Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Pootje te kort ?  (gelezen 2534 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Pootje te kort ?
« Gepost op: mei 27, 2015, 10:04:26 am »

Vrijdagavond het slaapgedeelte willen opzetten, maar toen ik de achterpootjes ( disselkant) wou laten vallen hielden deze het niet en viel er bijna uit. Gelukkig hulp gehad van 2 man, want het neuswiel kon het niet meer houden. Nog snel de uitdraaipoten uitgedraaid om stabiel te zetten.
Nochtans stond de keukenzijde maar op 93cm en de disselzijde nog niet hoger.
Zou het kunnen dat de pootjes te kort zijn ?
Gelogd

Jonas

  • Gast
Re: Pootje te kort ?
« Reactie #1 Gepost op: mei 28, 2015, 10:19:09 pm »

En vanaf waar heb je de 93cm gemeten?

Gisteren had ik voor het onderhoud aan de remmen de banden 5cm vrij hangen en de val pootjes haalde dat zonder enig probleem.

Groet Jonas
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: Pootje te kort ?
« Reactie #2 Gepost op: mei 28, 2015, 11:32:18 pm »

Ik snap je verhaal niet helemaal.

1 wat bedoel je met dat het neuswiel het niet hield?
2 volgens mij kunnen de val poten er niet uit vallen.

Dat laatste zou ik wel een keer proberen.


Heb je de inbus bouten stevig aangedraaid?
Stevig mag best lomp zijn.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

alis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Pootje te kort ?
« Reactie #3 Gepost op: mei 29, 2015, 09:00:10 pm »

Heb eventjes naar Ad gebeld en hij denkt dat de poot , waar je hem vastdraait ,misschien te veel ingedrukt is waardoor hij niet meer stevig kan vastgedraaid worden. Zou wel kunnen, want ik kan deze op sommige plaatsen voledig indraaien zonder noemenswaardige tegenstand te voelen. Misschien dat de poot daarom scheef kwam te staan ?
Pootje uithalen en kwartslag draaien zou helpen. De vw staat nu in de garage en zal een dezer dagen eens proberen.
93 cm was gemeten op de rand waar het deksel dichtklapt.
Binnen 2 weken ga ik bij Ad langs en dan zou hij eens kijken wat er mis gegaan is.
Normaal zet ik deze in de garage ook makkelijk met de wielen 5cm van de grond, maar de laaste keer zakte de linkerkant aan de disselkant  na 1 dag ook ineens door de poot. k'Heb hem nu maar gewoon laten staan want de kinderen lopen daar ook al eens rond.
Gelogd

hansvaessen

  • Gast
Re: Pootje te kort ?
« Reactie #4 Gepost op: juni 08, 2015, 07:41:51 pm »

maar de laaste keer zakte de linkerkant aan de disselkant  na 1 dag ook ineens door de poot.

Hmm... da's ook niet echt een prettige gedachte als je in die bak ligt te slapen... Iemand dat al meegemaakt? Dan toch maar de draaipoten als backup uitdraaien?
Gelogd

mca2

  • Gast
Re: Pootje te kort ?
« Reactie #5 Gepost op: juni 08, 2015, 08:31:25 pm »

Heb eventjes naar Ad gebeld en hij denkt dat de poot , waar je hem vastdraait ,misschien te veel ingedrukt is waardoor hij niet meer stevig kan vastgedraaid worden.[...]
Ik blijf erbij dat die valpoten een prutsconstructie is, bedacht door een goedwillende amateur met een rare visie. En dan ook nog ontwerpen dat ze vast zitten op wrijving. Lekker stabiel die 500kg kar op 4 klemmende inbusboutjes  ::)

En de instructie op hem waterpas te krijgen met die pootjes gaat vast redelijk werken op vlakterrein. Op een beetje hobbelig veldje lijkt het mij een stuk makkelijker om hem waterpas te stellen met de draaipoten.

Naja, makkelijk praten vanaf de bank, we gaan het over 2 weken meemaken  KK

Gelogd

alis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Pootje te kort ?
« Reactie #6 Gepost op: juni 13, 2015, 09:47:31 pm »

Vandaag bij Ad langsgeweest en zoals ik al had gedacht had hij het weer bij het rechte eind. Pootje kwartslag gedraaid en hij staat nu alweer "te blinken" in onze garage.
Ondertussen ook gemerkt wat ik allemaal fout deed.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal