Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: hoe grondzeil in voortent jamet arizona??  (gelezen 3860 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Super Bobo

  • Gast
hoe grondzeil in voortent jamet arizona??
« Gepost op: augustus 17, 2012, 01:06:22 pm »

Hallo allemaal,

Net terug van de vakantie in Zuid-Frankrijk.
Voor de eerste keer echt weg met de klapkar. Het ging allemaal heel goed en hebben 1 ochtendje een buitje gehad.
Wagen, voortent en luifel zijn allemaal waterdicht bleek bij dit buitje.
Alleen kwam er wel water op ons grondzeil te staan (in de voortent)
Ik had in de voortent grondzeil neergelegd met daarop tenttapijt en vervolgens het grondzeil verder getrokken (dus ook onder de luifel).
Hierdoor viel de regen ook een beetje op het grondzeil onder de luifel, waardoor het water vervolgens op het grondzeil onder de luifel naar de voortent liep.

Nu dacht ik dat ik voortaan geen grondzeil meer onder de luifel doe maar alleen zo'n tapijt (met van die gaatjes).
Hoe doen jullie dat??

 
Gelogd

ILOnA_013

  • Gast
Re: hoe grondzeil in voortent jamet arizona??
« Reactie #1 Gepost op: augustus 17, 2012, 01:37:01 pm »

wij leggen alleen grondzeil in de voortent, met daarop het tenttapijt. Onder de luifel leggen wij niks, geen grondzeil, maar ook geen tenttapijt. Lekker met de voetjes op het gras :#
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2012, 01:40:29 pm door ILOnA_013 »
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: hoe grondzeil in voortent jamet arizona??
« Reactie #2 Gepost op: augustus 17, 2012, 04:20:46 pm »

Mijn eerste gedachte bij het lezen van de titel van het topic was; Op de grond natuurlijk :#

Het grondzeil, onder de luifel zou ik alleen gebruiken als je  de voorwand in de luifel ritst,
gebruik je de luifel echt als luifel, laat dan het grondzeil weg, en gebruik gaatjes tapijt, (ik zou gaan voor goedkoop grof tapijt, en niet voor bijv Bolon, omdat dit eigenlijk te dicht is, waardoor je blijft vegen I:).

Gelogd

oscar

  • Gast
Re: hoe grondzeil in voortent jamet arizona??
« Reactie #3 Gepost op: augustus 17, 2012, 09:34:26 pm »

Wij hadden voor heen ook Arizona en wij hadden in de voortent een grondzeil met een airbarrier met daar op tenttapijt. Dit werkte perfect en houd
het regenwater goed tegen.
Onder de luifel hadden we alleen tenttapijt met gaatjes.

Link van het grondzeil:
http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/tenttapijt-grondzeil/airbarrier-dry-camper.html
Gelogd

Super Bobo

  • Gast
Re: hoe grondzeil in voortent jamet arizona??
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2012, 03:52:46 pm »

Ok bedankt voor de info. Dus geen grondzeil in de luifel of alleen een tenttapijtje

trouwens je had het over het inritsen van zijwanden van de luifel.
Nu hebben wij nog geen zijwanden bij de luifel maar ik heb gezien dat er ook geen ritsen zitten in de luifel waar een eventuele zijwand aan geritst kan worden.
Hoe werkt dat met de zijwanden van de luifel?? (arizona uit 2007)
Gelogd

ILOnA_013

  • Gast
Re: hoe grondzeil in voortent jamet arizona??
« Reactie #5 Gepost op: augustus 18, 2012, 03:58:47 pm »

bij hebben een louisiana uit 94, maar de zij wanden die daar bij zitten, klik je vast, met van die haakjes, aan het frame en onder met een paar haringen. Dan het flapje van de voor tent er over heen vouwen en hij is dicht
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal