Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: vrijdag eerste keer opzetten nieuwe jamet louisiana  (gelezen 6093 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

twingo2

  • Gast
vrijdag eerste keer opzetten nieuwe jamet louisiana
« Gepost op: augustus 06, 2012, 02:30:19 pm »

Wij gaan vrijdag voor de eerste keer een weekend weg met onze nieuwe jamet louisiana. Nou ja weg we blijven in onze woonplaats maar gaan hier op een camping staan. Heeft iemand nog tips of juist wat we niet moeten doen qua opzetten van de tent. Is onze eerste keer dat we met een vw gaan!!!
Doen jullie eigenlijk een zeil onder de voortent voor beschadigingen aan je grondzeil???
Gelogd

Patrickvanw

  • Gast
vrijdag eerste keer opzetten nieuwe jamet louisiana
« Reactie #1 Gepost op: augustus 06, 2012, 07:38:39 pm »

Sowieso altijd een zeil, vocht, vuil en beschadigen...

Veel succes :)
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: vrijdag eerste keer opzetten nieuwe jamet louisiana
« Reactie #2 Gepost op: augustus 06, 2012, 07:57:01 pm »

Mijn tip: samenwerken en niet te kritisch over het resultaat zijn. De eerste keer stond onze trigano als een vaatdoek, maar hij stond wel en wij waren zeker dat we het op vakantie ook voor elkaar zouden krijgen.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: vrijdag eerste keer opzetten nieuwe jamet louisiana
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2012, 07:59:32 pm »

succes met opzetten. Wij hadden er altijd een anti-worteldoek onderliggen, maar zo'n dun plastic zeiltje is ook voldoende. worteldoek kun je meerdere keren gebruiken en daar zakt het water meteen doorheen. Bij zo'n ander zeiltje moet je weer gaatjes gaan prikken anders heb je kans op een soort van waterbed effect.
Gelogd

rinslll

  • Gast
Re: vrijdag eerste keer opzetten nieuwe jamet louisiana
« Reactie #4 Gepost op: augustus 06, 2012, 08:04:02 pm »

Wij hebben zondag voor het erst een louisiana opgezet, ook zonder enige vw ervaring en dat ging goed vonden wij.

De stokken waren al wel gemarkeerd met tape maar alles vlgs de beschrijving gedaan.

Waar we achterkwamen is dat een opstapje handig is en voor je de tent vast gaat zetten even alle ritsen enzo doen.

Dat waren wel de belangrijkste dingen denk ik wat wij tegen kwamen.
Gelogd

rinslll

  • Gast
Re: vrijdag eerste keer opzetten nieuwe jamet louisiana
« Reactie #5 Gepost op: augustus 08, 2012, 09:16:18 pm »

Wij gaan m vrijdag voor t eerst opzetten op een camping hier in de buurt, net ff geboekt, ben benieuwd.

Dan wordt t serieus ;)

Vraagje; hoeveel mensen met een vouwwagen gaan ook weleens voor een weekendje weg?
Want ik hoor her en der dat dat niet de moeite waard is.

Leek me eigenlijk wel wat bij goed en lekker weer straks in het voorjaar.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: vrijdag eerste keer opzetten nieuwe jamet louisiana
« Reactie #6 Gepost op: augustus 08, 2012, 09:23:00 pm »

Wij gaan zeker wel eens een weekendje weg. Wel vanaf een vrijdag tot zondag, want anders vind ik het inderdaad niet de moeite waard. Ik wil op zondag ook weer niet al te laat thuis zijn als ik de volgende dag weer moet werken en de kinderen naar school moeten, maar je moet wel weer alle bagage inpakken en opruimen. Dat is in mijn ervaring het meeste werk.

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: vrijdag eerste keer opzetten nieuwe jamet louisiana
« Reactie #7 Gepost op: augustus 08, 2012, 10:02:15 pm »

Wij gaan m vrijdag voor t eerst opzetten op een camping hier in de buurt, net ff geboekt, ben benieuwd.

Dan wordt t serieus ;)

Vraagje; hoeveel mensen met een vouwwagen gaan ook weleens voor een weekendje weg?
Want ik hoor her en der dat dat niet de moeite waard is.

Leek me eigenlijk wel wat bij goed en lekker weer straks in het voorjaar.
Meerdere keren per jaar.
Maar heb er ook wel de vouwwagen voor.
Maar dan neem je niet veel mee en zet niet de hele spul op dan ben je nog sneller.
Want je spullen kosten het meeste tijd over het algemeen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: vrijdag eerste keer opzetten nieuwe jamet louisiana
« Reactie #8 Gepost op: augustus 08, 2012, 10:58:30 pm »

Wij gaan zeker wel eens een weekendje weg. Wel vanaf een vrijdag tot zondag, want anders vind ik het inderdaad niet de moeite waard. Ik wil op zondag ook weer niet al te laat thuis zijn als ik de volgende dag weer moet werken en de kinderen naar school moeten, maar je moet wel weer alle bagage inpakken en opruimen. Dat is in mijn ervaring het meeste werk.
wij gaan ook vaker per jaar wel eens een weekend weg, heerlijk toch, daar heb je een vw voor  :J
En alle bagage valt best mee, alle kampeerspullen blijven in de vw zitten dus alleen een kratje met wat levensmiddelen en wat kleding in de auto, vw uit de garage, aankoppelen en wegwezen. Dat is voor mij juist één van de vele voordelen van een vouwwagen  :>
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Qwaqa

  • Gast
Re: vrijdag eerste keer opzetten nieuwe jamet louisiana
« Reactie #9 Gepost op: augustus 08, 2012, 11:12:24 pm »

Doen wij niet anders, maar met groot gezin is het toch altijd op een of andere manier best wel weer veel, ondanks dat wij echt geen grote pakkers zijn.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: vrijdag eerste keer opzetten nieuwe jamet louisiana
« Reactie #10 Gepost op: augustus 08, 2012, 11:48:39 pm »

Wij gaan ook geregeld een weekeindje weg hoor, dit jaar voor de grote vakantie al 4 keer een aantal daagjes weggeweest, daar hebben we hem voor toch!

En ja dan is het ff werk om op te zetten maar dat vinden wij geen probleem. we worden er steeds handiger/sneller in.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Richard

  • Gast
Re: vrijdag eerste keer opzetten nieuwe jamet louisiana
« Reactie #11 Gepost op: augustus 09, 2012, 06:48:12 am »

Ook wij gaan regelmatig wat weekendjes weg.
Zowel in het vroege voorjaar  met kans op vorst als in het late najaar.
We zetten dan alleen de wagenbak met luifel op. eventueel neem ik de tarp mee en sluit daarmee de voor kant wat af tegen de wind.
Kratje eten en een tas met kleren..meer heb ik niet nodig.
Wel laat ik de voortent tuis met de stokken ( wel ervoor zorgen dat je genoeg en de juiste stokken mee neemt ::))

en idd het meeste spul ligt in de vw dus opruimen valt wel mee...
Zorg wel dat je gasfles voldoende gevuld is ( na- en voorjaar) ivm vorst en koken.
Gelogd

rinslll

  • Gast
Re: vrijdag eerste keer opzetten nieuwe jamet louisiana
« Reactie #12 Gepost op: augustus 12, 2012, 08:46:51 pm »

Bedankt nog voor jullie reacties, wij waren er dus het weekend even tussenuit.

Het viel me nog steeds mee qua opzetten en afbreken.
Het afbreken hebben we afgelopen dinsdag namelijk niet heel handig gedaan (qua voortent) maar ging vandaag al een stuk soepeler.

Het is bij ons goed gegaan maar nu komt de caravan van een collega ook te koop en hier gaan we toch ook nog serieus naar kijken om diverse redenen dus het is nog even de vraag of ik hier nog legaal mag blijven ;)

Heb er iig al veel geleerd want er staan zoveel tips en tricks en ook voor de algemen campingzaken ;)
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: vrijdag eerste keer opzetten nieuwe jamet louisiana
« Reactie #13 Gepost op: augustus 12, 2012, 08:52:57 pm »

nu komt de caravan van een collega ook te koop en hier gaan we toch ook nog serieus naar kijken
Zo snel mogelijk ook even uit proberen om het verschil te ervaren en zo te ontdekken wat je het fijnst vindt. Nu heb je de kans en zit alles nog fris in je systeem.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal