Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Country , luifel opzetten..wat een gedoe  (gelezen 10504 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jgense

  • Gast
Country , luifel opzetten..wat een gedoe
« Gepost op: september 17, 2012, 08:19:42 am »

Combi Camp Valley (2009) demonstration video (1/3)
Net ff dit filmpje gekregen ivm mijn twijfel tussen de cocoon en een combi camp..
Maar wat een gedoe zeg die luifel opzetten van die combi camp...
Toch?
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Country , luifel opzetten..wat een gedoe
« Reactie #1 Gepost op: september 17, 2012, 08:34:18 am »

Combi Camp Valley (2009) demonstration video (1/3)
Net ff dit filmpje gekregen ivm mijn twijfel tussen de cocoon en een combi camp..
Maar wat een gedoe zeg die luifel opzetten van die combi camp...
Toch?

Nee hoor. In de praktijk laat je de luifel aan de wagen vast geritst zitten. De stokken schuiven uit het frame, twee tussenstokken en twee staanders erbij en het doek er over heen trekken. Dit kost je een paar minuten. Dit filmpje komt uit een serie van drie en, hoewel het gemaakt is door CC, zijn de reacties van CC-bezitters nogal gemengd zal ik maar zeggen ;-)

Laat het je eens demonstreren bij een dealer hoe het werkelijk gaat.
Gelogd

jgense

  • Gast
Re: Country , luifel opzetten..wat een gedoe
« Reactie #2 Gepost op: september 17, 2012, 09:11:59 am »

komt wat amateuristisch over in filmpje.. bij luifel lijkt het wel alsof je een bungalow tent gaat opzetten.
Het leek bij de Cocoon allemaal wat simpeler die luifel maar ik kan me vergissen.
Jeroen.. die nog steeds niet weet of ie voor een cocoon moet gaan of een cc


Nee hoor. In de praktijk laat je de luifel aan de wagen vast geritst zitten. De stokken schuiven uit het frame, twee tussenstokken en twee staanders erbij en het doek er over heen trekken. Dit kost je een paar minuten. Dit filmpje komt uit een serie van drie en, hoewel het gemaakt is door CC, zijn de reacties van CC-bezitters nogal gemengd zal ik maar zeggen ;-)

Laat het je eens demonstreren bij een dealer hoe het werkelijk gaat.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Country , luifel opzetten..wat een gedoe
« Reactie #3 Gepost op: september 17, 2012, 09:25:29 am »

komt wat amateuristisch over in filmpje..

Helemaal mee eens. Vandaar de tip om, niet alleen voor een CC maar ook voor de Cocoon, eens naar een dealer af te reizen en daar de boel eens in werkelijkheid te bekijken  ;)
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Country , luifel opzetten..wat een gedoe
« Reactie #4 Gepost op: september 17, 2012, 11:58:39 am »

Ben met NielsP eens.
Ga kijken.

en betreft de luifel van de cc valt dat wel mee althans de halve luifel dan.
stokken zitten in de wagen vast eruit trekken doek omslaan vast zetten en klaar.
dat kost echt geen 5min.
Je moet ook deel 2 en 3 bekijken.
Volgens mij bij deel 3 word de verkorte luifel gezet (die kan je laten zitten ook met in en uitklappen).
Combi-Camp - Instructie video 3/3
« Laatst bewerkt op: september 17, 2012, 12:05:23 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Stori

  • Gast
Re: Country , luifel opzetten..wat een gedoe
« Reactie #5 Gepost op: september 17, 2012, 12:31:14 pm »

Helemaal met NielsP eens, wij trekken rond en zetten dagelijks de luifel op. Het doek over het dak trekken en mee in-en uitklappen, zo gefikst. En het grote voordeel: wordt het 's avonds wat frisser of gaat het regenen, dan kan je de zijstukken inritsen. Daar moet je wel wat haringen slagen in tegenstelling tot de luifel. Maar vaak doen we dat niet.
Gelogd

emce

  • Gast
Re: Country , luifel opzetten..wat een gedoe
« Reactie #6 Gepost op: september 17, 2012, 12:48:57 pm »

Hallo,

wij hebben net een maand geleden een CCC gekocht en even in de tuin geoefend op het opzetten van de luifel : dat viel goed mee (ook voor newbies als wij)
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re: Country , luifel opzetten..wat een gedoe
« Reactie #7 Gepost op: september 17, 2012, 09:11:33 pm »

Toen wij nog niet wisten wat we wilde, hebben we ook dit filmpje gezien en dachten in eerste instantie de cc valt af, inderdaad wat een gedoe. Totdat we op de beurs alles in het echt hebben gezien. Dan krijg je pas echt een goed idee hoe alles in werkelijk gaat. Het is voor ons een cc country geworden, de luifel laten wij er aanzitten. Je klapt de vw open, de 3 stokken trek je naar voren, daar bevestig je 3 kniestukjes 2 dwarsstukken en op de hoeken 2 poten aan en dat is alles, luifel doek eroverheen en klaar.
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Country , luifel opzetten..wat een gedoe
« Reactie #8 Gepost op: september 18, 2012, 11:08:34 am »

Je maakt wat mij betreft vreemde keuzes Jeroen. Aan de ene kant moet je vouwwagen het liefst met één druk op de knop vanzelf uitklappen, maar aan de andere kant wil je geen keuken om zelf met een campinggaspitje te gaan prutsen.

Nou ja, ieder zijn voorkeur natuurlijk, maar ik vind het wel een beetje vreemd.
Gelogd

Annex

  • Gast
Re: Country , luifel opzetten..wat een gedoe
« Reactie #9 Gepost op: september 18, 2012, 05:34:13 pm »

Is dat wel een Country op het filmpje? Wij hebben sinds dit seizoen een Country maar die is anders dan die op het filmpje.
On Topic: het opzetten van de luifel is echt niet moeilijk. Vooral niet als je hem zoals al eerder gezegd met inklappen eraan laat zitten.

Succes met je keuze!
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Country , luifel opzetten..wat een gedoe
« Reactie #10 Gepost op: september 18, 2012, 09:48:19 pm »

Is dat wel een Country op het filmpje? Wij hebben sinds dit seizoen een Country maar die is anders dan die op het filmpje.

Op het filmpje is een Valley, te herkennen aan het dwarse bed als optie. Maar het is ook een ouder model, zowel de Valley als de Country hebben een andere voortent (dezelfde dus).
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal