Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Wel of niet koken in de vouwwagen?  (gelezen 5627 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AlieO

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
Wel of niet koken in de vouwwagen?
« Gepost op: augustus 02, 2012, 12:40:44 pm »

Ik vraag me af of er mensen zijn die echt koken in de vouwwagen. Zelf ben ik hier, in verband met kleine kinderen, geen fan van. De keuken staat dus buiten. In Spanje niet echt een probleem.
Volgend jaar wil ik echter ook in de meivakantie met de vouwwagen weg, binnen Nederland of Belgie. Dan is het waarschijnlijk beter om de keuken overdekt te hebben.
Hebben er mensen ervaring met koken in de vouwwagen? Of iemand die een andere oplossing weet?

Groet, Alie
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: Wel of niet koken in de vouwwagen?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 02, 2012, 12:54:03 pm »

Aan een Combi Camp (en er zijn nog andere vw's die dit type keuken hebben) zit de keuken vast aan, je kookt dus altijd minstens onder de luifel en als je de tent helemaal opzet in de voortent. Het enige nadeel is misschien de damp tegen het dak. Maar een vw is een gebruiksvoorwerp voor mij, heb er persoonlijk geen probleem mee en voorlopig is er aan het dak niks te merken van het koken.
Wat is trouwens het verschil voor de kinderen dat de keuken binnen of buiten staat, opletten moet je in beide gevallen.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Wel of niet koken in de vouwwagen?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 02, 2012, 12:55:06 pm »

Wij hebben in het voorjaar ook gewoon in de vouwwagen gekookt. Ik weet niet hoe klein de kinderen zijn die van ons zijn 2 en 4 en geen problemen mee gehad.

Wat je ook zou kunnen doen de keuken toch buiten zetten en daar overheen een tarp ofzo spannen.
Gelogd

marijke brinkman

  • Gast
Re: Wel of niet koken in de vouwwagen?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 02, 2012, 01:02:15 pm »

ik kook ook gewoon binnen hoor ! 2 kleine meisjes van 6 bij me maar die zijn tot het eten klaar is niet in de buurt van de keuken , verboden gebied .
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Wel of niet koken in de vouwwagen?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 02, 2012, 01:29:30 pm »

In onze Jametic 8 jaar lang in de voortent gekookt. Was niets aan het dak te zien. En met de kids in de buurt nooit een probleem. Nu kook ik onder de luifel. Ook hier geen problemen. De stoom van het koken verspreid zich voldoende.
Gelogd

DannyST

  • Gast
Wel of niet koken in de vouwwagen?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 02, 2012, 01:47:23 pm »

maar die zijn tot het eten klaar is niet in de buurt van de keuken , verboden gebied .

Lijkt mij ook. Onze dochter van 3 mocht ook gewoon niet in de buurt van de keuken komen; en dat was notabene in een caravan.

Ik had meer angst tijdens het koken op de Cadac buiten. Daar rende ze nog wel eens langs als je stond te koken maar ook daarbij aangegeven dat het off limits was.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Wel of niet koken in de vouwwagen?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 02, 2012, 01:48:39 pm »

Ook ik heb een Combi-Camp dus qua koken geen keuze waar ik de keuken neer zet. Maar voor mijn gevoel is binnen juist veiliger dan buiten? Vaste, herkenbare plek: tijdens het koken verboden gebied. Buiten staat een keuken als een losstaand iets met naar mijn mening een grotere kans van 'over het hoofd zien'.
Gelogd

Borissie

  • Gast
Re: Wel of niet koken in de vouwwagen?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 02, 2012, 03:17:22 pm »

Wij koken ook gewoon in de vouwwagen. Prettig om zelf de wind onder controle te hebben en juist om een afscherming te hebben voor de kinderen.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Wel of niet koken in de vouwwagen?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 02, 2012, 03:25:04 pm »

Met de odyssee altijd binnen gekookt onze zoon was toen 2.
Nu met de kyte ook gewoon koken nooit probleem geweest.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

villeke

  • Gast
Re: Wel of niet koken in de vouwwagen?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 02, 2012, 09:21:15 pm »

lekker binnen koken, een vw heeft voldoende ventilatie (is eigenlijk een soort grote afzuigkap :H). In de voortent van onze roadmaster gaat dat meer dan prima.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal