Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Zambezi River Lodge Aart Kok  (gelezen 16234 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jansje53

  • Gast
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #15 Gepost op: mei 08, 2014, 07:40:48 am »

Hoi Joeri, Ziet er goed én gezellig uit! Wat doe je nu met het kruidenrekje? Past dat nog? Zie ik t goed dat je die hebt omgedraaid?
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #16 Gepost op: mei 08, 2014, 04:52:21 pm »

Hoi Joeri, Ziet er goed én gezellig uit! Wat doe je nu met het kruidenrekje? Past dat nog? Zie ik t goed dat je die hebt omgedraaid?
Neu hangt per ongelijk verkeerd om ;)

Maar die past niet meer met deurtje dicht nee.
Maar de vorige eigenaar (Johan) heeft hier een alternatieve ophanging voor gemaakt met handdoekhaakjes dus eenvoudig los te pakken.
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Hanneke

  • Gast
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #17 Gepost op: mei 09, 2014, 12:55:27 pm »

Mooi kastje joeri!
Gelogd

Jansje53

  • Gast
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #18 Gepost op: juli 11, 2014, 05:28:42 pm »

Er staan nieuwe filmpjes op website van Aart Kok met instructies voor opzetten en  inklappen. Ze doen t wat anders dan wij. We gaan deze instructie dit weekend meteen uitproberen, kijken of dit (nog) sneller / makkelijker gaat
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #19 Gepost op: juli 11, 2014, 07:27:07 pm »

Dit is precies de manier die wij toepassen. En inmiddels ook met succes inclusief luifel (eerst strak over het dak trekken) zelfs bij nat inklappen (wat wij de eerste nacht van onze vakantie genoodzaakt waren te doen).

Wel gebruiken we bij nat klappen  het dubbelgevouwen kuipzeil (met de schone kant naar buiten) om het matras droog te houden.

Bij snelklappen uiteraard zonder het tentdoek tussen de portalen uit te trekken.

Overigens zeggen ze in de filmpjes dat alle klemmen vast moeten, maar in de gebruiksaanwijzing staat dat van alleen de middelste portaal de klemmen vast (of juist los) moeten. Veel maakt het volgens mij niet uit, hoewel ik me meen te herinneren dat voor het vastzetten van de klemmen van het middelste portaal geen ruimte is.
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2014, 08:47:37 pm door Frankie »
Gelogd

Jansje53

  • Gast
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #20 Gepost op: augustus 25, 2014, 10:47:52 pm »

@KlapJoeri, in het topic over 'de eerste keer met de vouwwagen' (leuk verhaal) schrijf je dat jullie het grondzeil niet hebben ingeritst op de eerste overnachtingscamping. Jullie hebben toch twee kleine kinderen? Waar slapen zij dan? Zet je de achtertent dan wel op? Of liggen ze op t losse zeil?
En wat doen jullie met de kinderen als jullie vroeg (én  vlot!!) vertrekken; waar slapen ze de laatste nacht en wat doe je met ze als je zelf bezig bent met inklappen? Onze zijn op dat tijdstip (tussen 6 en half 8) nog niet zo gezellig en meewerkend...
Gelogd

Jansje53

  • Gast
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #21 Gepost op: augustus 25, 2014, 10:52:19 pm »

Zie dat Tapatalk met me meedenkt en de 8 en het ) heeft 'vertaald' naar een smily met zonnebril! :-)
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #22 Gepost op: augustus 25, 2014, 11:12:58 pm »

@KlapJoeri, in het topic over 'de eerste keer met de vouwwagen' (leuk verhaal) schrijf je dat jullie het grondzeil niet hebben ingeritst op de eerste overnachtingscamping. Jullie hebben toch twee kleine kinderen? Waar slapen zij dan? Zet je de achtertent dan wel op? Of liggen ze op t losse zeil?
En wat doen jullie met de kinderen als jullie vroeg (én  vlot!!) vertrekken; waar slapen ze de laatste nacht en wat doe je met ze als je zelf bezig bent met inklappen? Onze zijn op dat tijdstip (tussen 6 en half 8) nog niet zo gezellig en meewerkend...

Gewoon in de achtertent, die rits je in no-time eraan en eraf...... met mooi weer zou op het losse zeil ook een optie zijn.
Onze kids hebben geen moeite om sochtend vroeg al de speeltuin in gejaagd te worden ;) Of bij slecht weer vast dvd kijken in de auto.

En het meeste klapwerk doe ik alleen (en ik kan best stevig doorpakken) terwijl Emily de kids met twee schuine ogen in de gaten houdt en ondertussen assistentie verleent.
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #23 Gepost op: augustus 26, 2014, 06:30:46 am »

We hebben al verschillende varianten gedaan bij vertrek.
- met 5 in de basistent, de kindertent netjes opgeborgen in de vouwwagenbak zodat deze er bij thuiskomst niet meer er uit hoeft.
- met 5 in de basistent, de kindertent met het kuipzeil eraan geritst opgeborgen in de vouwwagenbak, tijdens door trekken.
- met 3 in de basistent en twee in het bijzet tentje.

Tijdens het doortrekken laten wij de kuip aan de tent vast zitten. Deze leg je als laatste op de tent.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #24 Gepost op: augustus 26, 2014, 08:49:37 am »

Onze kids hebben geen moeite om sochtend vroeg al de speeltuin in gejaagd te worden ;) Of bij slecht weer vast dvd kijken in de auto.

En het meeste klapwerk doe ik alleen (en ik kan best stevig doorpakken) terwijl Emily de kids met twee schuine ogen in de gaten houdt en ondertussen assistentie verleent.

Zo gaat het bij ons ook: mijn vrouw zorgt voor de kinders, het ontbijt, de koffie en 2 thermoskannen met warme water. Als ik klaar ben met wakker worden  :N dan haal ik de laatste spullen uit de tent en begin ik met afbreken. Het inklappen van het bed en de tent doen we samen verder is "alles" gescheiden. De kinders gaan inderdaad als ze gegeten hebben naar de speeltuin of in de auto tv kijken. En binnen 1 1/2 uur zijn wij weg maar dan heb ik wel voorbereidingen getroffen de vorige dag: alle tassen in de wagenbak en het grondzeil is uit de voortent gehaalt. De slaapcabine onder het bed laat ik altijd zitten dat is wat zwaarder met inklappen maar scheelt heel veel werk qua monteren.
Trouwens dit systeem gebruiken wij altijd, zowel als ik snel weg wil of wanneer ik alle tijd heb. Het tempo gaat gewoon omhoog of naar beneden bijvoorbeeld rustig aan tafel te ontbijten of tijdens het opbreken te eten.

De tip van de luifel over de tent trekken ga ik ook eens proberen. Dat moet bij een Kavango ook wel gaan denk ik.  WW
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Jansje53

  • Gast
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #25 Gepost op: september 01, 2014, 10:03:45 pm »

We hebben al verschillende varianten gedaan bij vertrek.
- met 5 in de basistent, de kindertent netjes opgeborgen in de vouwwagenbak zodat deze er bij thuiskomst niet meer er uit hoeft.
- met 5 in de basistent, de kindertent met het kuipzeil eraan geritst opgeborgen in de vouwwagenbak, tijdens door trekken.

Tijdens het doortrekken laten wij de kuip aan de tent vast zitten. Deze leg je als laatste op de tent.

Jerome, ritsen jullie het kuipzeil na de vakantie van de kindertent af? wij hebben die de eerste keer eraan geritst en is er daarna nooit meer afgehaald. Oprollen en in het zakje stoppen is wat krap, maar het past wel.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Zambezi River Lodge Aart Kok
« Reactie #26 Gepost op: september 02, 2014, 06:14:34 am »


Jerome, ritsen jullie het kuipzeil na de vakantie van de kindertent af? wij hebben die de eerste keer eraan geritst en is er daarna nooit meer afgehaald. Oprollen en in het zakje stoppen is wat krap, maar het past wel.
Tot nu toe hebben we de kuip na de vakantie er steeds af gehaald. We stoppen    de verschillende losse delen ook niet in zakken. We vouwen het netjes op en leggen het zo in de vouwwagenbak.
Maar eigenlijk zouden we de kuip ook altijd wel vast kunnen laten zitten aan de kindertent. Hij hoeft alleen maar los als ie verschrikkelijk vies is, zodat hij makkelijk schoon te maken is.
Het voordeel van een zakje is dat alles goed bij elkaar blijft als je in de bak aan het rommelen bent. Het nadeel is dat het een extra opruim handeling is. We willen proberen met zo min mogelijk handelingen te verkassen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal