Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: keuze Arizona vs Lousiana  (gelezen 5210 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hjh

  • Gast
keuze Arizona vs Lousiana
« Gepost op: januari 15, 2013, 07:59:47 pm »

WIj staan op het punt een vouwwagen te kopen, voor het eerst. Nu twijfelen we tussen de Arizona en Louisiana. Veel verschil is er niet, belangrijkste is kleur, afmeting en prijs. We zullen natuurlijk zelf de keuze moeten maken, maar we vragen ons af of qua afmetingen:
1: de Arizona ook beter achter de auto ligt, omdat ie 20 cm breder is. Of dat dit niet echt uitmaakt, aangezien het beide wagens met goede wielen, onderstel en schokbrekers zijn.
2: voor een gezin met 3 kinderen de pakruimte in een Louisiana voldoende is, als je een ruime auto hebt en matig bent in meenemen van spullen.

Dank voor de reacties!
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: keuze Arizona vs Lousiana
« Reactie #1 Gepost op: januari 15, 2013, 08:28:20 pm »

Ik kan antwoorden voor de Louisiana.
Deze hebben wij tot 2011 gehad. Voor ons had deze wagen meer dan genoeg ruimte met 3 jonge kinderen.
Zelfs teveel bij nader inzien, en zijn we gewisseld van vouwwagen. Bagage konden we goed kwijt in de wagen en in de auto.
Wij hadden een 2008 model, dus nog zonder schokbrekers. Deze lag ook prima achter de auto. Ik neem aan dat de nieuwere modellen met schokbrekers,
dus zeker goed liggen achter de auto.
Wij vonden de Louisiana een zee aan binnenruimte hebben. Arizona is uiteraard nog groter, wellicht goed om rekening mee te
houden bij het uitzoeken van campings. Niet overal zijn de plekken zo groot.

Succes met je keuze!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: keuze Arizona vs Lousiana
« Reactie #2 Gepost op: januari 16, 2013, 08:13:31 am »

Dat de Arizona breder is kan nog het voordeel hebben dat de bedden breder zijn. Is het niet 1.40 of 1.60. Dan zijn de bedden iets van 10 cm smaller ongeveer. Dus reken maar uit hoeveel ruimte je graag in het bed wilt hebben. Onze Jametic is 1.60, maar lligt prima achter de auto. Heb er zelf schokbrekers onder gezet waardoor de wegligging nog beter is geworden bij slecht wegdek. Het bed van de Jametic is 1.50 breed en van mij hoeft dat beslist niet krapper omdat ik me nogal eens omdraai in mijn slaap, heb dan graag wat ruimte. Kwestie van proberen in een showmodel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: keuze Arizona vs Lousiana
« Reactie #3 Gepost op: januari 16, 2013, 01:09:33 pm »

Dat de Arizona breder is kan nog het voordeel hebben dat de bedden breder zijn. Is het niet 1.40 of 1.60. Dan zijn de bedden iets van 10 cm smaller ongeveer. Dus reken maar uit hoeveel ruimte je graag in het bed wilt hebben. Onze Jametic is 1.60, maar lligt prima achter de auto. Heb er zelf schokbrekers onder gezet waardoor de wegligging nog beter is geworden bij slecht wegdek. Het bed van de Jametic is 1.50 breed en van mij hoeft dat beslist niet krapper omdat ik me nogal eens omdraai in mijn slaap, heb dan graag wat ruimte. Kwestie van proberen in een showmodel.

Bij de Louisiana is 1 bed 1.65 X 2.00 en het andere 1.55 x 2.00. Bij de Arizona zijn beide bedden 1.65 x 2.10.

De Arizona is wel ongelooflijk groot, dus dat beperkt wel de keuze van de campings.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Angel

  • Gast
Re: keuze Arizona vs Lousiana
« Reactie #4 Gepost op: januari 16, 2013, 04:37:52 pm »

Des te groter de vouwwagen des te minder plek je buiten de vouwwagen hebt bij mooi weer. Wij hebben ook een arizona gehad, maar vonden het te groot, omdat je een vouwwagen heb staan van ongeveer 55M2 (10 * 5,5 dacht ik) en vaak ook nog de auto en dan ook nog wat tuinmeubilair dan blijft er buiten niet veel meer te spelen over voor de kids.

PS: wij hebben maar 2 kids en stopte zoveel mogelijk spullen onder het dekzeil (voortent, grondzeil, luifel, stoelen, tafel) dan heb je echt zat ruimte om nog in te pakken dus met de louisiana zal dat ook wel lukken.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: keuze Arizona vs Lousiana
« Reactie #5 Gepost op: januari 16, 2013, 05:54:28 pm »

De Louisiana heeft een zee van ruimte! De Arizona een oceaan van ruimte  ;) Je zit ook met de ruimte van de kampeerplaats zelf. Onze ervaring is dat je de auto en een bijzettentje goed kwijt naast de Louisiana. De Arizona neemt toch net even wat meer ruimte in.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: keuze Arizona vs Lousiana
« Reactie #6 Gepost op: januari 16, 2013, 07:58:19 pm »

Ik denk dat de lousiana groot genoeg is. Met vakantie wil je toch lekker buiten zitten. Is het weer wat minder dan heb je binnen ruimte genoeg. De kinderen zitten/spelen vaak graag in de wagenbak of 1 van de bedden. Op een gegeven moment willen ze toch een eigen tentje.
Gelogd

rschoppema

  • Gast
Re: keuze Arizona vs Lousiana
« Reactie #7 Gepost op: januari 16, 2013, 08:59:29 pm »

Ik denk idd ook dat je moet kijken wat je vakantie bestemming zal zijn.

Uit ervaring weten wij dat de Campings in Italie en Spanje een hele uitdaging kunnen zijn met een Arizona ivm de toch wel kleinere plaatsen.

De Arizona is wel iets duurder, maar nog geen moment spijt van gehad.

Voor de rest zijn de lange bedden wel heerlijk en de enorme ruimte bij het soms toch wel wat mindere weer wat je zo nu en dan toch eens kunt hebben.

Succes met de keuze.

Groetjes,

Rob
Gelogd

hjh

  • Gast
Re: keuze Arizona vs Lousiana
« Reactie #8 Gepost op: januari 17, 2013, 10:36:22 pm »

allen, super bedankt voor jullie reacties, we zijn eruit! Het wordt de Louisiana, morgen bestellen en hopelijk in de mei-vakantie met mooi weer in Nederland uitproberen.

Dank!
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: keuze Arizona vs Lousiana
« Reactie #9 Gepost op: januari 17, 2013, 10:40:57 pm »

Gefeliciteerd en veel plezier met de nieuwe wagen!
Gelogd

villeke

  • Gast
keuze Arizona vs Lousiana
« Reactie #10 Gepost op: januari 17, 2013, 10:43:12 pm »

Gefeliciteerd! Iets om naar uit te kijken.
Gelogd

rschoppema

  • Gast
Re: keuze Arizona vs Lousiana
« Reactie #11 Gepost op: januari 18, 2013, 07:46:55 pm »

Gefeliciteerd.

En nu uitkijken naar de eerste keer oefenen. Wat wij toen meteen gedaan hebben is de stokkenbrij labelen met gekleurde tape, hier op het forum zijn een aantal draadjes met wat voorbeelden.

Succes en veel klapplezier.

Groetjes,

Rob
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: keuze Arizona vs Lousiana
« Reactie #12 Gepost op: januari 19, 2013, 07:59:44 am »

Een prima aankoop, gefeliciteerd!!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal