Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: opzetten dakota outdoor  (gelezen 3030 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thijsovergoor

  • Gast
opzetten dakota outdoor
« Gepost op: augustus 11, 2012, 02:08:44 pm »

Mede Jametic-ers,

Vandaag geeprobeerd mijn 2e-hands Jametic Outdoor Dakota op te zetten.
Het uitklappen ging prima, net als het keukentje van de wagen koppelen.
Maar dan. Ik wilde de stokken uit de wagen trekken om de voortent op te zetten. Klopt het dat deze stokken niet vast gemaakt kunnen worden aan het frame van de wagen? Aan de stokken zitten wel koppelingetjes die je moet in drukken, maar aan het frame zitten niet de gaatjes waar deze in zouden moeten/kunnen vallen...

Iemand ervaring?

Thanks,

Thijs
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: opzetten dakota outdoor
« Reactie #1 Gepost op: augustus 11, 2012, 02:11:44 pm »

Gebruik je dan wel de juiste buis? Bij onze vorige vw waren er 2 frames en soms begon ik met het verkeerde frame. Het kan ook zijn dat je nu bv de buis van de luifel vast hebt.
Gelogd

thijsovergoor

  • Gast
Re: opzetten dakota outdoor
« Reactie #2 Gepost op: augustus 11, 2012, 03:42:32 pm »

@nunogconway  Dat denk ik wel.... de luifel is apart verpakt en deze stokken zaten in het frame.
Gelogd

petertje1970

  • Gast
Re: opzetten dakota outdoor
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2012, 07:29:39 pm »

Hoi Thijs,

Het klopt hoor de pennetjes zijn er alleen voor om te voorkomen dat de buis weer in de andere buis schuift als je de tent spant.
Ik heb de buis altijd op het eerste pennetje staan het spannen doe ik dan met de volgende met het soort oogje/vleugelmoertje er aan.

hopelijk heb je hier wat aan succes,Peter
Gelogd

Remco Heeringa

  • Gast
Re: opzetten dakota outdoor
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2012, 03:07:48 pm »

Hoi Thijs, Peter heeft gelijk na het opzetten van de vw. Kun je de drie stokken uittrekken. Om bij het opspannen van de voortent geen terug schuivende stok te gebruiken zitten daar deze pinnen voor. Zelf kies ik ervoor om zoveel (dus 3) pinnetjes in de stang te laten zitten zodat het buizenframe niet te zwaar belast wordt! Succes met opzetten!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal