Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra  (gelezen 16108 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #15 Gepost op: februari 12, 2013, 08:50:19 pm »

Wij zijn juist heel bewust gestopt met de vele kratjes en over grotendeels gestapt naar grote degelijke weekendtassen. Alleen voor boodschappen maken we gebruik van 2 kratjes. Deze plaatsen we als laatste in de vouwwagen, zodat je tevens wat extra gewicht in de kont hebt.

Voornaamste reden is ook, dat wij een loungebank hebben en je inderdaad de extra verstevigingsbalkjes hebt. Ook lopen de banken helemaal helemaal door tot de dissel. Dan zijn kratjes een drama, want die passen gewoon niet zoals jij het zou willen. Verder ben je met tassen wat flexibeler en kun je er makkelijk nog iets boven op of tussen friemelen.

Het probleem met ruimte voor de stokken van onze Kampala herken ik niet. Een deel gaat met gemak in de banken en 1 stok van de boogluifel ligt direct voor het grijpen, zodat je bij een tussenstop niet je halve vouwwagen hoeft uit te pakken. Maar goed, dat is voor een ieder persoonlijk.

Omdat wij een grote disselbak hebben (zie eerdere post van mij) heb ik geen ruimte meer voor een fietsendrager. Mijn MTB monteer ik nu met sjorbanden gewoon bovenop de vouwwagen. Niet erg netjes, wel effectief..totdat je een tussenstop hebt. Maar goed, het plezier van het MTB-en weegt wel op tegen het extra werk. Ik zoek hiervoor nog een betere montage methode. De MTB op het dak van de auto is voor mij géén optie.


Gelogd

villeke

  • Gast
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #16 Gepost op: februari 12, 2013, 08:59:59 pm »

Wij zijn juist heel bewust gestopt met de vele kratjes en over grotendeels gestapt naar grote degelijke weekendtassen. Alleen voor boodschappen maken we gebruik van 2 kratjes. Deze plaatsen we als laatste in de vouwwagen, zodat je tevens wat extra gewicht in de kont hebt.

Voornaamste reden is ook, dat wij een loungebank hebben en je inderdaad de extra verstevigingsbalkjes hebt. Ook lopen de banken helemaal helemaal door tot de dissel. Dan zijn kratjes een drama, want die passen gewoon niet zoals jij het zou willen. Verder ben je met tassen wat flexibeler en kun je er makkelijk nog iets boven op of tussen friemelen.
Onze aanstaande flexi heeft geen loungebank en de bankjes lopen niet tot aan de dissel (zie ook mijn eerdere tekening).
Zodra wij de Flexi krijgen in maart ga ik eens flink puzzelen. De praktijk zal uitwijzen wat het meest handig is.

Omdat wij een grote disselbak hebben (zie eerdere post van mij) heb ik geen ruimte meer voor een fietsendrager. Mijn MTB monteer ik nu met sjorbanden gewoon bovenop de vouwwagen. Niet erg netjes, wel effectief..totdat je een tussenstop hebt. Maar goed, het plezier van het MTB-en weegt wel op tegen het extra werk. Ik zoek hiervoor nog een betere montage methode. De MTB op het dak van de auto is voor mij géén optie.
Misschien is dit een idee voor jou?
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=11098.msg136925#msg136925
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #17 Gepost op: februari 13, 2013, 11:56:33 am »

Dank voor de link. Ik had het al eens gezien, maar vind het geen geweldige oplossing. De fiets komt dan erg hoog en dwars (windvanger) te staan en dat heeft niet mijn voorkeur. Het is namelijk geen MTB van de Halfords van 500 euries...
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #18 Gepost op: februari 13, 2013, 06:19:38 pm »

Dank voor de link. Ik had het al eens gezien, maar vind het geen geweldige oplossing. De fiets komt dan erg hoog en dwars (windvanger) te staan en dat heeft niet mijn voorkeur. Het is namelijk geen MTB van de Halfords van 500 euries...

Waarom laat je geen demontable trekhaak monteren achter op je bak. Kan je de mtb achterop de vouwwagen kwijt.
Of met de speciale beugels een imperiaal op de vouwwagen. Wel meer werk.

Mijn MTB gaat naast de dakkoffer op het dak.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #19 Gepost op: februari 13, 2013, 09:09:19 pm »

Waarom laat je geen demontable trekhaak monteren achter op je bak. Kan je de mtb achterop de vouwwagen kwijt.
Of met de speciale beugels een imperiaal op de vouwwagen. Wel meer werk.

Mijn MTB gaat naast de dakkoffer op het dak.

Daar heb ik al wel eens over nagedacht en blijft op zich een aardig idee. Een imperial zoals bij de Jamet is om te huilen. Kost veel tijd en moeite en is gewoon een onding. Aart Kok heeft ze nu ook zag ik, maar dat is hetzelfde principe. Ik blijf dus eerst bij het platop het dekzijl leggen.
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #20 Gepost op: februari 13, 2013, 10:59:57 pm »

Daar heb ik al wel eens over nagedacht en blijft op zich een aardig idee. Een imperial zoals bij de Jamet is om te huilen. Kost veel tijd en moeite en is gewoon een onding. Aart Kok heeft ze nu ook zag ik, maar dat is hetzelfde principe. Ik blijf dus eerst bij het platop het dekzijl leggen.

Hoeveel ruimte heb je tussen je de tenthoes en de disselbak?? Ik heb mijn MTB daar ook wel tussen gezet.. pedalen eraf en stuur dwars. Evt. je disselbak iets naar voren zetten.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #21 Gepost op: februari 14, 2013, 08:47:45 am »

De ruimte tussen de tenthoes en het dekzijl is (ook met pedalen er af en stuur dwars) helaas te kort. Dit komt doordat we daar o.a. onze 4 stoelen op hebben liggen. Ik dit namelijk al eens als eerste geprobeerd.

De disselbak verder naar voren wil ook niet. Ik heb een grote disselbak gemonteerd en die kan niet verder naar voren helaas. Zie hier: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=10545.msg127365#msg127365 En de ruimte die er is, is te klein. Dat was idd de mooiste optie geweest.
Gelogd

NOOBrainer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok kariba
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #22 Gepost op: februari 14, 2013, 12:42:47 pm »

Dank voor de link. Ik had het al eens gezien, maar vind het geen geweldige oplossing. De fiets komt dan erg hoog en dwars (windvanger) te staan en dat heeft niet mijn voorkeur. Het is namelijk geen MTB van de Halfords van 500 euries...
vroeg mij af hoe je dan voorkomt dat ie door je zeil prikt... trapper eraf? als je wat vaker wilt verkassen blijft het een compromis. de verhoogde trekhaak is inderdaad minder fraaie oplossing. komt nog eens bij dat ik dezelfde bak heb als jij, alleen tot gelijk met de bovenkant vouwwagen.
komt de fiets nog hoger te staan...
Voor wat fietsen meenemen betreft ben ik er in iedergeval nog niet uit. Ik heb al wat ideeën, maar daar gaan we van het voorjaar maar eens over nadenken.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #23 Gepost op: februari 17, 2013, 01:27:54 pm »

Ik haal inderdaad de trappers van de MTB af. Onder de snelspanners van beide wielen heb ik 2 oude kleine kussentjes liggen, zodat die ook niet door het zeil heen prikken. Het stuur staat verder overdwars en middels sjorbanden maak ik het geheel vast. Op de plek waar de voorband het zijl raakt gebruik een oude doek om het wiel en de velg heen. Hiermee voorkom je zwarte vlekken op het zeil én beschadiging aan je velgen.

Het is inderdaad een compromis. Bij een overnachting moet ik alles er af halen en 's ochtends er weer op klussen. Beetje moeite: groot fietsplezier.
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2013, 07:44:24 pm door rijzinga »
Gelogd

NOOBrainer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok kariba
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #24 Gepost op: juni 07, 2013, 09:33:27 am »

Ik haal inderdaad de trappers van de MTB af. Onder de snelspanners van beide wielen heb ik 2 oude kleine kussentjes liggen, zodat die ook niet door het zeil heen prikken. Het stuur staat verder overdwars en middels sjorbanden maak ik het geheel vast. Op de plek waar de voorband het zijl raakt gebruik een oude doek om het wiel en de velg heen. Hiermee voorkom je zwarte vlekken op het zeil én beschadiging aan je velgen.

Het is inderdaad een compromis. Bij een overnachting moet ik alles er af halen en 's ochtends er weer op klussen. Beetje moeite: groot fietsplezier.
Hey, zat net even te kijken, maar volgens mij is het dekzeil van de tundra hoger. met een beetje geluk kun je zo je fiets wel onder het dekzeil kwijt...
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #25 Gepost op: juli 27, 2013, 03:16:21 pm »

Heb sinds een maandje een andere MTB en ben opnieuw aan de puzzel gegaan. Door nu 2 stoelen in de kofferbak te plaatsen, krijg ik de MTB precies onder het dekzeil kwijt! Scheelt een hoop geklooi met sjorbanden etc.  :)
Gelogd

NOOBrainer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok kariba
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #26 Gepost op: augustus 11, 2013, 09:19:28 am »

Heb sinds een maandje een andere MTB en ben opnieuw aan de puzzel gegaan. Door nu 2 stoelen in de kofferbak te plaatsen, krijg ik de MTB precies onder het dekzeil kwijt! Scheelt een hoop geklooi met sjorbanden etc.  :)
Das netjes, ik neem aan dat je de trappers eraf haalt?
Gelogd

Wammes67

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi XL/LL
  • Klapperdeklap
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #27 Gepost op: augustus 10, 2014, 10:22:23 am »

Voor onze Kampala met loungebank heb ik curver textielboxen gekocht van 45 liter. Past precies in de hoogte en er gaan er 5 in de lengte in. Aan de zijkant houd je een klein beetje ruimte over
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: kratjes Aart kok kariba/kavango/kampal/tundra
« Reactie #28 Gepost op: augustus 10, 2014, 11:23:12 am »

Heb sinds een maandje een andere MTB en ben opnieuw aan de puzzel gegaan. Door nu 2 stoelen in de kofferbak te plaatsen, krijg ik de MTB precies onder het dekzeil kwijt! Scheelt een hoop geklooi met sjorbanden etc.  :)

Je zou ook nog een fietskoffer kunnen overwegen. dan ligt ie helemaal netjes onder het dekzeil.

Nog even reageren op een eerdere post. Ik heb er zeker geen halfordsfiets van 500 euro opstaan hoor! Het bevalt mij echt uitstekend, ben nu 5 keer zo met de fietsen op pad geweest en durf er gewoon voor in te staan. het enige probleem waar ik nu tegenaan loop is dat het aantal fietsen dat mee moet begint toe te nemen.
Gelogd
Adventure Awaits
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal