Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: keuze voor Jametic Off Road of Blue Style  (gelezen 8326 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Liesje

  • Gast
keuze voor Jametic Off Road of Blue Style
« Gepost op: april 05, 2013, 01:27:08 am »

Hallo klappers

Wij zijn een gezin met 2 jonge kinderen en willen een klapper kopen die we snel kunnen opzetten opdat we wat vaker zullen verkassen. Ook willen we ivm rugproblemen een CP-keuken, zodat deze op de wagen kan blijven als we ergens kort staan. Ik heb daar wat nadelen over gelezen op deze site, maar denk toch dat de voordelen opwegen tegen de nadelen. We hebben nu ons oog laten vallen op een Jametic Off Road van het type 2012, deze zijn voor 5.500 euro te koop. Naast korting betekent het een snelle levertijd. Heeft iemand ervaring met deze klapper?

Waar slapen de kleine kinderen bij de meeste mensen met deze klappers, in de voortent of op de bankjes? Een tweede bed met gasveer bestellen kost veel geld en ik weet dat handige mensen zo'n lattenbodem goedkoop imiteren, maar wij zijn niet zo handig. Heeft iemand nog een tip hoeveel plastic dozen er passen tussen de bankjes?

We willen ook fietsen kunnen meenemen, nu nog maar twee, maar later wrs meer. Zijn er veel mensen die een imperiaal op de vouwwagen zetten met fietsgootjes of gaan de meeste fietsen mee op de dissel? Wij hebben vooralsnog niet het idee om een disselbak te kopen.

De CP-keuken, daar kan je ook nog wieltjes voor kopen, zou je dat nou veel gebruiken? En er past precies een koelkastje in de open ruimte, wij willen er een kopen die ook op gas gaat naast 220V en 12V. Waar moeten we op letten?

Voor het stallen zijn kantelwielen leverbaar. Dat scheelt behoorlijk ruimte in de garage lijkt ons, wie kantelt zijn Jametic en hoe bevalt dat?

Neuswiel, is dat nodig om te kopen?

We horen graag van jullie, alle informatie is welkom.
Gelogd

danny060473

  • Gast
keuze voor Jametic Off Road of Blue Style
« Reactie #1 Gepost op: april 05, 2013, 05:54:58 am »

Neuswiel is erg handig met waterpas stellen en zeker net zo handig als je rug problemen hebt. Voor de kleintjes kan je denken aan de uitbouwtent. Die is groot genoeg om er twee bedjes in kwijt te kunnen, ook als ze wat ouder zijn. Met slecht weer kan dat ook dienen als speelkamer. Zelf hebben we de jamet rondo xl en die bevalt uitstekend, met mijn rugproblemen ook goed op te zetten. Kost alleen iets meer tijd, maar daar heb je dan ook vakntie voor
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: keuze voor Jametic Off Road of Blue Style
« Reactie #2 Gepost op: april 05, 2013, 06:19:52 am »

Als je een cp keuken neemt om niet met de keuken hoeven sjouwen, zou ik er geen koelbox in zetten. Dan moet je die telkens wegtillen als je de wagen in wilt. Met wielen is de keuken vrij gemakkelijjk weg te rollen. Al je moet je de keuken nog wel over een nok heen tillen. Het verbaast me dat er geen neuswiel op zit. Normaliter zit dat er allemaal op, ook een reservewiel etc. Kennelijk wordt dat weggelaten om de prijs laag te houden.
Een slaapplaats is vrij simpel te maken van hout, of simpelweg zo'n oprolbare lattenbodem te gebruiken. desnoods van Marktplaats en zelf een beetje inkorten.
Het kantelen van de vw is erg zwaar, doe je niet in je eentje en al helemaal niet met rugklachten. Bovendien levert het amper ruimtewinst op en je moet alle spullen er uit halen. Wij hebben hem uiteindelijk op de wielen in de garage staan. de keuken er boven op. Motor aan de ene kant van de dissel en 3 fietsen aan de andere kant. Op zijn kant was dit laatste niet mogelijk.
wij hebben een fietsdrager voor 3 fietsen op de dissel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: keuze voor Jametic Off Road of Blue Style
« Reactie #3 Gepost op: april 05, 2013, 04:50:33 pm »

Voor de kinderen kan je ook een extra slaapcabine onder het bed bestellen. De bankjes in de bak zelf zijn veel te smal om op te slapen.
De extra slaapcabine zat er bij ons standaard bij, evenals neuswiel en reservewiel. Misschien dat je hem daarom iets goedkoper hebt gekregen, want zonder die extra's is het eigenlijk de normale prijs.

De bak is groot genoeg om 6 flinke plastic bakken (60 liter met deksel) in kwijt te kunnen. en dan is er nog ruimte voor de paar tentstokken voor de voortent.
 
Kantelen heeft niet zo veel zin: je moet de bagage er allemaal eruit halen en de hoogte is nauwelijks minder dan de breedte.
Gelogd

hurenkam

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style 2013
Re: keuze voor Jametic Off Road of Blue Style
« Reactie #4 Gepost op: april 05, 2013, 05:25:12 pm »

Hoi,


Wij hebben recent een Jametic Blue Style 2013 besteld (en wachten nu met smart op het bevrijdende telefoontje dat we hem kunnen gaan ophalen ;-)
Persoonlijk vond ik de kleurstelling van de Off Road mooier, maar bij de 2013 Blue Style zat een mooie ronde luifel, dat gaf voor ons de doorslag.

Wij hebben bewust niet voor de CP keuken gekozen, omdat we het formaat van het fornuis op de standaard keuken beter vonden. Voor wat betreft de wieltjes, we hebben even overwogen die te nemen, maar hebben zelf eens even met ons 2en de keuken opgetild, en dat leek ons geen probleem (en we zijn helemaal niet groot, ikzelf 1.78, en mijn vrouw 1.55).
Ons zoontje van 6 krijgt een ondertentje waarin hij slaapt, deze zat (net als een neuswiel, oplooprem, schokdempers en reservewiel) bij het actiepakket dat we er gratis bij kregen (is trouwens goedkoper dan een zijtentje). Als optie hebben we een grote hor bijbesteld die in de voorkant geritst kan worden, ik weet niet of die op de Off Road ook leverbaar is, maar het leek ons erg prettig wanneer het warm is, wel frisse lucht, maar geen insecten in de voortent ;-)
Voor de fietsen hebben we gekozen voor een disseldrager, we hebben dus geen plaats meer voor een disselbak. Of dat een gemis zal worden moeten we afwachten.
De afmetingen van de ruimte in de bak is ongeveer 1.60*0.93*0.33, en zonder het 2e bed ongeveer 1.60*0.93*0.45, dan kan dus net onze Porta Potti en Koelkast er staan.

We hebben ook de kantelbeugels erbij besteld, dit is een beetje een gok, want ik weet niet hoe goed dit gaat bevallen. Voor wat betreft de ruimtewinst, ondanks dat het weinig lijkt te schelen (1.10 vs 1.60), is die 1.10 op zijn kant alleen van toepassing bij de wielen, voor de rest is hij dan nog maar 0.80cm breed, en dat scheelt dus de helft (niet gering volgens mij). Ik moet zeggen dat ik er ook wel tegenopzie om het ding te gaan kantelen, want dat hebben we nog niet geprobeerd ;-)
Het liefst had ik ook nog gezien dat de dissel kon worden ingeschoven of zo, dan kon hij mooi tegen de achterwand van de garage staan (die is maar 3m breed, ik heb dus net 80 cm tekort). Nu zal hij langs de zijkant moeten staan.

Hoe dan ook, veel plezier met jullie (voorgenomen) aankoop!


Mark.
« Laatst bewerkt op: april 05, 2013, 05:34:14 pm door hurenkam »
Gelogd

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon M 2011
Re: keuze voor Jametic Off Road of Blue Style
« Reactie #5 Gepost op: april 05, 2013, 08:43:00 pm »

Hoi,

Wij hebben een Jametic uit 2006 met een uitbouw. Afgelopen zomer sliep de oudste dochter ( toen 4 jaar ) onder ons bed  en de jonste ( toen 2 ) lag in de uitbouw. Dit laatste ging perfect, de oudste onder ons bed ging niet echt lekker: ze sliep heel onrustig. Wij hebben haar toen in de voortent laten slapen de rest van de vakantie wat stukken beter beviel.  Komend zomer gaan ze beiden in de aanbouw: zal wel even wennen zijn voor de dames maar dat komt wel goed. Onder ons bed doen wij nu kratjes met voorraad, speeldgoed etc.

Disselbak is wel handig voor materiaal waar je snel bij wilt/moet. Denk hierbij aan de plankjes die onder de poten komen, gereedschap  ( krik ) voor het wisselen van een lekke band etc. etc.. Verder hebben wij de koelkast hierin staan.

Als je een disselbak heb kun je geen fietsendrager op de dissel plaatsen. Wij hebben ook zitten te denken aan een fietsenrek op de wagen zelf, maar dat is best wel een groot ding. Op de camping moet je die wel kwijt kunnen en neemt toch behoorlijk wat ruimte in beslag. Gelukkig gaan wij met een ander gezin op  vakantie die wel een paar kinderfietsen in hun caravan mee wil nemen!

Voor meer info: snuffel maar eens rond op deze site!

groeten Huub
« Laatst bewerkt op: april 05, 2013, 08:48:37 pm door davinci »
Gelogd

Liesje

  • Gast
Re: keuze voor Jametic Off Road of Blue Style
« Reactie #6 Gepost op: april 05, 2013, 09:00:05 pm »

Fijn om al die tips te horen. Kantelbeugels zullen we nog even uitstellen als dat zo'n zwaar werk is, misschien kan Mark straks vertellen hoe het bevalt. Hoezo scheelt de ruimte in de bak 10 cm als je er een 2e bed in hebt, daar verandert de ruimte toch niet mee? En als daar een koelbox en een portapotti past, bedoel je dan achter elkaar?

We weten niet meer precies welke accesoires bij deze 2012 set komen, we hebben het niet genoteerd. Op de site van de winkel staat dit model 2012 met een prijs van 5750 incl CP keuken, maar volgens mij zijn de foto's van het 2013 model. Dus ik zal morgen even bellen welke accesoires bij het 2012 model komen.
http://occasions.kampeercentrumdejong.nl/index.php?static=1&staticcat=1&cat=vouwwagen
Het lijkt erop dat het neuswiel er wel bijkomt maar een ondertentje weten we niet en dat is natuurlijk een handig ding met kleintjes, of zo'n zijaanbouw.

Wat heeft de Jametic Blue Style 2013 gekost met welke accesoires als ik vragen mag? Als het verschil erg klein is met de accesoires erbij kunnen we misschien toch beter een model 2013 bestellen. (Alleen kunnen we er dan nog niet mee weg met Hemelvaart wat op de agenda staat).
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: keuze voor Jametic Off Road of Blue Style
« Reactie #7 Gepost op: april 05, 2013, 09:01:31 pm »

Het nadeel van kantelbeugels is dat je vaak ook diverse spullen uit de vouwwagen moet halen en ergens anders op moet slaan..
Gelogd

benner

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 60
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
  • Spacerfan
Re: keuze voor Jametic Off Road of Blue Style
« Reactie #8 Gepost op: april 05, 2013, 09:49:50 pm »

Beste Liesje,

Wij hebben kort(2 jaar) een Jametic gehad uit 2010, ondanks veel verhalen over kwaliteit hadden wij er geen problemen mee.Lees echter wel goed op het topic over Jametic waar je op moet letten.Wij zijn maar met z'n tweetjes en gaan nu voor een snelklapper trailer(AK/CC/Smitveld of Holtkamper).
Ik heb nog wel een tipje: ik was twee weken geleden bij Campolife Heinenoord en die hadden een blauwe Jametic(2012) die als demo was gebruikt in de showroom en mocht weg voor 4995,00 incl...wellicht interessant voor jullie.
Mbt CP keuken, lijkt handig maar het kookgedeelte is onhandig klein zeker als je voor meer mensen moet koken. Kun je beter gaan voor de normale keuken en daar wielen onder zetten.
Succes en laat even weten wat het is geworden.

Groeten  Maarten
Gelogd

Liesje

  • Gast
Re: keuze voor Jametic Off Road of Blue Style
« Reactie #9 Gepost op: april 05, 2013, 11:54:13 pm »

We willen liever geen demo, maar bedankt voor de tip. Zijn er klappers die een off-road model hebben?
Gelogd

hurenkam

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style 2013
Re: keuze voor Jametic Off Road of Blue Style
« Reactie #10 Gepost op: april 06, 2013, 12:47:39 am »

Fijn om al die tips te horen. Kantelbeugels zullen we nog even uitstellen als dat zo'n zwaar werk is, misschien kan Mark straks vertellen hoe het bevalt. Hoezo scheelt de ruimte in de bak 10 cm als je er een 2e bed in hebt, daar verandert de ruimte toch niet mee? En als daar een koelbox en een portapotti past, bedoel je dan achter elkaar?
Als ik hem op z'n kant gehad heb zal ik wel laten weten hoe het ging ;-)
Voor wat betreft het 2e bed, die rust op de wagenbak, en neemt daardoor zo'n 10cm in de hoogte over de hele wagen. Doordat we die optie niet nemen, kan onze koelkast en Porta Potti 365, die beiden net wat hoger zijn dan 40cm er nog goed staan (naast of achter elkaar). Tenminste dat hoop ik, heb het uitgerekend, maar praktijk en theorie zijn niet altijd hetzelfde ;-). Als er een 2e bed op ligt, moet de bagage onder de 33cm hoogte blijven.

Wat heeft de Jametic Blue Style 2013 gekost met welke accesoires als ik vragen mag? Als het verschil erg klein is met de accesoires erbij kunnen we misschien toch beter een model 2013 bestellen. (Alleen kunnen we er dan nog niet mee weg met Hemelvaart wat op de agenda staat).
Wij hebben hem bij De Wit besteld, hij staat nog voor dezelfde prijs op de site:
(zie http://www.dewitschijndel.nl/jametic-blue-style-dynamic-vouwwagen)

Opties die we erbij hebben:
- Actie pakket (gratis):
  http://www.jamet.nl/file551.pdf?name=2013%20mega%20actie%20festijn.pdf

- Vliegengaas & Zonneluifel (beiden met 20% korting vanwege bovengenoemde actie) en Kantelbeugels:
  http://www.jamet.nl/file550.pdf?name=jamet%20prijslijst%202013%20no.%201.pdf

En verder nog:
- Fietsdrager (op dissel):
  http://www.dewitschijndel.nl/omni-bike-sport-caravan-fietsdrager

Ik weet niet of de bovengenoemde actie (gratis actiepakket & 20% korting op een aantal opties) nog steeds geldig is.


Groetjes,
Mark.
« Laatst bewerkt op: april 06, 2013, 12:56:37 am door hurenkam »
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: keuze voor Jametic Off Road of Blue Style
« Reactie #11 Gepost op: april 06, 2013, 07:52:54 am »

Dat actiepakket geven ze eigenlijk altijd. Zo niet, dan zou ik naar een andere dealer gaan.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

oscar

  • Gast
Re: keuze voor Jametic Off Road of Blue Style
« Reactie #12 Gepost op: april 06, 2013, 08:31:08 am »

Hallo,

Wij hebben een extra lattenbodem voor onze zoon. En bewust voor een standaard keuken gekozen. Om daar een koelkast neer te zetten is een heel mooi verkoop verhaal in mij opzicht heb je er veel meer nadelen van dan voordelen. Je hebt veel minder plaats voor de pannen tijdens het koken, en je mist dan ook veel opberg ruimte voor je keuken spullen. En volgens mij als de vouwwagen uit geklapt is kun je achter af de keuken er niet meer afhalen dus dit moet je van te voren bepalen.

En voor de slaapplaatsen voor de kids kun je er voor kiezen om 1 kind in een ondertent te laten slapen en de andere op een lucht bedje tussen de banken.

En inderdaad wat al gezegt word er zit altijd een actie paket bij anders met de deal er bij in bedingen.

Bestaat uit een reserve wiel en beugel, gas aansluiting, neuswiel, schokbrekers, en een stormbandset.

Veel succes met de de keuze, we horen het wel.
Gelogd

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: keuze voor Jametic Off Road of Blue Style
« Reactie #13 Gepost op: april 06, 2013, 10:24:03 am »

En volgens mij als de vouwwagen uit geklapt is kun je achter af de keuken er niet meer afhalen dus dit moet je van te voren bepalen.

Dat klopt, als het bed is opengeklapt kan je de haak waar de keuken mee aan de bak vast zit niet meer openklappen (kwamen wij ook pas achter nadat we de gehele tent hadden opgezet  :I )

Een ander nadeel van het plaatsen van de koelbox in de CP keuken is dat er achterin de wagen geen 12V aansluiting is (kan je wel eenvoudig zelf maken maar toch). Maar wat ik zelf veel belangrijker bezwaar vond is dat de kogeldruk met de box achterop wel erg laag wordt (ca 20kg). Wij zewtten de box dan ook in de auto (waar wel een 12V aansluiting is).
Gelogd

Liesje

  • Gast
Re: keuze voor Jametic Off Road of Blue Style
« Reactie #14 Gepost op: april 06, 2013, 06:50:17 pm »

We hebben hem gekocht, de accesoires van 2012 waren er bij inbegrepen, dus incl. neuswiel, ondertentje enz. Het Off-Road model kost nieuw aanzienlijk meer dan de Blue Style, dus ik denk dat deze prijs best okee is. We bij dit Off-Road model 2012 ondanks de genoemde nadelen toch de CP-keuken gekocht (in de winkel onze pannenset erop uit geprobeerd). Daarbij een fietsdrager op dissel en een vliegengaas, eindtotaal 6.200 euro, binnenkort ophalen. 
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal