Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Meeste bagage ruimte en geschikt voor met 2 kleine kids  (gelezen 8717 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jgense

  • Gast
Meeste bagage ruimte en geschikt voor met 2 kleine kids
« Gepost op: september 17, 2012, 04:13:30 pm »

Hallo
Welke CC heeft nu meeste bagageruimte en is meest geschikt voor gezin met 2 ouders en 2 kids (1 en 3).
Country of Valley.

Gr
Jeroen
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Meeste bagage ruimte en geschikt voor met 2 kleine kids
« Reactie #1 Gepost op: september 17, 2012, 04:29:45 pm »

Hallo
Welke CC heeft nu meeste bagageruimte en is meest geschikt voor gezin met 2 ouders en 2 kids (1 en 3).
Country of Valley.

Gr
Jeroen

Wat 'kids' betreft: geen verschil in de wagens.
Wat 'bagage" betreft: ongeveer even veel. Alleen, zoals eerder gezegd, bij de standaard Valley ligt een deel boven op het bed, bij de Country en de Valley met verhoogd bed ligt de bagage onder het bed. De Valley met verhoogd bed heeft, door het ontbreken van wielkasten, iets meer ruimte.

Achtergrond: de Valley en de Country zijn in principe dezelfde wagens. Alleen heeft de Country 14" wielen tov de 13" van de Valley. Om deze wielen kwijt te kunnen zijn er wielkasten gebouwd. Daarom heeft de Country een verhoogd bed, om het boven de wielkasten uit te tillen. Dat gaf weer het probleem dat het tentframe lastiger was kwijt te raken en dus is ook het bed van de Country iets kleiner gemaakt zodat het tentframe ?m het bed heen past bij het inklappen. Later werd ook de Valley leverbaar met verhoogd bed.

Om het nog wat completer te maken: de CC is ook verkrijgbaar met dwars geplaatst bed. Dit kost iets meer werk bij het opzetten maar heeft als extra dat je dan naast het 'hoofdbed' nog een smal kinderbed hebt waar één kind in zou passen.

Wil je twee kinderen een slaapplek geven dan is de gastencabine ideaal. Blijft zitten bij het inklappen en heeft je een extra ruimte van (uit mijn hoofd) 2 bij 1.40 meter.

Kortom: het verschil tussen beide wagens zit eigenlijk alleen in de plek waar je je bagage laat. Voor de rest zijn opties en dergelijke tegenwoordig zowat gelijk. Op basis daarvan geeft ik zelf de voorkeur aan een Country, maar dat komt omdat wij ook meerdere campings aandoen tijdens een vakantie en daarnaast veel weekendjes weg gaan. Dan speelt 'snelheid' een wat grotere rol dan wanneer je drie weken op zelfde plek blijft staan.
« Laatst bewerkt op: september 17, 2012, 04:34:26 pm door NielsP »
Gelogd

jgense

  • Gast
Re: Meeste bagage ruimte en geschikt voor met 2 kleine kids
« Reactie #2 Gepost op: september 17, 2012, 04:38:47 pm »


Heel  fijn en duidelijk verhaal!!
Maar waarom is de country sneller qua opzetten?


Wat 'kids' betreft: geen verschil in de wagens.
Wat 'bagage" betreft: ongeveer even veel. Alleen, zoals eerder gezegd, bij de standaard Valley ligt een deel boven op het bed, bij de Country en de Valley met verhoogd bed ligt de bagage onder het bed. De Valley met verhoogd bed heeft, door het ontbreken van wielkasten, iets meer ruimte.

Achtergrond: de Valley en de Country zijn in principe dezelfde wagens. Alleen heeft de Country 14" wielen tov de 13" van de Valley. Om deze wielen kwijt te kunnen zijn er wielkasten gebouwd. Daarom heeft de Country een verhoogd bed, om het boven de wielkasten uit te tillen. Dat gaf weer het probleem dat het tentframe lastiger was kwijt te raken en dus is ook het bed van de Country iets kleiner gemaakt zodat het tentframe ?m het bed heen past bij het inklappen. Later werd ook de Valley leverbaar met verhoogd bed.

Om het nog wat completer te maken: de CC is ook verkrijgbaar met dwars geplaatst bed. Dit kost iets meer werk bij het opzetten maar heeft als extra dat je dan naast het 'hoofdbed' nog een smal kinderbed hebt waar één kind in zou passen.

Wil je twee kinderen een slaapplek geven dan is de gastencabine ideaal. Blijft zitten bij het inklappen en heeft je een extra ruimte van (uit mijn hoofd) 2 bij 1.40 meter.

Kortom: het verschil tussen beide wagens zit eigenlijk alleen in de plek waar je je bagage laat. Voor de rest zijn opties en dergelijke tegenwoordig zowat gelijk. Op basis daarvan geeft ik zelf de voorkeur aan een Country, maar dat komt omdat wij ook meerdere campings aandoen tijdens een vakantie en daarnaast veel weekendjes weg gaan. Dan speelt 'snelheid' een wat grotere rol dan wanneer je drie weken op zelfde plek blijft staan.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Re: Meeste bagage ruimte en geschikt voor met 2 kleine kids
« Reactie #3 Gepost op: september 17, 2012, 06:00:46 pm »

Heel  fijn en duidelijk verhaal!!
Maar waarom is de country sneller qua opzetten?
opzetten maakt niet uit denk ik.
Meer dat je bij de klappen eerst je bagage van het bed moet halen voor je in je bedje kan kruipen.
En waar zet je dan de bagage neer als op de deksel nog kinderen moeten liggen.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: september 17, 2012, 07:27:33 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

nikkel1964

  • Gast
Re: Re: Meeste bagage ruimte en geschikt voor met 2 kleine kids
« Reactie #4 Gepost op: september 17, 2012, 07:00:56 pm »

opzetten maakt niet uit denk ik.
Meer dat je bij de vallen eerst je bagage van het bed moet halen voor je in je bedje kan kruipen.
En waar zet je dan de bagage neer als op de deksel nog kinderen moeten liggen.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Daar zit inderdaad het verschil  :J
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Meeste bagage ruimte en geschikt voor met 2 kleine kids
« Reactie #5 Gepost op: september 17, 2012, 07:40:43 pm »

Daar zit niet (altijd) het verschil, wij hebben een standaard Valley (modeljaar 2011) en ook die heeft gewoon standaard een verhoogd bed...............als ie dat overigens niet had gehad dan waren we voor een CCC gegaan en hadden we de disselbak er af gehaald (want daar staan bij ons de fietsen) en die kunnen daar (als het moet) blijven staan bij het uitklappen.
Als je ze op de deksel hebt staan dan moeten ze er af (drager kan wel blijven zitten).
« Laatst bewerkt op: september 17, 2012, 07:46:25 pm door nunogconway »
Gelogd

amontillado

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2012, IQ
Re: Meeste bagage ruimte en geschikt voor met 2 kleine kids
« Reactie #6 Gepost op: september 17, 2012, 07:48:48 pm »

haha... en zo wordt een ogenschijnlijk eenvoudige vraag toch nog lastig  8).

Samenvattend:
- Country
    - Verhoogd bed = Bagage onder bed
    - Disselbak  = Meer ruimte maar daarmee moeten wel de Fietsen bovenop het rek
- Valley
    - verhoogd bed optie, standaard laag bed = Bagage op bed = Spullen van bed voor je kunt slapen
    - Standaard geen disselbak maar daardoor wel de mogelijkheid om fietsen op dissel te zetten

Wij hebben een vergelijkbaar gezin (2 volwassen, 2 kinderen van 2 & 3) en redden het prima met de ruimte. Ik heb in de auto alleen de kleding, rest zit in de CC.
Gastencabine kan eventueel eraan blijven zitten bij inklappen waardoor ook de bak inclusief gasten cabine snel staat. Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat wij het niet doen, bij 1 overnachting liggen de kinderen gewoon op luchtbed op de klep/deksel.
« Laatst bewerkt op: september 17, 2012, 07:51:40 pm door amontillado »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Meeste bagage ruimte en geschikt voor met 2 kleine kids
« Reactie #7 Gepost op: september 17, 2012, 08:35:32 pm »

Daar zit niet (altijd) het verschil, wij hebben een standaard Valley (modeljaar 2011) en ook die heeft gewoon standaard een verhoogd bed

Dat de Valley ook met verhoogd bed verkrijgbaar is had ik al gemeld in mijn eerdere reactie. Ik wist alleen niet dat dat tegenwoordig standaard is. Afgelopen zomer was ik nog bij dealer B&A en daar hadden de Valley's nog een laag bed. Het maakt het verschil tussen de Valley en Country wel ?rg klein ondertussen...  ;)
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Meeste bagage ruimte en geschikt voor met 2 kleine kids
« Reactie #8 Gepost op: september 17, 2012, 11:07:54 pm »

Volgens mij is dat niet standaard hoor... Wij hebben november 2011 voor de country gekozen mede vanwege het hoge bed.
Valley had standaard laag bed, en volgens mij nu nog steeds. Ik heb wel op de site van Aart Kok actiemodellen voorbij zien komen voor de standaard prijs met verhoogd bed. Volgens mij waren dit speciale uitvoeringen.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Meeste bagage ruimte en geschikt voor met 2 kleine kids
« Reactie #9 Gepost op: september 17, 2012, 11:11:09 pm »

Volgens mij is dat niet standaard hoor... Wij hebben november 2011 voor de country gekozen mede vanwege het hoge bed.
Valley had standaard laag bed, en volgens mij nu nog steeds. Ik heb wel op de site van Aart Kok actiemodellen voorbij zien komen voor de standaard prijs met verhoogd bed. Volgens mij waren dit speciale uitvoeringen.

Dat klinkt mij een stuk bekender in de oren... Maar goed: de vraag was het verschil tussen Valley en Country. Dat k?n dus het bed zijn  ;) maar het verschil is verder qua wagen dus minimaal. Het zit in de opties die bij de één standaard zijn en bij de ander niet.
Gelogd

jgense

  • Gast
Re: Re: Meeste bagage ruimte en geschikt voor met 2 kleine kids
« Reactie #10 Gepost op: september 18, 2012, 08:31:35 am »


Die kinderen slapen toch in gastencabine?
Wat je zegt is dat er onder country bed veel meer bagageruimte is, ook wanneer de vouwwagen ontvouwen is.

opzetten maakt niet uit denk ik.
Meer dat je bij de klappen eerst je bagage van het bed moet halen voor je in je bedje kan kruipen.
En waar zet je dan de bagage neer als op de deksel nog kinderen moeten liggen.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Re: Meeste bagage ruimte en geschikt voor met 2 kleine kids
« Reactie #11 Gepost op: september 18, 2012, 08:44:14 am »

Die kinderen slapen toch in gastencabine?
Wat je zegt is dat er onder country bed veel meer bagageruimte is, ook wanneer de vouwwagen ontvouwen is.
Voor langer tijd idd gasten cabine.
Maar voor een overnachting moet je het bed leeg maken en de spullen op de deksel zetten waar eigelijk dan de kinderen liggen voor een overnachting.
Of je moet voor een overnachting gastencabine plaatsen of bijzet tentje plaatsen.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

jgense

  • Gast
Re: Re: Meeste bagage ruimte en geschikt voor met 2 kleine kids
« Reactie #12 Gepost op: september 18, 2012, 09:53:06 am »

ja er schijnen dus bij de valley nog een hoop kratten OP het bed te kunnen liggen.
Maar als je bed gebruikt moet je die kratten weer ergens stallen.. niet echt handig dan...


Voor langer tijd idd gasten cabine.
Maar voor een overnachting moet je het bed leeg maken en de spullen op de deksel zetten waar eigelijk dan de kinderen liggen voor een overnachting.
Of je moet voor een overnachting gastencabine plaatsen of bijzet tentje plaatsen.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Meeste bagage ruimte en geschikt voor met 2 kleine kids
« Reactie #13 Gepost op: september 18, 2012, 09:55:48 am »

Precies! Vonden wij ook.
Gelogd

amontillado

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2012, IQ
Re: Re: Meeste bagage ruimte en geschikt voor met 2 kleine kids
« Reactie #14 Gepost op: september 18, 2012, 11:30:33 am »

ja er schijnen dus bij de valley nog een hoop kratten OP het bed te kunnen liggen.
Maar als je bed gebruikt moet je die kratten weer ergens stallen.. niet echt handig dan...
Dat is hierboven al enkele malen aangegeven. De valley heeft standaard een laag bed met beperkte ruimte onder het bed om spullen te stallen, de rest van de bagage gaat bovenop het bed. De valley met verhoogd bed en de country hebben het bed hoger waardoor je onder het bed de spullen stalt en bovenop het bed niks (behalve dekbed oid).
Ik denk dat je het beste even naar de wagens, cocoon en cc kunt gaan kijken want daarmee wordt het een stuk duidelijker. Het wordt volgens mij nu moeilijker gemaakt dan het is.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal