Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Zambezi River Lodge Aart Kok  (gelezen 16241 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elle

  • Gast
Zambezi River Lodge Aart Kok
« Gepost op: februari 11, 2013, 11:58:10 am »

Sinds de kerstvakantie hebben we ons oog laten vallen op een Zambezi River Lodge. Al een paar jaar stonden we blij te kijken bij de Wit en nu is het dan eindelijk zover. Het geld is bij elkaar gespaard en de Wit had een gunstige uitverkoop  WW Zijn hier nog meer mensen met een Zambezi softtop of hardtop met goede tips, trics en ervaringen? We hebben ook de keuken erbij gekocht en twijfelen nog over de zijluifel. Gebruikt iemand die?
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #1 Gepost op: februari 11, 2013, 03:10:48 pm »

Proficiat met de aanschaf en veel plezier er mee!
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #2 Gepost op: februari 11, 2013, 03:26:45 pm »

Gefeliciteerd met de River Lodge en heel veel klapplezier (wat best zal lukken)!

Voor zover ik weet is er één Zambezi River Lodge op het forum en die is van Hanneke maar wat de tent zelf betreft zijn er meer eigenaren, want de Livingstone Gamedrive en Tent+Trailer uitvoeringen hebben exact dezelfde tent.
Persoonlijk gebruik ik alleen de luifel en de windpunten en voorzie ik niet dat we ooit de zijluifel zullen kopen. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat het als je kleine kinderen hebt, een zinnige toevoeging is als speelplekje met schaduw.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #3 Gepost op: februari 11, 2013, 05:53:12 pm »

Ook wij zijn in het gelukkige bezit van een Livingstone  :>. En hebben de zijluifel ook niet. Wel hebben we de voorwanden waarmee je de luifel over de keuken dicht maakt. Wanneer je dit tot een dichte voortent maakt, is het wellicht handig om de zijluifel te hebben en dan via de "zijdeur" de tent binnen te gaan ipv door de voordeur. Wanneer het dan minder goed weer is (regent), kom je met een zijluifel toch wat beschut binnen. Dat is het (beperkte) voordeel dat ik kan verzinnen. Maar misschien zijn er nog andere ...
Gelogd

Elle

  • Gast
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #4 Gepost op: februari 11, 2013, 08:53:31 pm »

De overweging voor de zijluifel is inderdaad de mogelijkheid tot een andere opening en/of zitplek. We hebben altijd gekampeerd met een de Waard en ik vind luifels erg fijn. Beschut en toch buiten, zeg maar.

De tent van de Livingstone is inderdaad precies hetzelfde. Maar vanwege onze rondreis-ambities hebben we gekozen voor een lichtere wagen. Voor de plekken waar we langer staan slapen de kinderen dan in hun de Waardje. Dat Graspiepertje is echt een ideale bijzetter en nog in hetzelfde doek ook!

Omdat de wagen zo compleet is kunnen we nu de nodige kampeerspullen op marktplaats gaan zetten. En met toch een beetje pijn in m'n hart gaat ook de Lepelaar ook uitvliegen...
Gelogd

Egbert

  • Gast
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #5 Gepost op: maart 05, 2013, 09:37:57 pm »

Een River Lodge is een geweldige wagen. Wij hebben ook geen zijluifel. Naar mijn mening ook niet echt nodig.

Geniet van jullie River Lodge, doen wij nu ook al vanaf 2010 en nog geen dag spijt gehad, ook ik deed mijn De waard met pijn in het hart weg maar de zambezi maakt dit meer dan goed. :)
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #6 Gepost op: april 20, 2013, 06:20:19 pm »

Ja hier een erg tevreden en trotse bezitter van de riverlodge! Wat wil je precies weten?
Het enige wat ik erg storend vond waren de kwaliteit vd stokken in de tent. Dat is inmiddels verholpen en vervangen door degelijke exemplaren.

Ook wij hebben geen zijluifel. Heel soms mis ik hem wel, maar ik vind hem te duur om hem definitief aan te schaffen.
Verder hebben we wel alle opties:zijschermen, voorwanden (die we vaak als verlengde luifel gebruiken),achtertent (zonder binnentent), keukenblok (we hebben de one-20: speciale uitgave in crossroad zwarte uitvoering). Erg stoer bakkie.
Enneh.....broodjes knakworst en koffie zijn zo gemaakt onderweg (en trekt veel bekijks ;-))
« Laatst bewerkt op: april 20, 2013, 06:23:35 pm door Hanneke »
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #7 Gepost op: februari 23, 2014, 08:21:56 pm »

Zijn er ook van jullie die iets gefabriekt hebben om het keukenkastje van de Zambezi RL wat praktischer in te delen?
Ik heb vandaag wat hout gekocht om een klein stellingkastje met 2 laden te maken wat in het keukentje past.... maar wat voorbeelden en goede ideeen zouden welkom zijn :)
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Jansje53

  • Gast
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #8 Gepost op: maart 09, 2014, 09:06:48 pm »

Hoi Joeri,
Heb je het kastje al gemaakt? Je zou eens even op het Zambezi-forum kunnen kijken. Volgens mij staan daar ook nog wat voorbeelden. Of had je dat al gedaan?
Groeten Lieke
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #9 Gepost op: mei 05, 2014, 10:16:41 am »

Tip: laadjes van kunststof bij de kwantum (kun je per stuk kopen). We hebben er nu 3(2 op elkaar en 1 ernaast), maar ik haal er nog 1 bij. De gasfles 907 kan er precies naast. De lades kun je er heel gemakkelijk uithalen om de gasfles er uit te halen of om achter de lades nog wat in te pakken tijdens de reis.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #10 Gepost op: mei 05, 2014, 09:06:39 pm »

Tip: laadjes van kunststof bij de kwantum (kun je per stuk kopen). We hebben er nu 3(2 op elkaar en 1 ernaast), maar ik haal er nog 1 bij. De gasfles 907 kan er precies naast. De lades kun je er heel gemakkelijk uithalen om de gasfles er uit te halen of om achter de lades nog wat in te pakken tijdens de reis.
Klopt, bij Aart Kok kun je deze tegenwoordig ook kopen maar stukje duurder als de Kwantum ;)
maar ik probeer eerst een jaartje hoe mijn zelfgemaakte kastje bevalt :)
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #11 Gepost op: mei 05, 2014, 09:08:10 pm »

Hoi Joeri,
Heb je het kastje al gemaakt? Je zou eens even op het Zambezi-forum kunnen kijken. Volgens mij staan daar ook nog wat voorbeelden. Of had je dat al gedaan?
Groeten Lieke
Op het Zambezi forum kon ik niet veel vinden. Maar heb zelf al iets geknutseld inderdaad.
Helaas geen foto's gemaakt, zal ik nog wel doen ;)
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Jansje53

  • Gast
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #12 Gepost op: mei 05, 2014, 09:22:08 pm »

@ Hanneke, heb je gezien dat precies dezelfde ladekastjes van de Kwantum ook op de Facebook-pagina van Aart Kok staan?! Bij Aart Kok worden de vier lades verkocht voor 40 euro of zo. Wij hebben gisteren ook drie van die kastjes gekocht. Het kruidenrekje moet wel van de deur af (maar dat was toch nooit echt in gebruik).
Ik heb vorige week de maten genoteerd om zelf wat in elkaar te knutselen, maar dit is wel veel makkelijker. ;-)

Nog wel een vraag aan Hanneke: als je 4 ladekastjes in het keukenkastje zet... waar laat je dan je pannen?!

« Laatst bewerkt op: mei 05, 2014, 09:30:49 pm door Jansje53 »
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #13 Gepost op: mei 07, 2014, 01:54:05 pm »

O echt? Vragen ze er zoveel voor? Schandalig? Ik heb ze al een tijdje(voordat AK ermee begonnen was). De pannen laat ik achter het kastje en haal ze er op de camping achter vandaan (ik heb stapelpannen (campingpannetjes die in elkaar vallen en een losse koekenpan). Ze staan de hele vakantie standaard op het plankje of onder de keuken).
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #14 Gepost op: mei 07, 2014, 05:04:03 pm »


Dit is mijn knutselwerkje. Ik hoop dat het gewicht van de plankjes niet teveel misdoet aan de kogeldruk, om te compenseren bewaar ik alle zware spullen zover mogelijk achterin de bak.
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal