Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Jerrycan of niet?  (gelezen 17682 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

berkevelda

  • Gast
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #30 Gepost op: juni 28, 2013, 09:05:11 am »

Ben ik dan een van de weinige die de 10L jerrycan WEL structureel gebruikt?

Beetje limo maken, koffie/thee water, effe handen wassen, kopje/bordjes/messen omspoelen, appeltje/groente afspoelen. En meer doe ik met water uit die jerrycan, waaronder een ovale teil/emmer staat.
Als ik iedere keer naar die kraan moet lopen, dan irriteer ik mij al snel aan die 25m :)

1x per dag of om de dag wordt ie gevuld. Is best groot ja, maar altijd al onderdeel van de basis-uitrusting geweest dus is de ruimte daarop toegerust.

Leuk om te zien hoe iedereen zijn eigen draai gevonden heeft voor wat betreft dit water gebruik :)

Nee hoor. Hier precies net zo. Hij word bijna iedere dag of in elk geval om de dag gevuld. Onze dochter mag vaak van ons nadat ze onder de douche is geweest nog even rustig een filmpje kijken, boekje lezen, spelletje doen etc. Vaak dat daar dan nog een glaasje drinken bij gaat en wat lekkers (chippies, fruit, etc) en dan is het makkelijk dat tandenpoetsen in de wagen kan.

Aangezien ik niet van plakhanden hou spoel ik deze met warm weer regelmatig ff fris onder de kraan. Verzin er maar wat voor waar je water allemaal voor gebruikt, maar het is makkelijk als je het in de buurt hebt  :)

Enige nadeel is dat als je water haalt ook weer een afvaltank moet wegbrengen  :P
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #31 Gepost op: juni 28, 2013, 09:57:02 am »

Ben ik dan een van de weinige die de 10L jerrycan WEL structureel gebruikt?

Nee hoor, ook wij gebruiken 'm eigenlijk altijd. De can zit op z'n eigen plekje in de disselbak. Gewoon lekker handig.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #32 Gepost op: juni 28, 2013, 10:01:55 am »

Ook wij hebben, vanuit onze tentkampeer tijd, een 12,5 liter jerrycan met tap kraan, gaat gewoon met de klapper mee en wordt goed gebruikt voor de koffie, aanmaak limo, voor koken pasta/rijst. Vullen doen we ca. om de twee dagen.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #33 Gepost op: juni 28, 2013, 11:43:10 am »

ik heb er nog wel een uit mijn tentjes-tijd, zo'n mooie oranje :)
dat was vooral handig onderweg om even de handen te wassen en om de vliegen van de vooruit te wassen als de ruitenwissers het niet aankonden  :H

tegenwoordig een kraantje in de keuken van onze klapper en gaat de jerrycan niet meer mee op reis.
Gelogd
live life outdoors

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #34 Gepost op: juni 28, 2013, 02:25:08 pm »

Nee hoor. Hier precies net zo. Hij word bijna iedere dag of in elk geval om de dag gevuld. Onze dochter mag vaak van ons nadat ze onder de douche is geweest nog even rustig een filmpje kijken, boekje lezen, spelletje doen etc. Vaak dat daar dan nog een glaasje drinken bij gaat en wat lekkers (chippies, fruit, etc) en dan is het makkelijk dat tandenpoetsen in de wagen kan.

Aangezien ik niet van plakhanden hou spoel ik deze met warm weer regelmatig ff fris onder de kraan. Verzin er maar wat voor waar je water allemaal voor gebruikt, maar het is makkelijk als je het in de buurt hebt  :)

Enige nadeel is dat als je water haalt ook weer een afvaltank moet wegbrengen  :P

Hier ook zo :)
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #35 Gepost op: juni 28, 2013, 03:04:29 pm »

bij ons ook!! hebben ook in het keukenblokje een kraantje laten maken, gewoon omdat het altijd wel eens handig is!
De 10liter jerrycan past ook precies onder het keukenblokje, en de grootste wc emmer met gat in de deksel past ernaast voor het afvalwater!
Gelogd

DWF

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic 2010
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #36 Gepost op: juni 28, 2013, 03:14:20 pm »

Wij gebruiken ook een 10L jerrycan.  Zo wordt het water vlug genoeg gebruikt en blijft het niet te lang staan.  Het kraantje van de bermkeuken gebruiken wij niet en de pomp en batterij zijn afgekoppeld zodat we wat plaats uitsparen.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Jerrycan of niet?
« Reactie #37 Gepost op: juni 28, 2013, 05:19:17 pm »

Kijk! Allemaal lekker 'old school'! Hou ik van :)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

MJB

  • Gast
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #38 Gepost op: augustus 11, 2013, 10:20:21 pm »

Wij gebruiken tot nu toe een 20 liter jerrycan, doen we snel een dag of 3 mee. Het ding heeft geen kraan (wel een schenktuit) en ik ben de enige die er wat mee kan als ie vol zit. Mede daarom een 10 liter gekocht met kraantje, eens kijken of die in de praktijk makkelijker is voor de rest van het gezin.

Overigens, het woord jerrycan stamt uit WOII, het Duitse leger vond ze uit en gebruikte ze overal. De Engelsen in Noord-Afrika waren nogal jaloers op die dingen, jerry is het Engelse equivalent voor "mof".
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #39 Gepost op: augustus 12, 2013, 05:18:57 pm »

Dit jaar een jerrycan van 5 lt. mee. Mooi iedere dag vers water voor koffie en thee etc. Ex schoonmaakazijn jerrycan. Is nog met 1 hand te handlen om iets in te schenken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

luuk67

  • Gast
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #40 Gepost op: april 26, 2014, 10:11:00 pm »

Een roltank van 23 liter van Fiamma, dat scheelt een hoop gesjouw.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #41 Gepost op: april 27, 2014, 03:22:30 pm »

Wij gebruiken alleen de jerrycan die de combicamp van stromend water voorziet.
Maar dit water wordt eigenlijk alleen gebruikt voor handjes wassen en tanden poetsen.
Drinkwater kopen wij eigenlijk altijd in het buitenland. In de vorige (jamet) gebruikten we het kraantje
nooit en hadden we ook geen jerrycan bij ons. Toen voldeden altijd 1 of 2 lege flessen (maar dan met water gevuld...)
Voordeel was dat we die altijd wel hadden, en niet zoveel ruimte innamen op heen en terugweg als een jerrycan.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #42 Gepost op: april 27, 2014, 03:42:47 pm »

In onze vorige vouwwagen hadden we ook een spoelbak met kraantje, jerrycan schoon en jerrycan vuil water eronder.
We vonden het ideaal en gebruikten het veel voor vanalles watar je thuis ook de kraan/wastafel voor gebruikt.
Alleen even om de andere dag schoon water halen en vuil water legen.

Vorig jaar was het pompje stuk dus tijdje zonder kraan (maar met spoelbak) gewerkt met een paar petflessen. Dit ging ook prima eigenlijk.

De Zambezi heeft helaas geen spoelbak. Dit jaar ervaren we hoe dat bevalt.
We houden de optie open om op de plaats van de koelbox een spoelbak (met kraantje) te maken en dan een losse koeler te gebruiken....
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #43 Gepost op: april 27, 2014, 04:05:29 pm »

Wij gebruiken ook een jerrycan, van 20 liter. We hebben altijd een klapkrukje mee om de tent aan de wagen vast te kunnen ritsen. Wij zijn niet zo groot, dus 2 krukjes op elkaar. Daarna zetten we het krukje voor de tent met daarop de jerrycan. Om de dag haalt oudste Daniƫl een volle kan water.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #44 Gepost op: april 28, 2014, 09:36:59 am »

Wij hebben er eentje van 15 liter voor het kraantje van de keuken, daaronder een roltank van Fiamma voor het afvalwater. In warme omgeving wordt de jerrycan iedere dag ververst.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal