20 pm »

En als het niet past: keukenblokje zit met 4 boutjes aan de deur vast, 2 in de keukenkastjes, en 2 onder de kookplaat/afwasbak. Je zou dus je eigen duer kunnen behouden
Gelogd

mkleinsevert

  • Gast
Re:Uit welke Alpenkreuzer komt deze bermkeuken
« Reactie #6 Gepost op: juni 06, 2011, 01:10:32 pm »

Klop idd. cahummel,
ik heb inmiddels een keuken weten te bemachtigen van een allure en heb overgezet op mijn eigen deur. Past precies.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal