Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jametic bedprobleem  (gelezen 3890 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

benner

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 60
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
  • Spacerfan
Jametic bedprobleem
« Gepost op: juli 31, 2012, 11:23:58 am »

Wij zijn sinds 1 jaar in bezit van een Jametic, die wij bij Vervat  Rotterdam hebben gekocht en uit 2008 stamt.Als ik alle berichten lees mag ik blij zijn dat wij relatief weinig klachten hebben.Gelukkig maar want Vervat bestaat inmiddels niet meer en garantie is er dus niet meer.
Wij hebben echter een probleem en dat is dat het bed niet goed horizontaal  blijft staan, volgens mij komt dit door de gasveer die de hoek omhoog trekt.Als je er eenmaal op ligt is het bed wel vlak maar het maakt veel herrie.Ik heb al met een scheerlijn het bed aan de grond getrokken, lukt echter maar deels. Heeft iemand een goede tip hoe dit te verhelpen is?
Hoe kun je trouwens achterhalen welk bouwjaar de vouwwagen heeft?


Alvast bedankt,

Groeten Maarten Rapporteer aan de beheerder
 Labels: --------------- Voeg label toe:  jametter .
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Jametic bedprobleem
« Reactie #1 Gepost op: juli 31, 2012, 12:56:15 pm »

Bij de nieuwere jametics ik denk bij die van jou zou een grote  haring moeten zitten om het bed vast te zetten. Als je onder de bedplank kijkt zit daar een soort van spanbandje (dat ook gebruikt wordt voor het dichtklappen en vastzetten van het bed) dat je los moet maken en deze kun je met die grote haring vastmaken. Alleen als de grond erg drassig is heeft deze haring niet veel nut en moet je een ander alternatief zoeken.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Jametic bedprobleem
« Reactie #2 Gepost op: juli 31, 2012, 12:58:01 pm »

Het bouwjaar zou je kunnen achterhalen door op de dissel te kijken daar staat vaak een jaartal op. Hier kan een jaar verschil tussen zitten. De dissel wordt namelijk eerder gemaakt, omdat daarna pas de gehele wagen wordt afgewerkt
Gelogd

twingo2

  • Gast
Re: Jametic bedprobleem
« Reactie #3 Gepost op: juli 31, 2012, 04:39:14 pm »

Was zaterdag bij Campolife in Heinenoord en die hebben de garantie overgenomen van Vervat!!!
Misschien kan je het daar proberen of ze een oplossing ervoor weten.
Gelogd

benner

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 60
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
  • Spacerfan
Re: Jametic bedprobleem
« Reactie #4 Gepost op: juli 31, 2012, 05:21:12 pm »

Top, dank voor jullie reakties, ik ga ermee aan de slag.

Groeten Maarten

Nb: ondanks alle berichten mbt Jamet-Jametic kwaliteit, die van ons bevalt prima en heeft al heel wat weertypes voor de kiezen gehad.
Enig nadeel vind ik het losse grondzeil, die van ons was een van de laatsten zonder i nritszeil, voor de rest zeer tevreden.


Groeten  Maarten
Gelogd

chefkok

  • Gast
Re: Jametic bedprobleem
« Reactie #5 Gepost op: augustus 18, 2012, 10:46:24 pm »

Was zaterdag bij Campolife in Heinenoord en die hebben de garantie overgenomen van Vervat!!!

Goedenavond, is dit bericht juist? Wij hebben namelijk afgelopen jaar (vlak voordat Vervat failliet ging) een nieuwe Jamet gekocht en het zou wel prettig zijn (hopelijk niet nodig!) om ergens terecht te kunnen.

Mvg,

Koert
Gelogd

Purk2000

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: Jametic
Re: Jametic bedprobleem
« Reactie #6 Gepost op: augustus 18, 2012, 10:55:43 pm »

Dit probleem hebben wij ook. Hierover is al eerder geschreven.
Met de nodige oplossingen.
Wij gebruiken nu ook een zware 'geitenpen' met sjorband.
Werkt prima, bed blijft mooi horizontaal staan.
Even de zoekfunctie gebruiken en zoeken op "Gasveer aan Jametic".
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jametic bedprobleem
« Reactie #7 Gepost op: augustus 19, 2012, 07:43:30 am »

In een eerder Topic heb ik vorig jaar al aangegeven hoe ik dit had opgelost. Ik heb een stevige en grote platte haring genomen en daaraan een sjorband gemaakt. Je slaat de haring schuin in de grond onder het bed, richting de wagenbak. De bestaande band die aan het bed zit pst goed in de sjorband die ik aan de haring heb gemaakt. Op die manier kun je het bed goed vastsjorren zonder al te veel moeite. Neem wel een grote stevige haring, die goed vast in de grond blijft zitten. dat voorkomt veel ergernis. Doe het nu al 3 jaar zo en gaat erg goed.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal