Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: komt Roadmaster Family S door de 100 km TUV keuring  (gelezen 8586 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

villeke

  • Gast
komt Roadmaster Family S door de 100 km TUV keuring
« Gepost op: juli 30, 2012, 07:38:28 pm »

een vraagje: ik lees op http://www.tuv-nord.nl/tempo-100-ontheffing/tempo-100-ontheffing-/voorwaarden dat 1 van de voorwaarden voor een 100 km ontheffing in Duitsland is dat de vouwwagen is voorzien van hydraulische schokbrekers. Naar mijn weten heeft de RM dat niet en dus voldoet daarmee niet aan de minimale eisen van de een 100 km keuring. Wie weet of dit klopt en zijn er mensen die ervaring met deze keuring hebben icm een Roadmaster??

op de genoemde website lees ik bij de FAQ tevens het volgende:
Ik heb geen schokdempers onder mijn caravan/vouw-/aanhangwagen zitten; kan ik toch ontheffing krijgen?
Ja, dat is mogelijk maar het zal maar weinig voorkomen omdat de maximaal toelaatbare massa van de caravan of aanhanger niet groter mag zijn dan 30% van het massa ledig gewicht of massa rijklaar van het trekkende voertuig. Dit is eventueel van toepassing op vouwwagens.

Hieruit begrijp ik dat je in dat geval je vouwwagen met een Hummer moet trekken anders kom je ten alle tijde boven die 30% uit. Of snap ik het nu niet?
« Laatst bewerkt op: juli 30, 2012, 07:41:11 pm door villeke »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: komt Roadmaster Family S door de 100 km TUV keuring
« Reactie #1 Gepost op: juli 30, 2012, 11:40:38 pm »

Dat lees je helemaal goed, een Hummer of anders een inie minie klein klapkarretje...

Aan de andere kant, zoek even op het forum op 'tempo 100'. Dan lees je erg veel reacties van zowel voor- als tegenstanders. Die sticker is niet zaligmakend in ieder geval.
Gelogd

villeke

  • Gast
komt Roadmaster Family S door de 100 km TUV keuring
« Reactie #2 Gepost op: juli 31, 2012, 07:54:31 am »

Thnx. Ik kreeg de vraag van een potentiƫle koper van mijn RM. Ik zal nog eens snuffelen op het forum.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: komt Roadmaster Family S door de 100 km TUV keuring
« Reactie #3 Gepost op: juli 31, 2012, 09:19:15 am »

Even een dealer raadplegen die deze keuring uitvoerd, o.a Erica in Zeist. Zij kunnnen het wel uitleggen.
Henk
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re: komt Roadmaster Family S door de 100 km TUV keuring
« Reactie #4 Gepost op: juli 31, 2012, 07:11:45 pm »

Gewoon naar Frankrijk gaan, daar mag je zonder sticker een redelijke snelheid rijden. (ik noem hier maar niet hoe hard je mag, dat zou weer tot andere discussies leiden)
Gelogd

villeke

  • Gast
komt Roadmaster Family S door de 100 km TUV keuring
« Reactie #5 Gepost op: juli 31, 2012, 07:39:17 pm »

Even een dealer raadplegen die deze keuring uitvoerd, o.a Erica in Zeist. Zij kunnnen het wel uitleggen.
Henk

Thnx. Zal ik eens doen.
Gelogd

villeke

  • Gast
komt Roadmaster Family S door de 100 km TUV keuring
« Reactie #6 Gepost op: juli 31, 2012, 07:40:04 pm »

Gewoon naar Frankrijk gaan, daar mag je zonder sticker een redelijke snelheid rijden. (ik noem hier maar niet hoe hard je mag, dat zou weer tot andere discussies leiden)

Weet ik. Maar het gaat in dit geval specifiek om Duitsland.
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: komt Roadmaster Family S door de 100 km TUV keuring
« Reactie #7 Gepost op: augustus 05, 2012, 02:57:26 pm »

We zijn dit jaar voor het eerst met onze klappert op vakantie gegaan. Onderweg in het begin lekker 80 gereden (max snelheid Duitsland) om te verkennen wat de vouwwagen doet achter de auto, vervolgens met de vrachtauto's mee 90 cruisen en halverwege overgeschakeld naar 100. De vouwwagen (Conway Cambridge DL) lag perfect achter de auto (Astra H 2005) en we hebben nergens problemen gehad. Op de terugweg een politieauto ingehaald met dik 90 op de navigatie en geen centje pijn.

Ik weet het, je gaat het opzoeken, maar als je je voor de rest een beetje normaal gedraagt in het verkeer, zul je weinig tot geen last hebben van de lange arm der wet.
Tijdens ons verblijf in Oostenrijk kwam ik er pas achter hoe die mensen aan die stickers "100" kwamen. Uiteindelijk besloten dit jaar deze sticker aan te vragen voor onze wagen.

Heeft een RM dan helemaal geen schokbrekers? Misschien kun je er zelf schokbrekers tussen zetten. Als je zoekt naar een auto met een vergelijkbare aslast, kun je op die manier wel je papiertje halen als je auto niet 3x zo swaar is als je klappert.

Ik wil hiermee niemand aanzetten tot asociaal of onbehoorlijk weggedrag of beunwerk, het is maar een idee in een poging mee te denken.

Groeten,
Mischa
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: komt Roadmaster Family S door de 100 km TUV keuring
« Reactie #8 Gepost op: augustus 06, 2012, 12:22:52 pm »


Heeft een RM dan helemaal geen schokbrekers?

Groeten,
Mischa

Even ter info

Veel aanhangers hebben rubbergeveerde torsieassen (of staalgeveerd). Hierbij zit in de as een set van drie rubberstrengen die de beweging / vering opvangen. Rubber geeft ook gelijk de dempende werking.
Van de rubbers zie je misschien de uiteindes een paar cm uit de as komen verder zie je weinig.

Voor de tempo 100 keuring moet de wagen zijn uitgerust hydraulische schokdempers dit zijn de losse dempers vergelijkbaar met die van je auto en zijn duidelijk zichtbaar onder de wagen.

Ik heb Een paar maanden geleden ook dempers gemonteerd. Niet zozeer voor de tempo 100 maar voor het weggedrag, hij ligt nu veel rustiger achter de auto en vooral bij inhalen van vrachtauto's ben ik niet meer bang voor zwabberen.
Ik ben misschien wel een uitzondering op de meeste leden hier, ik heb de dempers onder onze oude cara :ca gemonteerd en die was toch best gevoelig bij inhalen. Maar ook bij klappers zal het rijgedrag verbeteren.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: komt Roadmaster Family S door de 100 km TUV keuring
« Reactie #9 Gepost op: augustus 06, 2012, 01:10:33 pm »

Pas op de laatste Roadmasters (vanaf 2008 ofzo) zijn bevestigingspunten voor schokbrekers gemaakt. Op de eerdere types is het volgens RM niet mogelijk schokbrekers te monteren.
Ik zou in duitsland gewoon iets van 100 rijden.
In Frankrijk reed ik eerst rustig 100/110. Het enige wat er gebeurde was licht deinen. Later de snelheid opgevoerd naar 120/130 behalve als de weg echt slecht werd.  Niks aan de hand hoor. Wat zou er ook moeten gebeuren?
Gelogd

krebster

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: komt Roadmaster Family S door de 100 km TUV keuring
« Reactie #10 Gepost op: juli 23, 2018, 09:44:21 pm »

Vanaf 2008 inderdaad eenvoudig, heb bij vervangen banden meteen schokbrekers laten monteren en de Tempo 100 keuring laten uitvoeren.
Kosten voor alles (schokbrekers, nieuwe banden, beurt en keuring) 350 euro dus qua prijs valt het wel mee
Gelogd

elianmars

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 145
  • Merk Vouwwagen: RM Runner S 1998
Re: komt Roadmaster Family S door de 100 km TUV keuring
« Reactie #11 Gepost op: juli 24, 2018, 07:14:50 pm »

Met een oudere lukt het ook, hoor  :O

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19949.0

Inmiddels zo'n 5000 km mee gereden en tot volle tevredenheid  :)
Gelogd

krebster

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: komt Roadmaster Family S door de 100 km TUV keuring
« Reactie #12 Gepost op: juli 25, 2018, 11:34:08 am »

Weet ik, jullie project was aanleiding om het ook te doen :J
We hadden eerder al bij roadmaster zelf gevraagd of dit kon, maar daar kregen we moeilijk verhaal over aanpassen remmen en verlichting,
en dat het minimaal 1000 euro ging kosten en eigenlijk onzin was die je niet nodig had.
Dit voorjaar aanhangerboer om de hoek gevraagd en geen enkel probleem........ en een stuk minder kosten :>
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: komt Roadmaster Family S door de 100 km TUV keuring
« Reactie #13 Gepost op: juli 25, 2018, 07:16:08 pm »

Weet ik, jullie project was aanleiding om het ook te doen :J
We hadden eerder al bij roadmaster zelf gevraagd of dit kon, maar daar kregen we moeilijk verhaal over aanpassen remmen en verlichting,
en dat het minimaal 1000 euro ging kosten en eigenlijk onzin was die je niet nodig had.
Dit voorjaar aanhangerboer om de hoek gevraagd en geen enkel probleem........ en een stuk minder kosten :>
Ad van roadmaster weet wel waar hij over praat. En ja bij hem kost het meer maar wel kwaliteit

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal