Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Druppels aan de binnenkant  (gelezen 5932 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jelijn

  • Gast
Druppels aan de binnenkant
« Gepost op: juli 22, 2012, 10:47:34 pm »

Hmmm hebben in de 2 jaar dat we de 4x4 hebben toch al heel wat buien gehad. Dit gehele voorseizoen toch ook aardig wat flinke hoosbuien. Nog nooit nat gehad aan de binnenkant. Staan nu een weekje in de zon in Frankrijk, regent het 100 spatten in een kwartier, hangen alle druppels aan de binnenkant van de tent?! Is dit "uitgesteld doorlekken" van nieuw tentdoek of hebben meerderen dit al eens na een tijdje gehad? Tentdoek te droog ofzo, dat het opnieuw moet "zetten"?! Hebben het met onze vorige vw nl nog nooit meegemaakt......
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re: Druppels aan de binnenkant
« Reactie #1 Gepost op: juli 23, 2012, 12:48:30 am »

wellicht dat het de volgende keer bij een regenbui weer droog is.
zo niet dan denk ik dat je het tentdoek opnieuw moet impregeneren.

je gebruikt toch geen stormbanden???
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: Druppels aan de binnenkant
« Reactie #2 Gepost op: juli 23, 2012, 09:57:49 am »

Nee, geen stormbanden. De natte druppels zitten ook verspreid over het hele dak.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Druppels aan de binnenkant
« Reactie #3 Gepost op: juli 23, 2012, 10:59:04 am »

Ik zou persoonlijk nieuw (onbehandeld) katoen doek beslist niet gaan impregneren, onbehandeld (ten kate) katoen doek is voor zeer lange tijd water afstotend en dicht, dus impregneren is altijd een last option.
Wat wellicht mogelijk is, dat door de warmte er waterdamp tegen het door de regen afgekoelde tentdak condeseert en druppels vormd. Dat zie je vaker bij klappers die of geen of los grondzeil hebben liggen, die hebben 'avonds en s'morgens lastg van dauw tegen het dak en de ramen van de voortent door het afkoelen van het doek. Let maar eens op, als het erg warm is en het regend kortstondig dan zie je de waterdamp boven wegen en velden hangen en condenseren.
Gelogd

villeke

  • Gast
Druppels aan de binnenkant
« Reactie #4 Gepost op: juli 23, 2012, 01:20:41 pm »

Ik zou persoonlijk nieuw (onbehandeld) katoen doek beslist niet gaan impregneren, onbehandeld (ten kate) katoen doek is voor zeer lange tijd water afstotend en dicht, dus impregneren is altijd een last option.
Wat wellicht mogelijk is, dat door de warmte er waterdamp tegen het door de regen afgekoelde tentdak condeseert en druppels vormd. Dat zie je vaker bij klappers die of geen of los grondzeil hebben liggen, die hebben 'avonds en s'morgens lastg van dauw tegen het dak en de ramen van de voortent door het afkoelen van het doek. Let maar eens op, als het erg warm is en het regend kortstondig dan zie je de waterdamp boven wegen en velden hangen en condenseren.

Helemaal mee eens. Condensvorming likt mij het meest waarschijnlijk.
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: Druppels aan de binnenkant
« Reactie #5 Gepost op: juli 23, 2012, 05:09:11 pm »

Maar het is hier echt kurk en kurkdroog. Het heeft hier al een hele poos niet geregend (Alleen die paar regendruppels gisteren.) en koelt 's avonds niet veel af, slapen met alles open. Ik vraag me dan af waar die condens vandaan zou komen.  Het is verder gisteravond weer droog geweest dus niet kunnen zien of en meer zou "lekken". Wachten op meer regen zal de enige optie zijn....
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Druppels aan de binnenkant
« Reactie #6 Gepost op: juli 23, 2012, 05:12:16 pm »

Maar het is hier echt kurk en kurkdroog. Het heeft hier al een hele poos niet geregend (Alleen die paar regendruppels gisteren.) en koelt 's avonds niet veel af, slapen met alles open. Ik vraag me dan af waar die condens vandaan zou komen.  Het is verder gisteravond weer droog geweest dus niet kunnen zien of en meer zou "lekken". Wachten op meer regen zal de enige optie zijn....

misschien ben ik wel beinvloed door het natte klimaat in NL, en is condens niet de reden. sproei anders tent nog eens nat en kijk wat er gebeurt.
Gelogd

The Foxes

  • Gast
Re: Druppels aan de binnenkant
« Reactie #7 Gepost op: juli 31, 2012, 05:22:06 pm »

"Kurk en kurkdroog"......toch niet met wat champagneflessen aan het schudden geweest, de avond ervoor?
Dan kan ik me ook voorstellen dat je het niet meer weet ;)
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Druppels aan de binnenkant
« Reactie #8 Gepost op: juli 31, 2012, 05:46:46 pm »

Is niets mis mee hoor. Moet gewoon opnieuw dichtslaan en dan heb je geen last meer. Heb je plastic in de voortent liggen? Want dat houd het vocht uit de bodem tegen.
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: Druppels aan de binnenkant
« Reactie #9 Gepost op: augustus 01, 2012, 10:59:55 am »

Champagne gedronken......ja dat was het! Kwam bij de slijter in St Tropez zo'n grote fles tegen, die moest ik gewoon hebben, de volgende ochtend lag hij inderdaad vreemd genoeg leeg onder de wagenbak, Thanks! Ik heb het antwoord gevonden  :) (nu weet ik ook weer waarom mijn portemonnee zo leeg was....)

En ja er ligt wel een plastic zeiltje in de voortent alleen dat vocht in de grond.....ik ben het nog niet tegen gekomen, behalve dan als mijn  W:omvalt...... Het doek zal inderdaad gewoon opnieuw moeten dichtslaan misschien juist door de felle zon en de droogte?!  Zal er volgend jaar aan denken als we de vw weer in Nederland opzetten. Voor de komende weken hier nog geen regen voorspeld.....
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal