Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra  (gelezen 16111 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NOOBrainer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok kariba
kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Gepost op: november 13, 2012, 01:08:41 pm »

Hallo,

voor mijn aart kok kariba (zelfde bak als gerjak?) ben ik op zoek naar kratjes die tussen de banken in kunnen.
Nu geeft aart kok als bak maat op:215 x 70 x 25.  echter, de mooie curver kratjes zijn te hoog en te breed en kunnen niet via de achterkant naar binnen worden geschoven. erg jammer, want met deze maat zouden er precies 10 inpassen. Na meten bleek de maat ietsje af te wijken:215x ca68x ca 23cm...
de versteviging balkjes in de lattenbodem zijn net iets lager. waardoor inschuiven niet gaat en een effectieve hooget overblijft van ca 23 cm.  misschien heeft deze hoogte ook te maken met het feit dat er een lounge bank in zit. de breedte is 70cm, maar de deksel van de zijvakken steekt 1cm uit waardoor 2x35cm cm niet past, zie plaatje...
Laden met een opgeklapt bed werkt waarschijnlijk wel, maar dan moet de hele kar uitgeklapt worden, en das nou net niet de bedoeling
nu ben ik op zoek naar een maat die er wel mooi in/onder door past. iemand ervaring? met dit type bak?
ben al een tijdje aan het rondkijken, maar óf de bakken zij te laag, of de breedte levert een hoop 'loze' ruimte op. Mocht iemand wel kratjes hebben gevonden die 'zuigend' passen dan hoor ik dit graag.
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #1 Gepost op: november 15, 2012, 09:44:15 pm »



Rako bakken zijn 22 cm hoog en daarna puzzelen
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #2 Gepost op: januari 06, 2013, 03:46:36 pm »


Rako bakken zijn 22 cm hoog en daarna puzzelen

dat zijn dan wel de 20 L bakken (LxBxH : 400x300x220 mm) of de 40 en 90 L, maar dan wordt LxB erg groot. Curver heeft dezelfde afmetingen voor wat betreft de 20 L. De 30 L past misschien wel achter in de bak onder de lattenbodem? Want er uit schuiven lukt dan toch niet?
Gelogd

NOOBrainer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok kariba
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #3 Gepost op: januari 14, 2013, 08:19:24 am »

probleem met de 30 liter bakken is dat ze wel passen als je plaatst terwijl je het bed opklapt. Eruit schuiven met bed omlaag lukt niet omdat dan de overdwarse versteviging balken te laag zijn... err?g vervelend... op zich wel een oplossing voor te vinden, maar was benieuwd wat mensen met eenzelfde aanhanger/bak voor bakken gebruiken...
Gelogd

villeke

  • Gast
kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #4 Gepost op: januari 14, 2013, 09:01:42 am »

Binnenkort krijgen wij onze CC flexi en de bak daarvan is dezelfde als de kavango. Ik denk dat wij een combi van 20 en 30 L boxen gaan gebruiken. De 30 L voor achterin en de 20 L voor voorin om zo erin en eruit te kunnen schuiven.
Gelogd

villeke

  • Gast
kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #5 Gepost op: januari 14, 2013, 09:02:33 am »

Ik heb zelfs al een schemaatje gemaakt maar heb dat even niet bij de hand.
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #6 Gepost op: januari 14, 2013, 07:14:55 pm »

en nu wel  :# :#:

Gelogd

villeke

  • Gast
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #7 Gepost op: januari 14, 2013, 07:15:44 pm »

en nog 1:
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #8 Gepost op: januari 14, 2013, 07:16:56 pm »

ik denk dat de tweede afbeelding onze werkelijkheid gaat benaderen om zodoende ook nog ruimte over te houden voor stokken, kuipgrondzeil, luifel, etc...
Gelogd

Emmer

  • Gast
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #9 Gepost op: januari 20, 2013, 01:20:48 pm »

Bij een Aart Kok met loungebed is de indeling wel anders dan op de tekening en op de foto. Daar lopen de twee banken door tot achter.
Misschien dat de hoogte ook nog net een centimetertje kan schelen bij wel of geen loungebed ?
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #10 Gepost op: januari 20, 2013, 01:36:23 pm »

Bij een Aart Kok met loungebed is de indeling wel anders dan op de tekening en op de foto. Daar lopen de twee banken door tot achter.
Misschien dat de hoogte ook nog net een centimetertje kan schelen bij wel of geen loungebed ?

mee eens. Deze indeling geldt alleen voor de varianten zonder loungebed. Of de hoogte anders is, dat durf ik niet te zeggen.
Gelogd

NOOBrainer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok kariba
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #11 Gepost op: januari 22, 2013, 12:31:41 pm »

de hoogte scheelt idd net één á twee centimeter. doordat het bed 'vouwbaar' is, is de bodem verdeeld in 3 secties. elke sectie heeft een verstevigingsbalk overdwars, net zo laag als de (volgens mij) de voorkant van de normale bodem. misschien dat ik binnenkort een blokje multiplex onder de afsteuning leg, dan komt de bodem net iets hoger..
Gelogd

NOOBrainer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok kariba
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #12 Gepost op: januari 22, 2013, 12:34:13 pm »

ik denk dat de tweede afbeelding onze werkelijkheid gaat benaderen om zodoende ook nog ruimte over te houden voor stokken, kuipgrondzeil, luifel, etc...

voor de buizen heb ik een rioolpijp onder de bak gemonteerd. wel even opletten met je remstang. deze heeft de neiging om tegen de pijp te komen. even de brander erop, en de pijp kun je een deukje geven. stukje dakbedekking erop, mocht je stang ooit tegen de de pijp slaan, dan zit er niet meteen een gat in.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=9899.0
in de chassis balken zitten al sleufgaten, de beugels kun je er zo tegenaan 'bouten'.
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2013, 12:35:46 pm door NOOBrainer »
Gelogd

villeke

  • Gast
kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #13 Gepost op: januari 22, 2013, 11:51:39 pm »

voor de buizen heb ik een rioolpijp onder de bak gemonteerd. wel even opletten met je remstang. deze heeft de neiging om tegen de pijp te komen. even de brander erop, en de pijp kun je een deukje geven. stukje dakbedekking erop, mocht je stang ooit tegen de de pijp slaan, dan zit er niet meteen een gat in.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=9899.0
in de chassis balken zitten al sleufgaten, de beugels kun je er zo tegenaan 'bouten'.

Ik had jouw constructie al eens met belangstelling gelezen. Ik hoop dat het aantal stokken bij de flexi meevalt. Zodra we hem hebben opgehaald ga ik nadenken over de indeling icm de daarvoor benodigde ruimte.
Gelogd

NOOBrainer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok kariba
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #14 Gepost op: januari 28, 2013, 08:43:23 am »

Ik had jouw constructie al eens met belangstelling gelezen. Ik hoop dat het aantal stokken bij de flexi meevalt. Zodra we hem hebben opgehaald ga ik nadenken over de indeling icm de daarvoor benodigde ruimte.
alle eer aan martijn, hij is geestelijk vader van deze oplossing, alleen heb ik zelf nog wat verbeterpuntjes aangebracht.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal