Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: opklapbaar neuswiel Aart Kok Livingstone  (gelezen 9172 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AhD1

  • Gast
opklapbaar neuswiel Aart Kok Livingstone
« Gepost op: augustus 27, 2012, 08:44:56 pm »

Wij zijn sinds een jaar in het bezit van een Livingstone, nu hebben we een wat vervelende ervaring met  drempels, op zich is de combinatie achter onze skoda fabia greenline prima (alhoewel hulpveren misschien toch nog een keer aangeschaft gaan worden) maar we komen toch regelmatig drempels tegen die ondanks langzaam nemen een aanvaring krijgen met het neuswiel. Nu was ik benieuwd of er al mensen zijn die een opklapbaar neuswiel hebben geplaatst op een livingstone of andere vergelijkbaar model. En welk type neuswiel dan aan te raden valt. Ik ben benieuwd naar de ervaringen
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: opklapbaar neuswiel Aart Kok Livingstone
« Reactie #1 Gepost op: augustus 27, 2012, 09:49:47 pm »

Je zou ook het neuswiel eraf kunnen halen, is maar een kleine makkelijke handeling. I:
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: opklapbaar neuswiel Aart Kok Livingstone
« Reactie #2 Gepost op: augustus 27, 2012, 10:27:07 pm »

Maar je kunt het wiel toch zo hoog optrekken dat het boven de beugel onder de dissel komt te zitten?
Ik hoor eerder een ruw schhhh-geluid van die beugel over die drempel dan van het neuswiel.
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: opklapbaar neuswiel Aart Kok Livingstone
« Reactie #3 Gepost op: augustus 28, 2012, 08:44:27 am »

In een ander topic schreef ik al:

Ik draai mijn neuswiel altijd zover op dat deze nog net vrijdraaiend is en in de rijrichting (=parallel aan dissel/trekhaak) .. ja hij staat dan wel iets lager maar kan bij drempels en zeer grote gaten in wegdek (lees offroad rijden) wel meedraaien/rijden. zo voorkom je ook slijtplekken zodat hij ook nog makkelijk meerolt bij plaatsen vw op de camping. Soms hoor je hem al de grond raken maar geen problemen.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

AhD1

  • Gast
Re: opklapbaar neuswiel Aart Kok Livingstone
« Reactie #4 Gepost op: augustus 28, 2012, 08:52:22 am »

Maar je kunt het wiel toch zo hoog optrekken dat het boven de beugel onder de dissel komt te zitten?
Ik hoor eerder een ruw schhhh-geluid van die beugel over die drempel dan van het neuswiel.

Hij steekt dan nog behoorlijk onder de dissel uit zie foto, en met een fabia greenline is dat in basis al niet erg hoog
Gelogd

AhD1

  • Gast
Re: opklapbaar neuswiel Aart Kok Livingstone
« Reactie #5 Gepost op: augustus 28, 2012, 09:06:33 am »

Zie hier de beschadiging na een drempel
Gelogd

AhD1

  • Gast
Re: opklapbaar neuswiel Aart Kok Livingstone
« Reactie #6 Gepost op: augustus 28, 2012, 09:08:26 am »

zie hoogte onder de dissel
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: opklapbaar neuswiel Aart Kok Livingstone
« Reactie #7 Gepost op: augustus 28, 2012, 09:32:05 am »

Dat neuswiel kan n.m.m verder omhoog:


En dan zie je ook dat het hoger komt te liggen dan de beschermende beugel.
De hoogte lijkt op de twee foto's verschillend, maar dat heeft te maken met het perspectief. (Ik kan voor het maken van de foto niet zo veel afstand houden ten opzichte van de dissel dat het perspectief geen rol meer speelt).
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2012, 12:21:06 pm door Frankie »
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: opklapbaar neuswiel Aart Kok Livingstone
« Reactie #8 Gepost op: augustus 28, 2012, 09:33:51 am »

Dat is inderdaad wel heel erg laag zeg, ik zou het wiel met de buis ervanaf halen.
Van die opklabbare wielen zijn ook handig maar ik denk dat die (gezien de constructie van de bevestiging aan de dissel) ook nog te laag zal zitten.

Even een plaatje bij het praatje. Je ziet dat de buis en het wiel toch nog een stuk onder het bevestigingsplaatje zit (is natuurlijk logisch) en dat is in jouw geval nog te veel ben ik bang.

Duur zijn ze trouwens niet echt.

http://www.aanhangerstore.nl/detail/90405/zwaar__neuswiel_opklapbaar.htm
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

falcon

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: -
opklapbaar neuswiel Aart Kok Livingstone
« Reactie #9 Gepost op: augustus 28, 2012, 10:55:16 am »

Citaat van: AhD1
zie hoogte onder de dissel
Op wat voor hoogte zit jouw trekhaak? Of is je auto zo zwaar beladen dat de achtervering volledig ingeveerd is? De minimale hoogte hart kogel tot wegdek is 35 cm...
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: opklapbaar neuswiel Aart Kok Livingstone
« Reactie #10 Gepost op: augustus 28, 2012, 01:22:17 pm »

De minimale hoogte hart kogel tot wegdek is 35 cm...
Die is voor dit probleem volgens mij niet zo heel erg relevant. Zoals je op de foto's ziet, is de koppeling in feite (en ook nog eens met afstandsplaten) bovenop de dissel gemonteerd. Daardoor ligt de dissel zelf (en daarmee de plek waar het neuswiel op gemonteerd zit) een stuk lager dan de  koppeling c.q. de kogel.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: opklapbaar neuswiel Aart Kok Livingstone
« Reactie #11 Gepost op: augustus 28, 2012, 02:19:54 pm »

Tja, dat het achterste diep doorhangt bij volle belading, is een typische fabia combi kwaal (maar ook de seat's en polo's hebben er last van). Wij hebben uiteindelijk besloten om een setje hulpveren te plaatsen en jongens wat een verbetering. Zelfs bij een disseldruk van bijna 60 kg en volbeladen fabje (met dakkoffer) blijft de dissel voldoende hoog, en raak je geen drempel meer (natuurlijk wel gewoon langzaam aan de drempels over). Het rijgedrag (beladen/onbeladen) wordt er niet negatief door beinvloed, alleen komt de kont onbeladen ca. 1 cm hoger te liggen dan zonder hulpveren. Een setje hulpveren afhankelijk van het merk kost je tussen de 200 en 400 euri inclusief montage (ze liggen er binnen een uurtje onder).
De MAD verenset is het meest verkocht (wordt ook standaard aangeboden door de skoda dealer) maar ook gelijk het duurst, de verenset van Carsupport voldoen ook en zijn een stukje goedkoper.
Gelogd

falcon

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: -
opklapbaar neuswiel Aart Kok Livingstone
« Reactie #12 Gepost op: augustus 28, 2012, 09:15:37 pm »

Die is voor dit probleem volgens mij niet zo heel erg relevant. Zoals je op de foto's ziet, is de koppeling in feite (en ook nog eens met afstandsplaten) bovenop de dissel gemonteerd. Daardoor ligt de dissel zelf (en daarmee de plek waar het neuswiel op gemonteerd zit) een stuk lager dan de  koppeling c.q. de kogel.
dat is een minder handige constructie, maar dan nog steeds geldt dat bij een zwaar beladen auto de trekhaak dichter bij de weg komt waardoor het neuswiel eerder de grond zal raken. Dus die 35 cm moet t met een vol beladen auto nog steeds minimaal zijn en anders de tip van hulpveren opvolgen!
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: opklapbaar neuswiel Aart Kok Livingstone
« Reactie #13 Gepost op: augustus 28, 2012, 09:36:55 pm »

dat is een minder handige constructie, maar dan nog steeds geldt dat bij een zwaar beladen auto de trekhaak dichter bij de weg komt waardoor het neuswiel eerder de grond zal raken. Dus die 35 cm moet t met een vol beladen auto nog steeds minimaal zijn en anders de tip van hulpveren opvolgen!
Dat ben ik met je eens. Maar ik had niet begrepen dat je de trekhaak in belaste toestand bedoelde, want ik ben d'r niet op afgericht dat een trekhaak zakt als je aankoppelt, omdat bij mijn Berlingo bestel uit de aard der zaak die kogel qua hoogte nauwelijks een krimp geeft. Zelfs niet als ik d'r met mijn ruim 100 kg op ga staan.
Maar dan nog moet -als je naar de foto kijkt- het wiel van de OP n.m.m. zeker zo'n 6-8 cm verder opgetrokken kunnen worden, zodat als er al iets op de verkeersdrempel botst, dat eerder die U-vormige beugel is.
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2012, 10:05:05 pm door Frankie »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: opklapbaar neuswiel Aart Kok Livingstone
« Reactie #14 Gepost op: augustus 29, 2012, 07:59:19 pm »

Toevallig zag ik afgelopen vakantie wat er ook kan gebeuren. Een caravan kwam los van de kogel, meest waarschijnlijk doordat het neuswiel op de grond klapte.
Ik haal het neuswiel er vanaf, want het neuswiel komt onder de beugel uit die op mijn VW zit, en heeft vergelijkbare schade als de fotos hierboven van toen ik het niet heb gedaan.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal